14 Reacties
één maand geleden
Je hoort toch wel vaker dat ze ineens veel rustiger zijn zodra ze ingedaald zitten? Lijkt me inderdaad wel schrikken, maar zolang ze goed monitoren zou ik proberen daar zoveel je kan op te vertrouwen, en veel rust te houden.
Heb je bepaalde houdingen of activiteiten waarmee je de baby normaal gesproken beter/sneller voelt? Als dat betekent halve dagen op bed liggen zou ik dat zelf voor lief nemen, als je inleiding al gepland is is de tijd hopelijk te overzien! Succes 🍀
één maand geleden
Ik heb precies hetzelfde als jij! Ik ben nu net iets over de 37 weken, maar bij mij is hierom een inleiding gepland. Wel heb ik ook last van hoge bloeddruk gehad, wat gelukkig nu onder controle is met medicatie maar omdat ik dus eigenlijk helemaal niets voel, al een week, gaan we toch inleiden. ☺️ Ik moet ook ook het ziekenhuis heel laag drempelig bellen. Als jij het niet vertrouwd of het zit niet lekker, gewoon aan de bel trekken!
één maand geleden
Bij twijfel gewoon bellen.
Mijn verloskundige zei me; als je haar niet voelt, pak iets met super veel suiker (blikje cola, marsreep of zelfs beiden) en ga op je linker zij liggen. Als je haar dan na zoveel tijd nog niet voelt, bel dan.
Zoveel tijd was of 30 of 60 minuten. Dat weet ik dan weer niet meer. 😅
één maand geleden
Momenteel heb ik een extreem drukke baby in de buik, ook al is ze al ingedaald. Maar soms heeft ze een dag dat ze echt rustiger is dan normaal. Dat trekt dan vaak de dag erna weer bij.
Maar als ik het vergelijk met toen ik zwanger was van mijn zoon, was mijn zoontje echt een veeel rustigere baby. Die voelde ik wel maar alleen als ik rustig ging liggen en er echt op ging letten.
Ik denk dus dat baby’s heel verschillend kunnen zijn, maar bij twijfel zou ik altijd bellen! Liever een keer te veel dan te weinig.
één maand geleden
Ik heb ook een aantal dagen gehad dat ze heeel rustig was, de harde trappen waren veranderd in rustige golfjes. Maar sinds 2 dagen is ze weer helemaal terug. Vandaag precies 39 weken
één maand geleden
Ik heb gebeld en moet langs komen voor een ctg. Zij is altijd heel erg druk dus het verschil van vandaag is te groot vooral omdat het vanmorgen ook zichtbaar was op de ctg. Nu wachten de hele nacht vonden ze te lang. Soms krijg ik een kramp dus hoop dat het daarmee te maken heeft maar het lijkt niet echt door te zetten.
één maand geleden
Hier ook een rustige baby sinds ongeveer 37 weken. De kleine is al heel lang goed ingedaald. Van de week ook langs gestuurd voor een ctg waar alles gewoon goed lijkt. Ze zeggen dat het waarschijnlijk door weinig ruimte, indalen en gewoon een nieuw beweeg patroon/ritme komt. Zo lang de ctg alles goed aan geeft hoef ik mij geen zorgen te makken hebben ze gezegd. Maar ik mag ook altijd langs komen wanneer ik het niet vertrouw. Ben trouwens nu 39 weken.
één maand geleden
Meteen bellen, ik had hetzelfde met 33 weken dat ik ons zoontje ineens niet voelde smiddags. Savonds is hij geboren/ gehaald met spoedkeizersnede omdat hij in nood bleek door slecht werkende placenta. Bij twijfel echt bellen altijd, hopelijk is alles goed!
één maand geleden
Ik ben gisteravond nog voor een ctg geweest deze was goed. Vandaag moet ik terug voor een ctg en ze willen dat ik een groei echo ga laten maken. Mocht er iets zijn dan navelstreng doorlaten meten dus ben benieuwd zometeen.
één maand geleden
Mijn baby is ook vrij rustig en dit ook al de hele zwangerschap geweest. Ze beweegt wel, maar loopt niet te stuiteren zoals ik vaak lees of hoor. Denk dat ze dat ongeveer 4 avonden gedaan heeft gedurende de hele zwangerschap. Gek genoeg gaat ze extreem tekeer zodra ik aan de CTG ga of als er een echo gemaakt wordt. Suiker helpt hier ook niet altijd. Ik heb vrij regelmatige controlles gehad en blijkbaar is dit normaal. Als je het idee hebt dat het afwijkt moet je altijd bellen. Heb van de week ook s'nachts gebeld omdat ik haar de hele nacht al niet gevoeld had. Alles was gelukkig goed maar je schrikt toch.