31 Reacties

2 maanden geleden

Hee ik ben afgelopen zaterdag nog naar een festival geweest daar werd ook veel gesprongen en gedanst maar had natuurlijk van te voren de verloskundige even gevraagd of het wel verstandig was,, deze zei tegen mij zolang jij je gewoon goed voel en denkt van dit kan ik nog gewoon aan lekker gaan , Heb natuurlijk wel wat vaker een bankje of oets opgezocht om even te gaan zitten. Dus ik zou zeggen zolang jij je nog goed genoeg voeld om naar een concert te gaan gewoon lekker een gezellig feestje van maken en er nog even van genieten. Ik ben trouwens 19w6d zwanger 🥰

2 maanden geleden

Hey hoi! Ik heb kaarten voor de donderdag en heb er voor gekozen om wel te gaan. Al moet ik zeggen dat ik het best spannend vind. Ik ben nu 22 weken zwanger en het valt toch zwaarder dan ik dacht. De dag erna heb ik vrij genomen om bij te komen. In augustus was het idee nog een keer te gaan in Wembley, dit kaartje heb ik wel verkocht aan een vriendin. Hier omdat je en zit met een vlucht, heen en terug naar het hotel en een concert van 3 uur. Ik moet zeggen dat voor mij de voorpret wel wat minder is als bij de meiden waarmee ik ga. Mijn zwangerschap was niet gepland en de een jaar geleden gekochten outfits ( 3 stuks) die passen helaas niet meer. Nu last minute nog een andere outfit bedenken en door de hectiek ook niet meer gedacht aan het maken van de armbandjes. Toch verwacht ik een fantastische avond te hebben waar ik al een jaar naar uit kijk! Misschien alleen iets anders dan dat ik een jaar geleden voor mij zag.

2 maanden geleden

Voor wat voor jou goed is, kan jij zelf het beste inschatten. Voor wat betreft je baby: die kan in theorie nu al wel gehoorschade oplopen in de buik. Vanaf de 3e maand wordt daarom aangeraden festivals met luide muziek te vermijden. In het algemeen is het advies als je zwanger bent jezelf niet langer dan 8 uur bloot te stellen aan een volume van meer dan 80 dB. Een concert of festival gaat al gauw richting 100 dB. Dus ook al staat daar geen maximum tijd voor, zou ik het persoonlijk bij max 3-4 uur houden. Waarbij het ook afhangt van je plaatsen in de zaal, en waarbij Taylor Swift minder ‘schadelijk’ zal zijn dan een Defqon (qua intensiteit en duur). Bron: heb jaren met de geluidstechniek en advisering voor festivals gewerkt.

2 maanden geleden

Yes! Ik heb in overleg met de VK besloten wel te gaan (21 weken), maar ga wel helemaal achteraan staan, niet naar het voorprogramma en wat eerder weg. Verder stop ik ook extra ‘isolatie’ (dikke dempende stof) in de band van mijn zwangerschapsbroek om voor wat extra demping te zorgen bij m’n buik. Geeft mij een voldoende zeker gevoel van m’n keuze.

2 maanden geleden

Ik zou ook naar taylor swift gaan, op vrijdag! Zooo veel zin in en de verloskundige gaf aan dat zolang ik niet in het staangedeelte zou zijn, het helemaal prima is. Had gelukkig zitplekken! Alleen dag erna een vrijgezellenfeest van iemand wat ik totaal niet kan missen. En dat is dus ook echt van 1 tot 9 uur.. dus met pijn in mn hart te kaartjes weg gedaan🥲

2 maanden geleden

Reactie op BabyboyL

Ik zou ook naar taylor swift gaan, op vrijdag! Zooo veel zin in en de verlo ...
Aahh zonde! Maar die 2 dingen bij elkaar zijn inderdaad wel veel van het goede..

2 maanden geleden

Reactie op juliasz

Yes! Ik heb in overleg met de VK besloten wel te gaan (21 weken), maar ga w ...
Wat voor stof gebruik je dan? Of gewoon een extra kledingstuk oid?

2 maanden geleden

Reactie op Lien-ver-97

Wat voor stof gebruik je dan? Of gewoon een extra kledingstuk oid?
Een soort muismat stof😅 dus deels plastic, deels stof, maar wel goed buigbaar en niet te oncomfortabel. Heb met koptelefoon op geluisterd welke stof die ik in huis kon vinden ertussen het meeste geluid dempt, en dit was verreweg de winnaar. Vilt of wol schijnen het ook goed te doen (heb heel wat af gegoogled).

