10 Reacties

7 dagen geleden

Hier ook. Al sinds week 22 ofzo, toen met het warme weer en vocht vasthouden begonnen. Ik heb het sowieso ‘s ochtends en ‘s avonds als ik moe word, maar de laatste tijd ook steeds vaker gedurende de dag momenten. Heel irritant want het is m’n dominante hand… Je kan ‘s nachts een polsbeschermer dragen (zo een die je met skeeleren gebruikt). Die zorgt ervoor dat je pols recht blijft en dus minder belasting op de weefsels komt. Verder is het uitzitten… bij vrijwel alle vrouwen schijnt het over te gaan na de zwangerschap. Dus het klinkt alsof je moeder bijzonder veel pech heeft gehad.

7 dagen geleden

Ja hier hetzelfde, het is gelukkig nu iets beter dan met het warmere weer. Tips die ik nog kreeg: als je gaat wandelen handen omhoog. Dit is makkelijk als je een rugzakje om hebt, dan kun je die bandjes vastpakken. Extra kussens in de nacht zodat je je handen hoog hebt liggen, dan is de verkramping/stijfheid in de ochtend hopelijk minder erg

7 dagen geleden

Ik heb het na m’n eerste zwangerschap extreem gehad, duim stond uiteindelijk helemaal stil. Toen is er een cortisone spuit ingezet maar helaas kwam het na een paar maanden weer terug. Toen bij een functionele dokter beland en hij behandelde het gedurende 4 maanden met hoge dosis vitamine B6 (P5P vorm) en dit heeft voor mij gewerkt! Moest het nu terugkomen ga ik meteen weer vitamine B6 bijnemen, door een zwangerschap gaan deze waardes namelijk snel naar beneden.

7 dagen geleden

Ik heb ook vreselijke klachten in m’n hand(en), zodanig dat ik vannacht huilend op de bank zat omdat ik niet wist wat ik moest doen… in overleg met de huisarts een korte lage dosis Prednison beginnen vandaag… hopen dat ik er snel vanaf ben 🫠

6 dagen geleden

Ik heb het ook sinds 22 weken (nu 31). Vreselijk, vooral in de nachten zo veel pijn soms. Ik ben halve dagen gaan werken omdat hele dagen niet meer lukte door de vermoeidheid en de pijn in m’n handen. Spalkjes (gewoon via bol.com) verlichten het wel iets, deze draag ik dus in de nacht. Desondanks elke nacht wel een paar keer wakker door pijn/kramp/tintelingen. Als je te erg is loop ik naar de badkamer en doe afwisselend koud en warm water over m’n polsen terwijl ik m’n vingers strek en buig. De pijn trekt dan vrij snel weg. Dan gauw terug in de spalk en weer verder slapen. Helaas heb ik geen permanente oplossing gevonden (behalve bevallen 😉 maar dat moet nog even wachten). Sterkte!

5 dagen geleden

Vorige zwangerschap vanaf week 30 ofzo last van. Na de bevalling werd het langzaam beter en trok het bij mij weg. Nu wederom last van met 28 weken. Ik draag deze brace in de nacht en soms overdag. Dat werkt wel wat. https://www.podobrace.nl/shop/product/dunimed-polsbrace-carpaal-tunnel-syndroom/?_gl=1*11rfqgu*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIjNzfmYbBiAMVu5iDBx039zXkEAQYBCABEgIdKPD_BwE#reviews

5 dagen geleden

Ik ben 31 weken zwanger en heb hier ook nu zo’n 4 weken last van. Ik slaap ‘s nachts met 2 braces (😂), fijn is anders maar het werkt wel. Ik had anders ‘s nachts echt pijnlijke en gevoelloze handen

5 dagen geleden

Heb overigens via medipoint braces gehaald

5 dagen geleden

Zou kunnen komen doordat je nu extra vocht vast houdt, dan is het na je bevalling ook zo weer verdwenen. Ik ken dames die dit ook hebben gehad en die daarna weer klachtenvrij waren. Hopelijk valt het voor jou ook mee! Sterkte voor nu!

5 dagen geleden

Niet dat je er nu wat aan hebt, maar ik had dit tijdens m'n vorige zwangerschap vanaf 27 weken en in de laatste weken zo heftig dat ik eigenlijk geen gevoel meer in m'n handen had behalve continu tinteling/pijn en niet kunnen slapen. Ik had spalken voor de nacht en van die handschoenen tegen oedeem 24/7 aan. Verder deed ik een aantal fysio oefeningen die kort verlichting gaven (die waren vooral gericht op potentiele zenuwbeknelling in nek/schouder). Maar ondanks dat nam ik bijvoorbeeld niet meer waar als ik m'n handen onder een te hete kraan ging wassen. Dit symptoom is het enige waarom ik heb gehuild tijdens m'n zwangerschap qua fysieke klachten, omdat ik heel bang was niet het zachte baby huidje te kunnen voelen als ze eenmaal geboren was. Maar.. het was bij mij echt in de kraamweek al helemaal weg! Blijkbaar hield ik vooral vocht vast (ik was na ongeveer 10 dagen alweer terug op m'n gewicht van voor de zwangerschap...). Nu 31 weken zwanger en nog amper last van ondanks dat er nu veel warmere dagen zijn geweest 🤞(1e kindje is van februari, dus laatste trimester was in de winter). Dus 1) er is licht aan het eind van de tunnel(syndroom 🤪), 2) het verloopt niet bij elke zwangerschap hetzelfde. 😅