29 Reacties

4 maanden geleden

Ja bij mijn vorige zwangerschap!

4 maanden geleden

Ja ik ook! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 2 prikken gehad en daarmee was het opgelost :). Deze zwangerschap is het nog afwachten welke bloedgroep de baby heeft

4 maanden geleden

Reactie op babyBO

Ja bij mijn vorige zwangerschap!
Moet ik me zorgen maken? 🥹 Heb wel het een en ander gelezen.. en valt dit onder “medisch” dat je toevallig nog weet?

4 maanden geleden

Reactie op Anni1

Ja ik ook! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 2 prikken gehad en daarmee w ...
Hebben ze toen ook van de baby bloed afgenomen? Of was dat niet nodig bij jou?

4 maanden geleden

Hoi, ik had het ook. Ze nemen alleen bloed af bij jou en daar kunnen ze ook de rhesusfactor van je kindje uit halen. Als jij negatief bent en baby positief krijg je een injectie met antistoffen tijdens de zwangerschap en gelijk na de bevalling.

4 maanden geleden

Reactie op JS09

Hoi, ik had het ook. Ze nemen alleen bloed af bij jou en daar kunnen ze ook ...
Aah oke duidelijk. Dankjewel! Mn arts zou me verder nog wel inlichten alleen was te benieuwd nu😅

4 maanden geleden

Reactie op Esraa52

Moet ik me zorgen maken? 🥹 Heb wel het een en ander gelezen.. en valt dit ...
Nee absoluut niet! Is nergens voor nodig☺️ ze gaan kijken wat het bloedgroep van de baby is, stel dat baby ook een negatief bloedgroep heeft net als jij dat doen ze niks. Stel dat de baby een positief bloedgroep heeft dan krijg je rond 28 weken een prik (via de been) en na de bevalling ook eentje. Thats it! Heb ik ook gehad

4 maanden geleden

Reactie op Esraa52

Moet ik me zorgen maken? 🥹 Heb wel het een en ander gelezen.. en valt dit ...
Neee dit valt niet onder medisch

4 maanden geleden

Ik ook A negatief! Verloskundige zei dat ik me nergens zonder over hoeft te maken…

4 maanden geleden

Reactie op SE1809

Nee absoluut niet! Is nergens voor nodig☺️ ze gaan kijken wat het bloedgroe ...
Ik heb zelf rhesus c negatief en daar is helaas geen prik voor las ik.. hoop dus heel erg dat mijn baby ook negatief is want anders is het wel spannend 🤞

4 maanden geleden

Reactie op Esraa52

Hebben ze toen ook van de baby bloed afgenomen? Of was dat niet nodig bij j ...
Nee dat was niet nodig. Ze kunnen dat zien in het bloed van de moeder

4 maanden geleden

Hier ook een resus factor D. Dit brengt meer risico met zich mee dat je kleine kortweg gezegd een positieve bloedgroep kan hebben. Ze bepalen welke bloedgroep je hebt door de resus factor. Os deze negatief en heb je D. Dan betekent dit dat je in omstreeks week 27 een antistof prik krijgt als in week 20 wederom bloed geprikt wordt voor bloedgroep bepaling van de kleine. Reden daarvoor is pure bescherming voor jezelf dat als onverhoopt het bloed van de kleine vermengd wordt met die van jou dat de antistoffen de infectie tegen gaan werken. Je bouwt dus vanaf week 27 antistoffen op en net na de bevalling krijg je nog een prik voor een boost.

4 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Hier ook een resus factor D. Dit brengt meer risico met zich mee dat je kl ...
PS dit hoeft niet.. als jouw partner een negatieve resus heeft net als jij en de foetus ook, krijg jij geen anti-resusD toegediend (de antistoffen prik) dit wordt onderzocht als je voor de 27ste week bloed gaat prikken.

één maand geleden

Reactie op Gabriella95

Ik heb zelf rhesus c negatief en daar is helaas geen prik voor las ik.. hoo ...
Hey, weet je al wat meer over de bloedgroep van de kleine, k ben ook benieuwd.. heb hetzelfde

één maand geleden

Reactie op Inayaaa20

Hey, weet je al wat meer over de bloedgroep van de kleine, k ben ook benieu ...
Ik heb ook hetzelfde ik ben rhesus C negatief… vind het heel spannend. 12 augustus ga ik pas bloedprikken…

één maand geleden

Reactie op f0723

Ik heb ook hetzelfde ik ben rhesus C negatief… vind het heel spannend. 12 a ...
Ja ik krijg pas 1 augustus een verwijzing ben vandaag precies 26 weken. Maar hoorde het gisteren en had zoiets van okey… ik dacht dat alles goed zat?.. want ik heb al diabetes (zwangerschaps) en de baby had ook weinig maagvulling etc. Dus loop onder extra controles al, hopen dat dit gewoon goed zit..

één maand geleden

Reactie op Inayaaa20

Hey, weet je al wat meer over de bloedgroep van de kleine, k ben ook benieu ...
Ik ben nu 25+2 dus over twee weken mag ik gaan bloedprikken om de bloedgroep van baby te bepalen! Wanneer mag jij prikken?

één maand geleden

Ik heb rhesus C negatief en moet rond week 27 opnieuw bloedprikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak. Gezien ik geen bloedtransfusie of iets aanmaak is de kans klein dat ik antistoffen aanmaak zei de verloskundige maar als dat wel zo is dan komen er meer onderzoeken gezien er geen prik voor is.

één maand geleden

Reactie op Gabriella95

Ik ben nu 25+2 dus over twee weken mag ik gaan bloedprikken om de bloedgroe ...
Ik moet 1 aug naar de gynacoloog, die zal blijkbaar de verwijzing meegeven, dan ben ik 26 + 6 en dan maak ik snel een afspraak want ben super benieuwd…

één maand geleden

Ik heb Rhesus c negatief en moet ook vanaf 27 weken nog een keer gaan bloedprikken hiervoor. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen, vk zei dat het een erg kleine kans is dat je antistoffen tegen de baby maakt.