90 Reacties

7 maanden geleden

Hahaha loedermoeder wat een mooie term. Ik zie het als statistieken. Voor de een is een grotere kans dat het de zwangerschap aantast dan de andere. Leverworst is zeker geen 100% kans op beschadiging baby. Dus lekker een beetje ontspannen. Ik ben zelf nog geboren in de tijd dat je nog alcohol mocht drinken. Ik ben toch redelijk ontwikkeld 😉

7 maanden geleden

Reactie op Saskiabergh

Hahaha loedermoeder wat een mooie term. Ik zie het als statistieken. Voor d ...
Haha ja dat is ook zo, in mijn tijd rookte men ook nog als een ketter.😂 Niet dat dat een vrijbrief is voor zuipen en roken maar misschien wel een signaal dat we ook mogen ontspannen inderdaad😊

7 maanden geleden

Ik ben ook minder kritisch. Eerste zwangerschap was ik heeeel heftig het eerste en tweede trimester. Laatste trimester was ik een stuk chiller. Ik ben nu nog steeds op het niveau van het laatste trimester. Van de week nog heerlijk gambas gegeten. Ik geniet nu echt een stuk meer van de zwangerschap. Voor mij uiteraard geen sigaretten of alcohol, of rauw vlees/vis. Maar ik geniet nu wel met mate van de grijze gebieden.

7 maanden geleden

Reactie op bartmanni

Nee ik herken dit echt! 5 jaar geleden mijn eerste zwangerschap toen stonde ...
Tijdens mijn laatste zwangerschap 8 jaar geleden mocht dit inderdaad ook nog gewoon. Gisteren dus garnalen op, wat volgens de richtlijnen van nu dus een no-go is 😅

7 maanden geleden

Waar ik ook altijd zo'n jeuk van krijg is als er gesproken wordt over wat mag je niet eten en wat moet je wel. Dat maak ik zelf wel uit, maar adviezen zijn welkom

7 maanden geleden

Reactie op Saskiabergh

Waar ik ook altijd zo'n jeuk van krijg is als er gesproken wordt over wat m ...
Haha herkenbaar. En dat voedingscentra en dergelijke daarover spreken vind ik al irritant maar als een andere vrouw (want meestal zijn dat toch de vrouwen die graag met een vingertje zwaaien) word ik helemaal opstandig. Dan vreet ik bij wijze van spreke een stuk rauwe biefstuk voor je neus weg, ik zal je laten zien wie bepaalt wat ik eet😂😂

7 maanden geleden

Voor iedereen die (net als ik) er ontspannen in wil staan, maar wel onderbouwd, raad ik het boek Expecting Better aan. Helaas nog niet vertaald volgens mij. Ik vind het zelf wel fijn om te weten waaróm dingen niet mogen, en zo mijn eigen afweging te maken. Bijvoorbeeld alcohol: er wordt 0 gezegd omdat het veiliger is om dat te zeggen dat 1 per dag (want ja, dan kan je ook een heel groot glas doen, en hoe erg is 2 dan?), terwijl er echt helemaal geen bewijs is dat een glaasje wijn per dag slecht is. Dat ga ik natuurlijk niet doen, maar nu ik weet hoe het precies zit, denk ik wel: een klein blikje met 0,5 (wat ook in rijp fruit zit), daar ga ik me niet enorm schuldig over voelen. En voor bijvoorbeeld vis is het goed om na te denken waarom niet: rauw wordt afgeraden vanwege de bacteriën (die je kan doden door verwarmen), maar sommige soorten vis vanwege kwik (dat je er niet uit krijgt met verwarmen).

7 maanden geleden

Helemaal eens. Dit is ook mijn 5e kindje en toen ik zwanger was van onze eerste in 2014 mocht er inderdaad veel meer dan nu. Ik eet af en toe een beetje kaneel, drink thee, eet af en toe garnalen of kroepoek en zo vast nog wel wat meer wat tegenwoordig niet meer mag. Ik eet geen rauw vlees, uiteraard geen alcohol of roken en kijk ook wel een beetje uit met ei.

