Hoihoi, inmiddels 8 weken en 1 dag zwanger. Vanaf vandaag onder controle bij het ziekenhuis I.v.m. ziekte van Crohn. Zijn hier meer mensen bekend mee in de groep? Hierdoor ook veel last van buikkrampen in de onderbuik, wat soms erg onzeker kan zijn. Kans op groeiachterstand en vroeggeboorte ook aanwezig. Of heeft iemand hier ervaring mee?
Had je ook last van veel krampen die ook echt wel even aanhielden? Dat is o ...
Op begin wel! Maar dat kan ook je groeiende baarmoeder zijn dus alleen maar een goede teken. Daarnaast had ik ook op begin van de zwangerschappen beetje diarree en dat zorgde ook wel voor buikpijn. Calpro ging ietswat omhoog maar daalde al heel snel. HCG doet wonderen!!
Ik heb de ziekte van Hashimoto. Bij mijn dochtertje is dit tijdens de zwang ...
Hoi ik heb ook Hashimkto.maar word ook goes begeleid tot nu toe word het meteen gecheckt en gelijk opgehoogd. Ik ben nj 8.3 dus lopen vrijwel gelijk ;)
Hier een zwangere 7+6 van ons eerste kindje met Hashimoto en bloedverdunners vanwege een onverklaarbare longembolie in 2019. Ik sta onder toezicht van de internist en gynaecoloog en dat geeft mij een goed gevoel.
Allemaal een voorspoedige zwangerschap gewenst! 🍀
Ik had die infusen ook! Maar doe tegenwoordig zelf injecties zetten 1x in d ...
Ja ik ook om de twee weken. De krampen zijn wel intens maar dat komt door de groeiende baarmoeder zei mijn vk. Moet jij niet stoppen met infliximab bij 20 weken?
Ja ik ook om de twee weken. De krampen zijn wel intens maar dat komt door d ...
Ik heb die infliximab dus niet meer omdat ik zelf spuit. Ze gaven aan bij mij dat t gezonder is voor het kindje als de moeder door medicatie gezond is, dan last van de ziekte zonder medicatie
Ik heb die infliximab dus niet meer omdat ik zelf spuit. Ze gaven aan bij m ...
Klopt. Dat zeiden ze bij mij ook. Het liefst stoppen zeker de medicatie het laatste trimester maar als er een kleine kans is dat er dan weer een opvlamming komt, is het advies om door te blijven gebruiken. Een ontsteking is "erger" dan de medicatie. Borstvoeding mocht ik ook gewoon geven. Dus bij de tweede ook zeker weer van plan. Het percentage medicijn wat in de borstvoeding komt is zo minimaal dat het echt te verwaarlozen is begreep ik.
Toch wel een prettig idee! Moet je ook fragmin gaan injecteren vanaf week 1 ...
Nee hoef ik niet en ook niets over gehoord. Zowel bij deze zwangerschap niet als bij de vorige . Word het bij jou wel aanbevolen dan? Om welke reden zou je dat moeten gebruiken?
Hi, ik ben op dit moment 13+2 weken zwanger van mijn derde kindje. Ik heb ook de ziekte van Crohn. Ik heb twee keer eerder gezonde jongens op de wereld gezet, ben wel beide keren met 38weken ingeleid. Zodat ik na de bevalling verder kon gaan met mijn medicatie.