16 Reacties
2 maanden geleden
Hier is de afspraak vanaf 36 weken niet meer dan 2 drankjes om te kunnen rijden. Ging bij eerste prima en nu ook duidelijke afspraak gemaakt en zonder problemen mee akkoord. (Nog wel ff flinke stap avond gehad ter compensatie 😂)
Hoe vaak drinkt je vriend meer dan 2 biertjes? Is dat eens per week alleen in het weekend of toch wel vaker per week?
Maak je je zorgen dat hij dit straks ook doet als de baby er is?
2 maanden geleden
Reactie op S_2021
Hier is de afspraak vanaf 36 weken niet meer dan 2 drankjes om te kunnen ri ...
Het is gemiddeld zo'n 2 keer in de week. Een keer in het weekend en een keer door de week. Eigenlijk met iedere dag erna spijt haha. Ja, ik maak me een beetje zorgen dat dit zo door blijft gaan, omdat hij mij niet kan overtuigen dat hij er inderdaad vanaf kan blijven of in elk geval iets anders belangrijker vindt dan die biertjes zeg maar
2 maanden geleden
Reactie op LauraHaa
Om jezelf gerust te stellen kan je ook vast het nummer van een taxi die zwa ...
Ja, dat is een goede tip. Ik heb gelukkig ook een vader in de buurt wonen die kan inspringen als het nodig is, maar dat lijkt me toch zo verschrikkelijk..
2 maanden geleden
Ik ben 34+5 mIjn man drinkt niet meer mits er goede afspraken zijn. Afgelopen weekend had hij een feestje. Toen heeft iemand anders stand-by gestaan voor mij. Voor de rest drinkt hij niet omdat ik eens eerdere zwangerschappen al eens met spoed moest melden in het zkh.☺️
2 maanden geleden
Ergens tussen de 34 en 36 weken leek mij ook een mooi termijn. Echter was hij degene die telkens vroege afspraken met mij maakte. En een feestje is dan nog 1 ding, maar het bezatten alleen op de bank, daar begin ik steeds meer van te vinden met ook steeds meer twijfels of het dan met 34 of 36 weken wel lukt..
2 maanden geleden
Wij hebben 15 november personeels feest. 26 november ben ik uitgerekend. Nog onduidelijk of ik aanwezig zal zijn of niet.
Afgesproken dat hij dan niet gaat drinken. Maar dat kwam ook beetje vanzelfsprekend.
Verder drinkt mijn man gelukkig weinig als hij thuis is op soms 1 drankje na whiskey of een biertje. Maar afgesproken dat vanaf 36 weken hij ook niks meer gaat drinken thuis.
2 maanden geleden
Ik heb misschien een verhaal dat je wat hoop kan geven. Mijn partner smoorde veel wiet en ik had ook schrik dat hij onder invloed zou zijn als de geboorte eraan kwam. Minderen deed hij ook niet echt, maar hij zag het als zijn "laatste weken". En heeft daar ook wel woord aan gehouden, na de bevalling is hij helemaal gestopt. En heeft soort van afscheid genomen van zijn kinderloos leven zonder verantwoordelijkheden. Hij heeft het er gewoon tot het laatste moment van willen pakken zeg maar. Nu is hij gewoon de papa waar ik op hoopte 🥰 en ben ik zwanger van ons 2e.
Ik duim dat jou partner ook tot inzicht komt en de juiste prioriteiten legt 🍀🤞🏼
2 maanden geleden
Gewoon met hem bespreken. En niet vanuit de wens dat hij verandert op de valreep,.. maar juist samen bespreken wat jullie gaan doen als hij een six pack achter zn kiezen heeft en je moet bevallen, als actieplan.
Dat samen bespreken en een idee hebben liggen geeft je waarschijnlijk meer rust dan nu in die laatste weken e strijd aan te gaan om te zorgen dat hij bijdraait.
2 maanden geleden
Ergens tussen de 34 en 36 weken leek mij ook een mooi termijn. Echter was ...
Heb je al met je partner gesproken waarom hij zich alleen bezat? Wat DaCha ook zegt misschien goed om een actieplan te hebben liggen. Verder kun je het ook aangeven bij de VK zodat zij het ook kan benoemen in een gezamelijk gesprek en aan je partner duidelijk maken hoe belangrijk het is dat hij nuchter is in de laatste cruciale weken.
Uit eigen ervaring heb in al 5x meegemaakt dat ik vanuit een controle direct door moest naar de zkh voor extra onderzoek of opname.
2 maanden geleden
Reactie op Tona
Ik heb misschien een verhaal dat je wat hoop kan geven. Mijn partner smoord ...
Wat goed van hem en wat fijn voor jou! Ik hoop dat dat ook zo bij mij gaat verlopen!
2 maanden geleden
Reactie op 1-Willeke
Heb je al met je partner gesproken waarom hij zich alleen bezat? Wat DaCha ...
Ja, meerdere keren. Het lastige is dat hij per dag of zelfs per moment kan verschillen in mening erover. Hij is bijvoorbeeld de hele tijd ervan overtuigd niet te willen drinken, ook vanwege de zwangerschap, maar dan ineens komt dat moment en dan wil hij het wel en alle redenen die hij ervoor genoemd heeft zijn dan eigenlijk niet meer van toepassing. Ik vind het lastig om daarmee om te gaan, want eerst overtuigd hij mij dat drank eigenlijk niet meer verstandig is en vervolgens gaat hij toch aan het bier. Een backup is inderdaad wel handig te bespreken. Daarmee druk ik hem misschien met zijn neus op de feiten. Echter, hij kán er wel voor een week of 2 vanaf blijven, maar dat is echt heel schaars.
2 maanden geleden
Als het helpt mijn man drinkt dan misschien niet, maar hij heeft ook geen auto of rijbewijs 😅 ikzelf ook niet trouwens. Dus wat wij doen is gewoon met de verloskundige meerijden als het zover is of onze ouders inschakelen. Geen idee of dat een optie is voor je. Anders zou een taxi zoals hieronder genoemd ook nog een optie zijn natuurlijk.
Wat betreft het alcoholgebruik van je partner zou ik proberen om er een heel goed duidelijk gesprek over te voeren, want ook na de bevalling wil je waarschijnlijk dat hij nuchter is met een pasgeboren baby. Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen. Als ik het zo lees klinkt het wel alsof hij wil stoppen namelijk.
2 maanden geleden
Ja, meerdere keren. Het lastige is dat hij per dag of zelfs per moment kan ...
Ik denk dat een back-up plan niet zozeer handig is om hem met z’n neus op de feiten te drukken… maar jou 😅
De kans dat hij dit nu ineens verandert is niet groot. Waarschijnlijk eerlijk gezegd zelfs afwezig. Zeker omdat je zegt dat dit al langer speelt en hij heel wisselend en onvoorspelbaar is in wat hij wil en wat hij uiteindelijk doet.
Dus als je als feit voor nu aan neemt dat zijn alcoholgebruik een onvoorspelbare factor is, kan je straks handelen ongeacht of er alcohol in het spel is.