Hoi lieve lezers,
Mijn partner houdt ervan om geregeld een biertje te drinken. En dan niet 1 maar zeker een sixpack, voor minder doet hij het niet zeg maar.
Hij heeft inmiddels al eens voor de rechtbank gestaan, waardoor hij echt niet meer rijdt met alcohol. Dat betekent dus dat als ik ineens toch te vroeg ga bevallen of er iets anders aan de hand is, hij mij niet naar het ziekenhuis kan brengen.
Dit gesprek hebben wij al meerdere malen gehad en ook vele beloftes verder krijgt hij het maar niet onder controle. Ja, zogenaamd wel en is dit hoe hij het graag wil, omdat het straks echt niet meer kan als onze baby geboren wordt en hij de beloftes en afspraken maakt om mij gerust te stellen. Dat zijn zijn woorden. En dat zegt hij dan alleen wanneer hij bier wil drinken, de andere dagen staat hij op zijn strepen er voor mij te willen zijn.
Nu vraag ik mij af, hoe gaan jullie om met een partner die drinkt? Maken jullie goede afspraken, zorgt de partner ervoor dat hij (of zij) niet te veel drinkt en dus kan rijden en na hoe veel weken is dit?
Kleine kanttekening; ik baal erg van de situatie en dat ik er zo mee zit dat ik het op een forum zet. Ik had gehoopt dat hij zich aan onze eerdere afspraken had gehouden en ik hier niet meer mee bezig hoefde te zijn.
Alvast bedankt <3