71 Reacties

12 dagen geleden

Ik krijg er geen hoor 😅

12 dagen geleden

Reactie op AnnekeHelmond

Wat kunnen mensen klagen zeg wees gewoon eens een keer lief tegen elkaar. E ...
Haha wanneer mensen stoppen met vragen om meningen I guess 🤣 Direct is wat anders dan negatief!

11 dagen geleden

Tijdens de babyshower van mijn eerste werd ik compleet overvallen. Het was al heel laat in mijn zwangerschap, dus ik had al een aantal weken in mijn hoofd dat ik er niet op hoefde te rekenen. Ik voelde me die periode helemaal niet lekker, was super moe, had die ochtend niet gedoucht en het huis was niet rommelig maar ook weer niet zo netjes als dat het normaal is als er visite over de vloer komt. Dus ik was er eigenlijk helemaal niet blij mee dat er ineens een hoop vrienden voor de deur stonden (die ook nog mensen hadden meegenomen die ik wel vaag ken, maar zelf nooit mee afspreek). Ik kon er gewoon niet echt van genieten, hoewel ik het natuurlijk ontzettend waardeerde wat ze voor me geregeld hadden. Dus hoewel ik snap dat het verrassingselement er bij jou nu deels van af is, word je in elk geval niet overrompeld door iets wat je niet verwacht. En je weet als het goed is ook niet wat er precies geregeld is, behalve een datum. Dus ik denk dat er nog genoeg verrassingsmomentjes zullen zijn. :)

11 dagen geleden

Ik denk dat veel vrouwen al een vermoeden hebben wanneer het is. Of wanneer het zover is. Ik in ieder geval wel, en ik moet zeggen, de verrassing is er niet minder op geworden. Ik wist namelijk niet wie, wat en waar.. (vandaag was de mijne ☺️)

11 dagen geleden

Reactie op reneehoi

Ik krijg er geen hoor 😅
Ik ook niet. En heb ook nooit een vrijgezellenfeestje gehad voor ik trouwde. 🤷🏼‍♀️

11 dagen geleden

Even een ander vraagje, is het normaal om zelf voor je eigen baby shower te moeten betalen? 😕 ik kreeg de vraag wat mijn budget is en of mijn man dan een tikkie kan krijgen ervoor

11 dagen geleden

Reactie op Wonder2024november

Ik denk dat veel vrouwen al een vermoeden hebben wanneer het is. Of wanneer ...
Ja nu ik er even over na heb kunnen denken, denk ik dat ik uiteindelijk ook wel het optelsommetje had kunnen maken en een vermoeden zou gaan krijgen. Het is namelijk sowieso in het laatste weekend dat het eigenlijk nog kan. Ik denk wel dat het bij een vermoeden toch nog net even anders is dan wanneer je het echt zeker weet, maar inmiddels heb ik er helemaal vrede mee en laat ik het verder los! Ben superblij dat er iets geregeld wordt en verder weet ik nog van niets, laat het allemaal op me af komen en ga sowieso genieten die dag 🥰 Vind het sowieso al geweldig dat ik deze keer een roze babyshower zal gaan hebben 😍🩷

11 dagen geleden

Reactie op Abietje

Even een ander vraagje, is het normaal om zelf voor je eigen baby shower te ...
In mijn ogen niet, ik vind dit heel gek eerlijk gezegd 🫢 Normaal krijg je het cadeau en worden de kosten gedeeld door degenen die allemaal komen. Of wordt het zo gedaan dat iedereen iets meeneemt aan eten/drinken. Ik heb wel 1 x een babyshower gehad waarbij er 2 mensen niet kwamen omdat ze voor hun eigen eten moesten betalen (was een high tea in een restaurant), maar verder nog nooit zoiets gehoord.

11 dagen geleden

Reactie op Abietje

Even een ander vraagje, is het normaal om zelf voor je eigen baby shower te ...
Ehhh naar mijn idee is dat heel raar ja.

