42 Reacties
7 maanden geleden
Ik zat zelf ook met een burn out thuis waarbij ik alweer goed aan het opbouwen was.
De bedrijfsarts heeft mij geadviseerd dat m’n werkgever mij tijdelijk ziek meld via het uwv omdat de klachten nu vanuit en zwangerschap komen.
Het blijft altijd lastig en voelt heel rot als je zo behandeld wordt. Je moet opnieuw een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen, die behartigd jouw belangen en kan ervoor zorgen dat je wel nog rustig thuis kan blijven of opbouwende werkzaamheden kan doen.
Ik zou wel naar dat gesprek gaan maar misschien iemand meenemen? Je bent tenslotte uitgevallen met een burn out en dat is niet voor niks.
7 maanden geleden
Reactie op Martje1995
Jeetje wat heftig zeg!
Allereerst mogen ze je niet zo onder druk zetten om ...
Bij het tekenen van een vso behoud je wel het recht op een ww uitkering. Verder goed advies.
7 maanden geleden
Reactie op Rosalie1994
Bij het tekenen van een vso behoud je wel het recht op een ww uitkering. Ve ...
Hoi! Dat hangt er dus vanaf, als je daadwerkelijk ziek bent ben je niet in staat om te solliciteren waardoor je niet beschikbaar bent voor werk. Dan zal het uwv je dus geen ww uitkering toekennen (beschikbaar zijn voor werk is namelijk een voorwaarde voor het krijgen van een ww uitkering)
7 maanden geleden
Reactie op Martje1995
Hoi! Dat hangt er dus vanaf, als je daadwerkelijk ziek bent ben je niet in ...
Het uwv zal ik dit geval dan dus ook terugkomen bij de werkgever, waarbij hem het verwijt gemaakt kan worden dat ze een VSO hebben geforceerd tijdens ziekte. Een goed werkgever zal je er dus ook altijd op moeten wijzen wat de gevolgen zouden kunnen zijn van het tekenen van een VSO tijdens ziekte
7 maanden geleden
Je kunt naar een gratis rechtswinkel in de buurt / regio gaan, die kunnen je op weg helpen en je helder wijzen op je rechten of zelfs helpen met een brief/ verklaring richting je werkgever etc. Je hoeft daar geen rechtsbijstand verzekering voor te hebben. Check wel even voor de zekerheid online of die rechtswinkel ook over arbeidsrecht adviseert. Heel veel sterkte!
7 maanden geleden
Wat bizar dit zeg! Heel verdrietig dat je zo behandeld wordt door je werkgever. Nu je ziek ben door zwangerschap krijgt je werkgever zelfs je ziektekosten gecompenseerd dus begrijp niet waarom je nu dan ineens de vso zou moeten tekenen.
Mochten er weer gesprekken plaatsvinden met je werkgever, zorg dan dat er iemand bij is. Je partner of desnoods je vader ofzo. Dan voel je je hopelijk toch iets sterker staan, want kan me voorstellen dat dit echt heel naar is. Sterkte!
7 maanden geleden
Reactie op leyaa.s
Ohja ik zou per mail het volgende sturen:
Beste …
Hierbij kort samengevat ...
Heel goed advies idd! Alles zwart op wit bevestigen naar ze per email! Als je een vast contract hebt mogen ze dat niet zomaar beeindigen als je zwanger bent toch? Dus vooral die VSO niet tekenen! Misschien ook een vertrouwenspersoon inschakelen aangezien er tegen je geschreeuwd is en je onder druk wordt gezet. Of met de POH bespreken omdat je met stress/angst klachten loopt. Succes!!
7 maanden geleden
Er zijn al heel veel waardevolle antwoorden gegeven, dus ik hoef echt geen duit meer in het zakje te doen.. maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen tijdens dit proces. Vreselijk om op zo'n manier behandeld te worden, ik hoop dat je hier met iemand over kan praten. Zet 'm op 🍀⚘️
7 maanden geleden
Ik zou de rechtsbijstand vragen om advies. Dit is een arbeidsconflict geworden veroorzaakt door werkgever. Terugkeren lijkt me geen optie dus dan moet je eruit halen wat erin zit en niet akkoord gaan met hetgeen zij je willen geven. Dat is vele malen minder dan waar je recht op hebt waarschijnlijk. Zolang er niets is ondertekend, moet je werkgever gewoon je salaris betalen. Niets om bang over te zijn dus!
7 maanden geleden
Niet tekenen. Tot zover ik weet, mag er geen VSO opgesteld worden als je nog ziek bent. Juridisch advies inwinnen lijkt mij erg verstandig. Persoonlijk zou ik in vaste dienst blijven tot ik beter en bevallen ben! Succes met deze vervelende situatie.
7 maanden geleden
Wat een ontzettende klote situatie zeg. Ik werk bij een arbodienst en geloof me: dit mag niet. Als je echt ziek bent teken dan geen VSO. Dit is namelijk een manier van (slechte) werkgevers om snel van je af te komen.
Wat je het beste kan doen:
- maak je niet druk over die deadline van vrijdag 12 uur
- kijk of je rechtsbijstand hebt en schakel anders een advocaat in met verstand van arbeidsrecht. Je kan de advocaat vragen wat hij/zij voor je kan betekenen en vooraf een prijs bepalen. Dan kom je niet voor onverwachte kosten
Weet in ieder geval dat als je zwanger bent ze in NL heel voorzichtig zijn met advies vanuit de bedrijfsartsen. Dus regel ook een gesprek met de bedrijfsarts!
Mocht je verder hulp willen mag je me altijd een PB sturen.
7 maanden geleden
Niet tekenen. Op het moment dat je kenbaar maakt dat je zwanger bent, ben je sterk beschermd tegen dit soort idioterie. Ik zou contact leggen met de bedrijfsarts en bovenstaande uitleggen + vakbond/rechtsbijstand inschakelen. Ze hebben namelijk geen poot om op te staan en dit soort stunts kan ze juist nog heel veel gaan kosten.
Hier ook burnout+ zwanger. Op het moment dat ik ziek ben door zwangerschap dan wordt dit vergoed vanuit een potje van het uwv ipv werkgever zelf. Dus daarin wordt de werkgever gesteund, juist om zwangerschaps discriminatie tegen te gaan.
Sterkte, laat je niet intimideren/ gek maken!