325 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb ook geen baby kamer! Hebben wij geen ruimte voor helaas. Baby komt l ...
Wij hebben ook geen babykamer. We hebben één slaapkamer in ons huis en een bepaalde ruimte is om te bouwen tot extra slaapkamer. Dus mocht de nood er echt zijn dan komt het tegen die tijd wel goed. Sowieso van plan om volgend jaar naar een ander huisje te zoeken zodat er ook ruimte is voor een tweede in de toekomst

4 maanden geleden

Wij moeten eerst nog een hele zolder verbouwing doen met nokverhoging en daar de 2 oudste naar toe verhuizen. Hopelijk lukt dit allemaal voor november anders hier voorlopig op onze kamer ook 😁

4 maanden geleden

Reactie op RunwayRapsody

Een vraagje: waarom heeft een baby een kamer nodig? Wij hebben een kleedkam ...
Wij hadden onze dochter na een week op haar eigen kamer gedaan. Wij sliepen heel licht en zij ook. Dus ligt er maar net aan of je wakker wordt van elkaar of niet.

4 maanden geleden

Reactie op RunwayRapsody

Een vraagje: waarom heeft een baby een kamer nodig? Wij hebben een kleedkam ...
Onze zoon slaapt sinds 3 maanden op z’n eigen kamer en sinds dien slaapt zowel hij als wij veel beter. Dus wil de “nieuwe” baby ook zsm op de eigen kamer doen!

4 maanden geleden

Wij nemen commode en bedje over m’n zoon dus dat hebben we al. Verder lekker roze haha

4 maanden geleden

Reactie op RunwayRapsody

Een vraagje: waarom heeft een baby een kamer nodig? Wij hebben een kleedkam ...
Wij hebben vanaf 6 weken lekker m’n zoon op z’n eigen kamer gelegd. Ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Maar ik vind het heerlijk heb dan echt mn avond terug en kan ook gewoon normaal intiem zijn met mn vriend. Daarnaast kijken wij ook nog wel is televisie in bed en dat is ook lastig met kind in je kamer. En als ze eenmaal gewend zijn is het knaplastig om rond 1,5 jaar ineens naar aparte kamer te doen. Meestal juist ook in die periode verlatingsangst. Als mijn zoon ziek was of iets sliepen we natuurlijk wel met hem in ons bed, maar zodra hij beter was weer hoppa fijn naar z’n eigen kamer. En hij slaapt top en loopt altijd heel blij naar z’n bedje. Dus prima aanpak wat mij betreft

4 maanden geleden

Reactie op Verliefdemama

Dit zet me behoorlijk aan het denken! Wat een lief en leuk verhaal deel je. ...
Dankjewel! Toen hij nog klein was, lag hij in de cosleeper, de periode daarna hebben we van een Ikea ledikant een cosleeper gemaakt (heel makkelijk te diy'en via google) en nu hij groot genoeg is om nergens uit te vallen, doet hij zijn dutjes in het midden van het grote bed. Het samen slapen voelt voor ons echt als het natuurlijkste wat er is, als je er bij stil staat is het biologisch gezien best vreemd dat wij onze jonkies zo snel mogelijk zelfstandig op een eigen kamer willen hebben, terwijl mensen babys juist het langst afhankelijk blijven van alle zoogdieren. Daarbij zorgde het er bij ons voor dat wij na die paar weken met 'verplichte nachtvoedingen' élke nacht van 8 tot 8 hebben kunnen slapen. Ten slotte wat betreft de seks ☺️: ik kan je verzekeren dat geen seks in de avond in je bed kunnen hebben juíst leidt tot een enorm gevarieerd en avontuurlijk seksleven 🤗🤩. Ik denk dat we die regel er de rest van ons leven in houden! Ps: als je je inleest over het onderwerp zal je zien dat vrijwel elk kindje rond de vrijmaak leeftijd waar ze sowieso wat meer de wereld gaan ontdekken, uiteindelijk de behoefte krijgt aan een eigen slaapplek. Het is gewoon hoe de biologie werk, het merendeel van de wereldbevolking doet aan cosleeping en die hebben echt geen pubers in bed 🤪

4 maanden geleden

Ik heb bij het intrekken al een kamer apart gehouden om de kinderkamer te laten worden. Er hangt al schattig vogeltjes behang. Ben van plan binnenkort naar babydump te gaan en daar meubels aan te schaffen.