11 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Ja nu ik er even over na heb kunnen denken, denk ik dat ik uiteindelijk ook ...
Het is je gegund. Geniet ervan!🌹

11 dagen geleden

Reactie op Abietje

Even een ander vraagje, is het normaal om zelf voor je eigen baby shower te ...
Nee, zij horen het onderling te regelen. Je man hoort hier niet voor te betalen inprincipe (zo gaat het hier). Familie en vrienden die het regelen bepalen het budget en verdelen de kosten geheel onderling.

11 dagen geleden

Reactie op Abietje

Even een ander vraagje, is het normaal om zelf voor je eigen baby shower te ...
Neeee raaaar

11 dagen geleden

Reactie op DaCha

Ik ook niet. En heb ook nooit een vrijgezellenfeestje gehad voor ik trouwde ...
Ik ook niet, maar al die Amerikaanse tradities zijn ook nog niet het nieuwe normaal, gewoon opkomend. Zoals Halloween enzo 😂 ooit zal het wel echt standaard zijn. Nu iig nog niet helemaal.

11 dagen geleden

Reactie op Mennos9

In mijn ogen niet, ik vind dit heel gek eerlijk gezegd 🫢 Normaal krijg je ...
Ja zo ben ik het ook gewend bij andere idd, heb ook zelf al decoratie moeten kopen 😕

10 dagen geleden

Hier het zelfde. Heb helaas al gehoord wanneer het is en zelfs al dat er onenigheid is in de groepsapp van de babyshower. Denk ook de locatie etc al te weten. Omzettend jammer omdat de babyshowers dat ik georganiseerd had echt tot het einde verassingen waren. Ik heb het maar los gelaten met de gedachten dat ik mij nu Iedergeval kan voorbereiden op er leuk uit zien die dag. Maar helaas zal ik ook niet extreem verrast kunnen doen bij aankomst..

10 dagen geleden

Reactie op Wonder2024november

Het is je gegund. Geniet ervan!🌹
Lief, dankjewel 🥰

10 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ook niet, maar al die Amerikaanse tradities zijn ook nog niet het nieuwe ...
Oh ik beleef dit heel anders haha, het was inderdaad eerst opkomend maar hier in mijn omgeving toch echt al wel een aantal jaren standaard. 14 jaar geleden was ik voor het eerst voor een babyshower uitgenodigd. Toen dacht ik wel eerst wtf is dat nou weer? Sinds een jaar of 8 lijkt het echt wel normaal. Vind wel dat de showers zelf echt veranderen. In het begin was het meestal bij de zwangere thuis of bij ouders thuis bijvoorbeeld. Met wat leuke spelletjes, iedereen een hapje meenemen en dat je een klein cadeautje meebracht. Tegenwoordig lijkt het vaak meer te draaien om hoe Instagram waardig het allemaal is. Een high tea in een restaurant met een verhuiswagen aan decoratie en de meest dure en grote cadeaus.. allemaal tot in de puntjes gestyled. Dat vind ik dus wel zonde.

10 dagen geleden

Gewoon genieten van de shower en geniet ervan dat je mensen om je heen hebt die de moeite nemen het te organiseren. Jammer dat het geen verrassing meer is maar dat is uiteindelijk niet waar het om gaat. Laat het los

10 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ook niet, maar al die Amerikaanse tradities zijn ook nog niet het nieuwe ...
Nee en ben stiekem best blij dat dat in mijn kring nog niet normaal is. Als ik bij alle baby’s in m’n netwerk naast kraamverlof ook nog een babyshower en bij voorkeur ook een genderreveal had moeten bijwonen.. pfffoe denk zelfs dat ik de partypooper zou zijn die niet eens zou gaan😅 Ach hopelijk geniet TS van die van haar en zijn de mensen aanwezig die voor haar belangrijk zijn.

10 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Oh ik beleef dit heel anders haha, het was inderdaad eerst opkomend maar hi ...
Ik dacht dat het nog wat nieuwer was, maar 14 jaar geleden is al best eventjes 😂 las indd dat er vaak high tea babyshowers gedaan worden.