41 Reacties
6 maanden geleden
Hoi hoi,
Ik gebruik het ook en blijf het slikken. Al twijfel ik er ook een beetje over omdat ik ook heb gelezen dat je vanaf 10 weken moet stoppen met foliumzuur wat hier ook in zit. Dus wellicht vervang ik het met iets zonder foliumzuur.
Heb jij je bloed al laten testen? Checken ze op suiker,ijzer en vitamine. Bij kwam er uit dat ik een flink tekort heb aan vitamine D dus dat slik ik nog extra naast de davitamon.
6 maanden geleden
Reactie op Chantall_t
Hoi hoi,
Ik gebruik het ook en blijf het slikken. Al twijfel ik er ook een ...
De vk adviseerde me dus om hiermee tot einde zwangerschap door te gaan maar idd twijfelde ik zelf ook omdat er overal op internet staat dat je het beste foliumzuur tot week 10 kan innemen.
Mijn bloed moeten ze nog testen. Ik heb 31mei mijn volgende afspraak bij de vk staan.
6 maanden geleden
Ik kreeg het advies van de verloskundige om bij 10 weken te stoppen met foliumzuur en over te stappen naar een supplement met folaat, zoals bijv. het hier genoemde vitakruid mama dag & nacht. Er was een onderzoek waaruit bleek dat de gehele zwangerschap goliumzuur slikken, misschien gerelateerd is aan een hoog geboortegewicht.
6 maanden geleden
Hi allemaal! Toevallig heb ik dit afgelopen week nagevraagd. Verloskundige gaf aan dat het inderdaad belangrijk is om de eerste weken dagelijks te slikken (voornamelijk voor de foliumzuur), maar ben nu 12 weekjes en mag het nu slikken wanneer ik het idee heb dat ik bijvoorbeeld niet zo “gezond” heb gegeten oid. Vandaag bijvoorbeeld geen fruit gegeten, dus heb ik het zojuist wel ingenomen! 😊
6 maanden geleden
Mijn verloskundige zei (uit zichzelf) tijdens onze intake 2 weken terug dat ik deze van Davitamon tot einde zwangerschap kan blijven slikken. Ingewikkeld die wisselende adviezen..
6 maanden geleden
Ik slik alleen foliumzuur heb dit bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook gedaan tot 12 weken en 2 gezonde kindjes en nu raadde de verloskundige ook aan om extra zwangerschapsvitamines te slikken maar ik ben dit eerlijk gezegd niet van plan om te doen want heb dit bij de vorige 2 ook niet gedaan en dat is ook niet zo lang geleden (3jaar & 5)
6 maanden geleden
Reactie op Lola28
Mijn verloskundige zei dat ik mijn 'vitals mama elke dag' (inclusief folium ...
Oh super! Die slik ik ook. Ik zal het voor de zekerheid woensdag ook aan mijn verloskundige vragen
6 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx57931
Oh super! Die slik ik ook. Ik zal het voor de zekerheid woensdag ook aan mi ...
Bij mij zeiden ze ook dat ik het door kon slikken, en het wss sowieso beter was voor mij omdat ik gevoelig ben om ijzertekort te hebben. Ze gaan het echter nog voor de zekerheid navragen aangezien ik aangaf dat ik had gelezen over het eventuele hogere geboortegewicht bij doorslikken foliumzuur. Hier hadden deze VK nog nooit van gehoord. Zodra ik meer weet laat ik het weten!!