41 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb dit ook gevraagd aan mijn vk omdat ik ook had gelezen dat het slikken van foliumzuur tijdens de hele zwangerschap mogelijk kan leiden tot verhoogd risico op overgewicht. Mijn vk kende de onderzoeken maar zei dat er nog te weinig bekend is om dat met zekerheid te zeggen.
Ze zei dat ik prima door kon slikken met foliumzuur, als ik vitamine wilde slikken.
De gewone vitaminen kun je beter niet slikken omdat daar vaak vitamine A bij zit en dat moet je tijdens je zwangerschap juist weer niet te veel binnenkrijgen.
6 maanden geleden
Mijn huisarts zegt dat Davitamon slecht is omdat daar vitamine A hij zit. Zou dit niet slikken en overstappen op een andere
6 maanden geleden
Mijn verloskundige gaf ook aan dat ik het mij gehele zwangerschap mag slikken
6 maanden geleden
Bij mij zij de verloskundige tot 11 weken slikken en daarna vitamine D en geloof 800mg calcium tablet erbij
6 maanden geleden
Reactie op TessaRudi
Er zit geen vitamine A in de Davitamon compleet zwanger, wel in de gewone m ...
Oprechte vraag: maar wat betekent dat bovenaan dan? Provitamine A
6 maanden geleden
Reactie op Anoniempjuh
Oprechte vraag: maar wat betekent dat bovenaan dan? Provitamine A
Je lichaam maakt met pro-vitamine a (betacaroteen) zelf vitamine a aan in de precieze hoeveelheid die je nodig hebt. Daarom kan het eten van voeding waar veel betacaroteen in zit (wortelen, mango, mandarijnen, etc) geen kwaad. Een supplement met betacaroteen kan ook geen kwaad, maar is niet noodzakelijk als je genoeg van dit soort groente en fruit eet.
6 maanden geleden
Reactie op TessaRudi
Je lichaam maakt met pro-vitamine a (betacaroteen) zelf vitamine a aan in d ...
Klopt! Alleen ik bedoel meer, waarom staat het dan op de verpakking?
6 maanden geleden
Reactie op Anoniempjuh
Klopt! Alleen ik bedoel meer, waarom staat het dan op de verpakking?
Provitamine A en vitamine A zijn niet hetzelfde. Teveel vitamine A wordt afgeraden tijden de zwangerschap, teveel provitamine A bestaat eigenlijk niet. Je hebt wel vitamine A nodig, ook tijdens je zwangerschap, maar daar zorgt de provitamine voor.
6 maanden geleden
Mijn verloskundige zei (uit zichzelf) tijdens onze intake 2 weken terug dat ...
Misschien heeft iemand hier iets aan 🤗:
Het kindje van een vriendin van mij had een verkort tongriempje en tegen haar werd ook gezegd dat het door de foliumzuur kwam. Ik heb het daarom vanmiddag nog maar eens nagevraagd aan mijn verloskundige.
De verloskundige gaf aan dat het verkorte tongriempje vroeger überhaupt minder bekendheid had en dus ook minder vaak werd opgemerkt/behandeld. Ze zei dat het dus niet per definitie in verband staat met foliumzuur en mij werd nu wederom aangeraden de Davitamon compleet zwanger gewoon te blijven slikken.