12 Reacties

22 dagen geleden

Ik had had een ongeplande keizersnede. Had niks anders nodig dan een normale vluchtkoffer. Ik had wel extra setjes kleding voor mezelf en de baby alvast meegenomen voor het geval dat ik langer moest blijven. Dat vond ik heel erg prettig, zodat mijn man niet tussendoor naar huis hoefde om nog van alles bij te halen. Dan moet je toch weer uitleggen welke kleding je wil hebben enzo. Hij is alleen even een keer naar huis gegaan om voor zichzelf wat extra kleding te halen (daarvan hadden we namelijk wel maar voor 1 nachtje ingepakt). Dus ik zou minstens voor 2 nachtjes aan spullen voor jezelf en de baby inpakken. Scheelt een hoop gedoe vond ik.

22 dagen geleden

Dextro was een goede tip, extra suiker voor als je flauw wordt. Dat hebben ze mij toen gevoerd bleek achteraf 🙂

22 dagen geleden

Voor mezelf met keizersnede extra. -Snacks (mijn partner kreeg bij ons in het ziekenhuis niets extra en tussen door kwamen ze soms best laat langs dan had ik al trek). -pak met sap ofzo (ze kwamen bij ons niet vaak langs. Je mocht wel extra vragen maar ze zijn best druk en dan waren ze je alweer vergeten) -Extra kleding voor als er iets mis gaat en je langer moet blijven (ik heb 4 nachten moeten blijven). -Oordoppen naast je eigen kind huilen er nog meer. Is die van jou stil dan gaat er wel een ander alarm af 😬. -lange telefoon oplader (die stopcontacten zitten mijlen ver weg). -iets te doen zoals een boek om te lezen ofzo tussendoor. -slippers (die douches zijn echt smerig om zo in te lopen en ik gebruikte ze ook voor naar de wc vanuit bed). -oma onderbroeken (type mady zeeman die komen boven je keizersnede uit en daar past je kraamverband goed in). -wijde en ruime kleding die niet op je keizersnede drukt. -mijn eigen kussen (vreselijk die platte kussens van het ziekenhuis) -dikke sokken ik had vreselijk koude voeten. -kleding die makkelijk open kan voor het huid op huid contact. Ik had van die nachthemden met knoopjes die kon ik open knopen, baby erin en weer dicht lig je ook niet half in je blootje of steeds je shirt aan en uit te doen voor huid contact. -laagjes. Bij ons in het ziekenhuis is alles via de centrale verwarming. Ik vond het er echt bloedheet dag en nacht. En de ramen mochten niet open vanwege het ventilatie systeem en als je samen ligt eventuele anderen op de kamer. -Kambukka drinkfles of iets met een rietje erin. Na de keizersnede mocht je bij ons 24 uur niet van bed en liggend drinken is best een uitdaging. Zo een kambukka kan je liggend mee drinken zonder dat je jezelf een douche geeft of zit te klooien met een papieren rietje en vol glas. Dat was echt ideaal 👌 Dit waren mijn extra dingen die ik vorige keer mee had en die gaan ook zeker deze keer weer mee.

22 dagen geleden

Off topic/Puur uit interesse, hoe komt het dat er kans is op een geplande keizersnede of inleiding bij een kleiner kindje dan gemiddeld? Ik had dit zelf namelijk juist omdat mijn zoontje groter was dan gemiddeld, waardoor hij minder makkelijk door het geboortekanaal zou kunnen.

22 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Voor mezelf met keizersnede extra. -Snacks (mijn partner kreeg bij ons in ...
Suuuuper bedankt!!!

22 dagen geleden

Reactie op Appelsab

Off topic/Puur uit interesse, hoe komt het dat er kans is op een geplande k ...
Omdat zij qua groei wel echt wat achterloopt wat tot nu toe te zien is op de metingen. Mocht dat nog bijtrekken is er niks aan de hand. Mocht zij nog wat inleveren, wordt zij eerder gehaald omdat haar gewicht beter te controleren is als ze geboren is natuurlijk. Ze moeten op dat moment beslissen of zij groot / sterk genoeg is om een natuurlijke bevalling te doen. Zouden ze dat te risicovol vinden, omdat zij dus te klein is op dat moment en een bevalling op een baby natuurlijk ook best een impact heeft, zouden ze kunnen kiezen voor een keizersnede. Dat is in ieder geval dat de gynaecoloog ons heeft verteld. Nu zitten we pas zo’n 2/3 weken in deze situatie, dus het is allemaal alsnog een beetje onduidelijk voor ons natuurlijk 🙈

22 dagen geleden

Reactie op Ikbenkimberly

Omdat zij qua groei wel echt wat achterloopt wat tot nu toe te zien is op d ...
O dat wist ik niet, ik had juist verwacht dat ze de baby dan juist zo lang mogelijk wilden laten zitten in je buik. Maar het klinkt inderdaad wel logisch dat je meer invloed hebt op haar gewicht als ze geboren is. Bedankt voor je reactie! :)

22 dagen geleden

Ik heb de vorige keer een ongeplande keizersnede gehad maar heb niks gemist wat ik in mijn reguliere vluchtkoffer niet mee had. Deze keer geplande keizersnede en begreep dat je nu ook (als alles goed is) soms al na 12 uur weer naar huis mag. Maar goed wat extra kleding voor een mogelijk langer verblijf is altijd handig denk ik.

18 dagen geleden

Oohh ik zit mn eigen lijstje even te bekijken en dacht dit is ook wel handig om je nog mee te geven: muntje voor de rolstoel. Hier gaat er 2 euro in.

18 dagen geleden

Reactie op Lindabliek

Oohh ik zit mn eigen lijstje even te bekijken en dacht dit is ook wel handi ...
Wow heeeel slim bedankt!!

18 dagen geleden

Kauwgom niet vergeten! 3 x per dag 30 min kauwen. Stimuleert je stoelgang, wanneer je thuis bent kan je hier (spijkerharde ontlasting) erg last van krijgen omdat je zo lang plat hebt gelegen. Anders je gyn of huisarts om macrogol vragen (zijn zakjes met vezels). En het kan zijn dat je borstvoeding (als je dat wilt geven) niet goed op gang komt. Dus bij sowieso geen BV; goede strakke BH/top tegen de stuwing en alvast je fles & flesvoeding naar keuze. Wil je het wel proberen? Dan raden ze aan vanaf week 36/37 eventueel antenataal te kolven. Maar volgens mij biedt dat geen garantie.

18 dagen geleden

Goede tips zijn genoemd. Ik ga ook het eea ervan toevoegen aan mijn tas. Ik dacht ook nog aan extra shirt en een comfy (korte) broek voor je partner. Het is toch vaak zweten van de spanning en een schoon shirt voor je partner is dan fijn. Ook vonden wij het de vorige keer erg warm op de kamer. Mijn man was super blij met z’n extra set kleren.