2 maanden geleden

Ik heb afgelopen zaterdag nog staan hakken en dansen op een bruiloft (met een hoge sleehak) op 22 weken. Ging prima hoor dag erna wel wat gevoelige buik maar gewoon lekker genieten hoor, happy mama = happy baby😄

2 maanden geleden

Ik ben vorige week nog naar Guus Meeuwis geweest met daarvoor de laatste EK wedstrijd van NL. We hadden staanplaatsen en dit ging prima! Zoals al wordt gezegd goed naar je lichaam luisteren en zolang jij je goed voelt, doen! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad🫶🏼

2 maanden geleden

Ik was afgelopen weekend op een festival/schuurfeest maar heb het niet lang gemaakt, toen de muziek harder werd voelde ik me er toch niet fijn bij (21 weken)

2 maanden geleden

Jazeker! Aanstaande vrijdag ga ik met mijn zus naar Taylor, zoveel zin in!!

2 maanden geleden

Ik had voor eind augustus kaarten voor Justin Timberlake.. maar toch maar verkocht.. tegen die tijd bijna 30 weken zwanger, zomer (dus waarschijnlijk warm), lange reistijd naar de locatie en ik had sta plaatsen.. dus al die factoren bij elkaar zag ik het niet zitten. Maar denk dat nu voor deze periode mijn afweging veel sneller was geweest dat ik wel zou zijn gegaan zolang ik me gewoon goed voelde. Iemand tipte me nog wel dat je als zwangere met sta plaatsen ook terecht zou kunnen in het invalide vak mocht je het toch niet volhouden, maar ik heb het niet gecheckt omdat ik dus besloot om niet te gaan. Maar wie weet voor iemand die het nodig heeft een fijne tip! En dan dus wel even goed om te checken of dat ook echt zo is want ik heb het van horen zeggen! Veel plezier als je gaat!

2 maanden geleden

Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik begrijp niet waarom sommigen 1 middag of avond plezier over hun baby kiezen als het algemeen bekend is dat het kind al gehoorschade kan oplopen. Of mis ik iets?

2 maanden geleden

Ik ga aanstaande weekend naar een 3-daags festival en heb er ecbt mega veel zin in! Gebruik je gezonde verstand en luister naar je lijf. Niet naast de boxen staan en mn tentje gaat zo opgezet worden dat ik elke dag lekker van n powernapje kan gaan genieten. Persoonlijk zou ik gewoon naar Taylor Swift gaan, ook op het staveld, tenzij je lijf 2u staan echt niet trekt, vanwege bekken of ehatever, maar volgwns mij is gezonde lichaamsbeweging en leuke dingen doen juist heel belangrijk en ook fijn! You know best 🤍

2 maanden geleden

Reactie op Silver1208

Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik begrijp niet waarom sommigen 1 midd ...
Dit heb ik aan mijn VK en een kno arts gevraagd en is niet ‘algemeen bekend’. De onderzoeken zijn er helemaal niet eenduidig over. Maar iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt toch.

2 maanden geleden

Reactie op Silver1208

Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik begrijp niet waarom sommigen 1 midd ...
Ja, het is lastig in te schatten hoe groot die kans is, maar ben het eens, dit gaat niet alleen om 'luister naar je lichaam en als je je goed voelt geen probleem'. Ik had er van tevoren ook niet zo bij stil gestaan, maar toen we naar dat feest gingen merkte ik toch al gauw dat ik me er helemaal niet prettig bij voelde dat de baby al dat lawaai zal meekrijgen. Om nog maar te zwijgen van rook en mogelijk dronken mensen die tegen je aanlopen, maar goed dat is tijdens een concert misschien minder.

2 maanden geleden

Reactie op Silver1208

Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik begrijp niet waarom sommigen 1 midd ...
Is dat zo? De baby zit toch goed geïsoleerd in je buik? Ik vond de vorige zwangerschap vuurwerk niet prettig maar was toen ook al veel verder. Ik luister wel gewoon lekker muziek in de auto en zing uit volle borst mee😂 Ik zou nooit mijn newborn meenemen naar feesten en festivals. Dat vind ik echt niet ok qua prikkels, veiligheid en kans op shaken baby syndrome.

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Is dat zo? De baby zit toch goed geïsoleerd in je buik? Ik vond de vorige z ...
Zie de reactie van nicolehzz hieronder..

2 maanden geleden

Maar ik vraag me dan af hè.. ik geloof wel dat de kleine gehoorschade kan oplopen, dat voorop gesteld.. tegelijkertijd denk ik dan, hoe doen alle artiesten dit dan zelf 😂🙈? We zien Rihanna, Katy Perry etc etc ook met hun zwangere buik zelf optreden.. die worden dan toch ook aan het geluid ed blootgesteld? Of is dit echt een hele domme gedachte 🙈?