41 Reacties

6 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik deze tot aan het einde toe geslikt (41+1). Dat was prima volgens mijn verloskundige. Ook nu ga ik deze weer slikken tot het einde van de zwangerschap.

6 maanden geleden

Reactie op TessaRudi

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik deze tot aan het einde toe geslikt (41+ ...
Bedankt voor je reactie en fijn om te weten dat dit gewoon te gebruiken is tot einde zwangerschap.

6 maanden geleden

Ik heb dit ook gevraagd aan mijn vk omdat ik ook had gelezen dat het slikken van foliumzuur tijdens de hele zwangerschap mogelijk kan leiden tot verhoogd risico op overgewicht. Mijn vk kende de onderzoeken maar zei dat er nog te weinig bekend is om dat met zekerheid te zeggen. Ze zei dat ik prima door kon slikken met foliumzuur, als ik vitamine wilde slikken. De gewone vitaminen kun je beter niet slikken omdat daar vaak vitamine A bij zit en dat moet je tijdens je zwangerschap juist weer niet te veel binnenkrijgen.

6 maanden geleden

Mijn huisarts zegt dat Davitamon slecht is omdat daar vitamine A hij zit. Zou dit niet slikken en overstappen op een andere

6 maanden geleden

Reactie op Anoniempjuh

Mijn huisarts zegt dat Davitamon slecht is omdat daar vitamine A hij zit. Z ...
Er zit geen vitamine A in de Davitamon compleet zwanger, wel in de gewone multivitamine capsules.

6 maanden geleden

Mijn vk gaf aan dat ik deze de gehele zwangerschap mag blijven slikken.

6 maanden geleden

Mijn verloskundige gaf ook aan dat ik het mij gehele zwangerschap mag slikken

6 maanden geleden

Reactie op sv11

Hey hey, hoe ging je echo vandaag en had je het nog nagevraagd van de Davit ...
Nou, heb het kunnen vragen, en het kan inderdaad geen kwaad om het de hele zwangerschap door te slikken.

6 maanden geleden

Bij mij zij de verloskundige tot 11 weken slikken en daarna vitamine D en geloof 800mg calcium tablet erbij

6 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Nou, heb het kunnen vragen, en het kan inderdaad geen kwaad om het de hele ...
Yes thanks dat je me niet bent vergeten te berichten haha

6 maanden geleden

Bij mij zei de verloskundige dat ze sinds kort adviseren het tot twaalf weken te slikken omdat de kans groter is op een verkort tongriempje als je het wel heel de zwangerschap slikt.

6 maanden geleden

Reactie op TessaRudi

Er zit geen vitamine A in de Davitamon compleet zwanger, wel in de gewone m ...
Oprechte vraag: maar wat betekent dat bovenaan dan? Provitamine A

6 maanden geleden

Reactie op Romy95

Bij mij zei de verloskundige dat ze sinds kort adviseren het tot twaalf wek ...
Dit hoor ik voor het eerst en vind het best wel eng klinken. Misschien dat ik toch volgende week ermee ga stoppen (ik ben nu 11+3)

6 maanden geleden

Reactie op sv11

Dit hoor ik voor het eerst en vind het best wel eng klinken. Misschien dat ...
Je kan het altijd even navragen bij je eigen vk. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het gewoon doorgeslikt en was er niks aan de hand.

6 maanden geleden

Reactie op Anoniempjuh

Oprechte vraag: maar wat betekent dat bovenaan dan? Provitamine A
Je lichaam maakt met pro-vitamine a (betacaroteen) zelf vitamine a aan in de precieze hoeveelheid die je nodig hebt. Daarom kan het eten van voeding waar veel betacaroteen in zit (wortelen, mango, mandarijnen, etc) geen kwaad. Een supplement met betacaroteen kan ook geen kwaad, maar is niet noodzakelijk als je genoeg van dit soort groente en fruit eet.

6 maanden geleden

Reactie op Romy95

Bij mij zei de verloskundige dat ze sinds kort adviseren het tot twaalf wek ...
Apart, ik heb te horen gekregen dat een tekort aan foliumzuur en vitamine a mogelijk een rol spelen bij het ontstaan van een tekort tongriepmje.

6 maanden geleden

Reactie op TessaRudi

Je lichaam maakt met pro-vitamine a (betacaroteen) zelf vitamine a aan in d ...
Klopt! Alleen ik bedoel meer, waarom staat het dan op de verpakking?

6 maanden geleden

Reactie op Anoniempjuh

Klopt! Alleen ik bedoel meer, waarom staat het dan op de verpakking?
Provitamine A en vitamine A zijn niet hetzelfde. Teveel vitamine A wordt afgeraden tijden de zwangerschap, teveel provitamine A bestaat eigenlijk niet. Je hebt wel vitamine A nodig, ook tijdens je zwangerschap, maar daar zorgt de provitamine voor.

6 maanden geleden

Mijn verloskundige zei (uit zichzelf) tijdens onze intake 2 weken terug dat ...
Misschien heeft iemand hier iets aan 🤗: Het kindje van een vriendin van mij had een verkort tongriempje en tegen haar werd ook gezegd dat het door de foliumzuur kwam. Ik heb het daarom vanmiddag nog maar eens nagevraagd aan mijn verloskundige. De verloskundige gaf aan dat het verkorte tongriempje vroeger überhaupt minder bekendheid had en dus ook minder vaak werd opgemerkt/behandeld. Ze zei dat het dus niet per definitie in verband staat met foliumzuur en mij werd nu wederom aangeraden de Davitamon compleet zwanger gewoon te blijven slikken.

6 maanden geleden

Misschien heeft iemand hier iets aan 🤗: Het kindje van een vriendin van m ...
Bedankt voor je reactie! ☺️