4 maanden geleden

Reactie op Annesoof83

Dankjewel! Toen hij nog klein was, lag hij in de cosleeper, de periode daar ...
Ik kom ook uit een cultuur waar cosleeping normaal is. Ik weet nog dat ik iets van 3.5 was en tussen mijn ouders in lag. Ze knuffelden mij allebei en toen werd ik boos wakker. Ik zei jullie zijn vies en jullie nieuwe baby (mijn broertje) stinkt. En ben toen naar mijn eigen kamer vertrokken voor altijd 🤣. Mijn ouders kunnen er nog steeds om lachen. Ik heb nu wel iets meer inzichten door de comments want mijn man is een lichte slaper en ik ook wel. Dus een babykamer is misschien wel een goede oplossing, ook voor ons. Maar ik vind het wel onnatuurlijk voor mijzelf.

4 maanden geleden

Reactie op Lola28

Wij hebben ook geen babykamer. We hebben één slaapkamer in ons huis en een ...
Ja, ik heb precies de zelfde situatie!

3 maanden geleden

Ja, ik heb precies de zelfde situatie!
Hier ook. Wij twijfelen of we nu al twee kamers van de kamer moeten maken, of dat we wachten tot de baby een jaar is en we wellicht al kunnen verhuizen. Hoe doen jullie dat?

3 maanden geleden

Reactie op simonenbk

Wij zijn wezen kijken bij babypark, en daar staat deze (voor ons) super gav ...
Hé wat leuk! Deze komt se 28e ook bij ons😊 voor ons de eerste

3 maanden geleden

Reactie op Dianneh13

Hé wat leuk! Deze komt se 28e ook bij ons😊 voor ons de eerste
Wij hebben zelf meubels opgeknapt in de tussen tijd en het ziet er nu zo uit.(Heb alleen een foto van de commode)

3 maanden geleden

Dit is de kamer van ons zoontje. We verhuizen in september, dus deze meubels gaan dan meteen naar de kamer voor de baby. 🥰 Sober, maar gezellig vinden wij. 🧸

3 maanden geleden

Reactie op RunwayRapsody

Een vraagje: waarom heeft een baby een kamer nodig? Wij hebben een kleedkam ...
Laat je niet gek maken door alle verhalen dat het kind niet meer op een eigen kamer zou slapen als het gewend is bij jou te slapen! Ons dochtertje heeft tot een jaar volledig bij ons geslapen en is vanaf toen heel langzaam maar zeker op een eigen kamer gaan slapen. Ik denk dat ze vanaf 22 maanden (dus voordat ze 2 werd al) volledig op haar eigen kamer sliep. En mochten jullie toch allemaal lichte slapers zijn: plek voor een babybedje op een andere kamer is er altijd. De baby maakt het niet veel uit of die kamer mooi ingericht is of niet 😉 Overigens is mijn ervaring dat, als je borstvoeding wil geven, samen slapen juist ervoor zorgt dat jij en de baby veel beter slapen. Na een voeding slapen zowel jij als de baby vrij snel diep in.

3 maanden geleden

Reactie op Lola28

Wij hebben ook geen babykamer. We hebben één slaapkamer in ons huis en een ...
Wij zijn bij de oudste verhuisd toen ze 3 maanden was, dus in het oude huis nooit een babykamer gehad. Commode en co-sleeper pastte op onze slaapkamer erbij. In het nieuwe huis wel gelijk een kamer voor haar ingericht, maar daar is ze pas vanaf ongeveer een jaar gebruik van gaan maken. Dus kan prima :) We gaan dit keer dus ook geen babykamer maken en aangezien de kamer van mijn dochtertje heel groot is, zullen de kinderen waarschijnlijk eerst nog een tijdlang op één kamer slapen (de 3e slaapkamer vind ik te ver van onze slaapkamer voor nu...)

3 maanden geleden

Wij hebben deze kamer. Dit is ons eerste kindje. We willen er alleen nog een klamboe bij. We twijfelen of deze aan een prikstok moet worden gehangen of beter aan het plafon bevestigd. Heeft iemand hier een advies daarover?

3 maanden geleden

Reactie op Cate2024

Wij hebben deze kamer. Dit is ons eerste kindje. We willen er alleen nog ee ...
Ik zou piekstok doen. Wij hebben hem met twee maanden namelijk weg gehaald omdat ie er aan begon te trekken en dan kunnen ze er in verstrikt raken en stikken Enzo. Anders zit je met een gat in je plafond..

3 maanden geleden

Wij hebben deze meubeltjes besteld voor de babykamer! Nu nog een kleurtje op de muur, hebben jullie hier nog tips voor?

3 maanden geleden

Reactie op irish811

Wij hebben deze meubeltjes besteld voor de babykamer! Nu nog een kleurtje o ...
Mooi!!! Wij hebben bij de oudste gelamberiseerd! Ben ik nog steeds heel erg blij mee!