32 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Esraa52
Moet ik me zorgen maken? 🥹 Heb wel het een en ander gelezen.. en valt dit ...
Nee absoluut niet! Is nergens voor nodig☺️ ze gaan kijken wat het bloedgroep van de baby is, stel dat baby ook een negatief bloedgroep heeft net als jij dat doen ze niks. Stel dat de baby een positief bloedgroep heeft dan krijg je rond 28 weken een prik (via de been) en na de bevalling ook eentje. Thats it! Heb ik ook gehad
6 maanden geleden
Reactie op SE1809
Nee absoluut niet! Is nergens voor nodig☺️ ze gaan kijken wat het bloedgroe ...
Ik heb zelf rhesus c negatief en daar is helaas geen prik voor las ik.. hoop dus heel erg dat mijn baby ook negatief is want anders is het wel spannend 🤞
6 maanden geleden
Hier ook een resus factor D. Dit brengt meer risico met zich mee dat je kleine kortweg gezegd een positieve bloedgroep kan hebben. Ze bepalen welke bloedgroep je hebt door de resus factor. Os deze negatief en heb je D. Dan betekent dit dat je in omstreeks week 27 een antistof prik krijgt als in week 20 wederom bloed geprikt wordt voor bloedgroep bepaling van de kleine.
Reden daarvoor is pure bescherming voor jezelf dat als onverhoopt het bloed van de kleine vermengd wordt met die van jou dat de antistoffen de infectie tegen gaan werken. Je bouwt dus vanaf week 27 antistoffen op en net na de bevalling krijg je nog een prik voor een boost.
6 maanden geleden
Reactie op Deligrace
Hier ook een resus factor D. Dit brengt meer risico met zich mee dat je kl ...
PS dit hoeft niet.. als jouw partner een negatieve resus heeft net als jij en de foetus ook, krijg jij geen anti-resusD toegediend (de antistoffen prik) dit wordt onderzocht als je voor de 27ste week bloed gaat prikken.
4 maanden geleden
Reactie op Inayaaa20
Hey, weet je al wat meer over de bloedgroep van de kleine, k ben ook benieu ...
Ik heb ook hetzelfde ik ben rhesus C negatief… vind het heel spannend. 12 augustus ga ik pas bloedprikken…
4 maanden geleden
Ik heb ook hetzelfde ik ben rhesus C negatief… vind het heel spannend. 12 a ...
Ja ik krijg pas 1 augustus een verwijzing ben vandaag precies 26 weken. Maar hoorde het gisteren en had zoiets van okey… ik dacht dat alles goed zat?.. want ik heb al diabetes (zwangerschaps) en de baby had ook weinig maagvulling etc. Dus loop onder extra controles al, hopen dat dit gewoon goed zit..
4 maanden geleden
Reactie op Inayaaa20
Hey, weet je al wat meer over de bloedgroep van de kleine, k ben ook benieu ...
Ik ben nu 25+2 dus over twee weken mag ik gaan bloedprikken om de bloedgroep van baby te bepalen! Wanneer mag jij prikken?
4 maanden geleden
Ik heb rhesus C negatief en moet rond week 27 opnieuw bloedprikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak. Gezien ik geen bloedtransfusie of iets aanmaak is de kans klein dat ik antistoffen aanmaak zei de verloskundige maar als dat wel zo is dan komen er meer onderzoeken gezien er geen prik voor is.