7 maanden geleden

Heel herkenbaar! Vierde hier en kijk niet zo krap

7 maanden geleden

Ik moet heel hard lachen om alle reacties. Ik ben zwanger van mijn 1e kindje. Maar ik probeer gewoon logisch na te denken zoals idd niet rauw, geen alcohol en niet roken. Ik kom achter dingen waarvan ik niet eens wist dat het niet mocht; Ik heb perongeluk al een schaap geaaid 🤣 Parmaham gegeten, garnalen op in een restaurant.. En er is weer wat bijgekomen, kroepoek. Gister nog op, geen idee dat het niet mocht. Dat lees ik nu hier 😂 Ga ook niet alles opzoeken hoor.. nu al een loedermoeder zonder kind...

7 maanden geleden

Reactie op kimvheertum

Ik moet heel hard lachen om alle reacties. Ik ben zwanger van mijn 1e kindj ...
Welkom bij de loedermoeder-club, het is erg gezellig 😂 Maaar even serieus.. we mogen geen schapen aaien? Ik heb bij de eerste zwangerschap, en nu weer, heel vaak schapen geaaid😂

7 maanden geleden

Reactie op BabyboyL

Welkom bij de loedermoeder-club, het is erg gezellig 😂 Maaar even serieus. ...
We hebben hier een schapenboerderij waar het allemaal uitgeplakt was. Mijn moeder zei het. Ik was een week eerder en toen hing er niks 😂 heb ook niet opgezocht waarom niet hoor.

7 maanden geleden

Loedermoeder hier!🤡 ik heb mij als nuchtere Tukker nog nooit druk gemaakt. Bij de eerste gestopt met roken en nooit weer gerookt👍🏻. Drinken deed ik toch al bijna niet. En 9 maanden rauwvlees laten staan is prima te doen. Verder lekker de boel de boel💃🏻

7 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

Loedermoeder hier!🤡 ik heb mij als nuchtere Tukker nog nooit druk gemaakt. ...
Hier ook een nuchtere tukker die zich niet zo druk maakt haha.

7 maanden geleden

Ik heb dus in twee dagen tijd een zak muntdrop opgegeten... Oeps 😂🫣

7 maanden geleden

Ik herken het ook hoor dit is mijn 3e zwangerschap en eet gewoon ook alles. (Natuurlijke niet rauwe dingen en alcohol enz) Maar als ik zin in iets heb eet ik het gewoon en dat heb ik met de vorige zwangerschappen ook gedaan en ik heb 2 gezonde kinderen.

7 maanden geleden

Ik vind het echt heel erg fijn om dit allemaal te lezen. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik maak me echt overal druk om bij wat ik lees wat niet mag. Gelukkig zegt mijn verloskundige ook dat ik, behalve met de bekende uitzonderingen zoals alcohol en rauw vlees, er echt niet zo zwaar aan hoef te tillen. Ik heb echt zo'n zin in garnalen en durf dat nu wel een keer te doen!

7 maanden geleden

Ik ben ook heel luchtig over het wel en niet mag qua eten etc. Dit is mijn 3e zwangerschap en bij de 1e las ik alles en hield ik mij eraan. Beetje common sense houden en dan komt het wel goed 😊

7 maanden geleden

Reactie op kimvheertum

Ik moet heel hard lachen om alle reacties. Ik ben zwanger van mijn 1e kindj ...
Kroepoek ook al niet? Ze kunnen beter een lijst maken met wat je WEL mag wat een gezeik😂

7 maanden geleden

Reactie op Krissies

Kroepoek ook al niet? Ze kunnen beter een lijst maken met wat je WEL mag wa ...
Zou wel een grappige topic zijn. Wat heb je (perongeluk) gedaan tijdens de zwangerschap wat eigenlijk afgeraden wordt 🤣