36 Reacties

6 maanden geleden

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en het commentaar naast je neer leggen. Er is geen goed of fout. Zelf bij 3 kindjes flesvoeding gegeven en wil nu proberen borstvoeding maar heb ook zoiets van als het niet lukt prima een fles worden ze ook groot van en is niks mis mee.

6 maanden geleden

Ja bij mij beide kids gedaan en nu weer van plan om te doen als alles goed gaat. Wel geef ik geitenmelk ligt het dichtbij moedermelk. Maar ik gebruik medicatie dus heb niet veel keus

6 maanden geleden

Reactie op Latifa1985

Ja bij mij beide kids gedaan en nu weer van plan om te doen als alles goed ...
Geitenmelk is echt niet beter dan koemelk.

6 maanden geleden

Eerste kindje heeft bewust flesvoeding gekregen vanaf dag 1. Dat zal met dit kindje niet anders zijn. Ik weet al sinds ik snap hoe borstvoeding werkt e.d. dat ik absoluut geen borstvoeding wil geven/het überhaupt wil proberen. Ben er vrij stellig in en heb daardoor ook nooit commentaar gehad. Alleen online, maar in het echt houden mensen snel hun mond merkte ik🤭

6 maanden geleden

Het is jou kindje dus gelukkig mag jij helemaal zelf beslissen wat je doet! 😊 en daar hebben mensen niks over te zeggen en zo wel, lekker negeren!

6 maanden geleden

Ik kan maar 4/5 weken bv geven ivm hormonen die ik na de bevalling weer moet gaan slikken. Ik moet daarna op de flesvoeding. Ik heb daar nog nooit commentaar op gehad eigenlijk☺️

6 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste ook flesvoeding gegeven een máándenlang de opvoedpolitie in elke vorm over me heen gehad in de vorm van vk tot ha tot cp en familie 😅 maar geeoon alsnog gedaan en super blij mee

6 maanden geleden

Idd jou keus hoor.. 2 oudste heb ik fles gegeven. Derde borst ( nu nog), en de aankomende baby ook borst 🍀

6 maanden geleden

Bij de eerste flesvoeding vanaf 1e moment en NIEMAND over gehoord. Mijn visie en mening was erg duidelijk en goed onderbouwd. Verloskundige in de praktijk en daarna in het ziekenhuis maakten er ook niks van en gaven meteen keurig een flesje 🍼 Nu zwanger van de 2e en overweeg borstvoeding weer niet eens.

6 maanden geleden

Reactie op A n n 🤰🏻

Bij de eerste flesvoeding vanaf 1e moment en NIEMAND over gehoord. Mijn vis ...
Mag ik vragen wat je onderbouwing is? Ik twijfel namelijk heel erg en hoor graag alle onderbouwingen 😊 Alvast bedankt🩷

6 maanden geleden

Reactie op f0723

Mag ik vragen wat je onderbouwing is? Ik twijfel namelijk heel erg en hoor ...
Hier ben ik ook benieuwd naar! 😊neig ook heel erg naar flesvoeding

6 maanden geleden

Reactie op Pris13

Hier ben ik ook benieuwd naar! 😊neig ook heel erg naar flesvoeding
Mijn overweging zit hem in dat ik ad(h)d heb en dat brengt soms de nodige uitdagingen met zich mee. Over het algemeen heb ik het overigens prima onder controle, maar de periode na zo'n bevalling en de eerste dagen/weken is sws al heel intens en zwaar en mijn adhd versterkt dat dan ook nog, dus is het voor mijzelf en uiteindelijk de baby dan ook heel fijn als ook iemand anders de baby een keer een flesje kan geven. Een andere bijkomstigheid zou zijn dat mijn vriend ook hierdoor heel veel kan helpen en goed aan het kindje kan hechten. Dit is bij hem iets waar hij zelf moeite mee heeft door zijn verleden. (Zou met bv dmv kolven natuurlijk ook kunnen, maar goed).

6 maanden geleden

Ik ga 100% zeker flesvoeding geven. Heb ik bij mijn eerste ook gedaan. Toen heb ik alleen van 1 vk commentaar gehad dat borst toch echt het beste was. Zal misschien zo zijn maar tis niks voor mij! Dat gelurk en nooit meer privacy hebben trekt mij gewoon niet. En mijn man mag ook best wel eens voeden of oma’s ofzo. En als mensen commentaar gaan hebben, mogen die lekker in een hoge boom gaan zitten, mijn kind mijn borsten mijn leven.

6 maanden geleden

Weet het 100% zeker en het commentaar kunnen ze mooi voorzich houden, iedere zn eigen keuze..

6 maanden geleden

Hi, ik heb bij de eerste enkel flesvoeding gegeven en daar ben ik nog steeds erg blij om. je weet hoeveel je kindje drinkt, je kan gestructureerd voeden qua tijden en hoeveelheden en bijgevolg sliep ons kindje ook goed en regelmatig. Papa gaf ook flesjes, waardoor niemand van ons echt veel slaap tekort had. Eerlijk gezegd liep het allemaal wel makkelijk, weinig stress, weinig zorgen, iedereen happy denk ik… wij gaven biostime melk, gebruikten de flesjes van Mam (wel een paar moeten testen om te kijken welke hij goed nam) en een belangrijke tip was niet schudden maar draaien met de fles. Minder schuim is minder kans op lucht en buikpijn. Ik heb geen borstvoeding gegeven dus kan niet vergelijken, maar hopelijk hebben jullie wat aan deze info!

6 maanden geleden

Jahoor Heb bij onze eerste ook alleen fles voeding gegeven en ze groeit super goed niks mis mee! En de keuze voor de tweede is ook gewoon fles voeding! 😁 Ik wist al verr van te voren dat ik echt no way aan bv zou gaan beginnen dus heb hier eigenlijk geen commentaar op gehad... Je moet doen wat je zelf wilt, jou kindje, jou leven, jou leven! ❤️

6 maanden geleden

Reactie op f0723

Mag ik vragen wat je onderbouwing is? Ik twijfel namelijk heel erg en hoor ...
Ja natuurlijk! Ik heb mn gevoel gevolgd en dat is de beste keuze ooit geweest. Het past niet bij me. Zie het mezelf niet doen. Heb veel naasten zien strugglen en daarna hun kraamperiode zien verpesten. Mn moeder en schoonzus zeggen “destijds moest het maar ik zou het nu nooit meer doen, wat een tranen hebben we erom gehad”. Je kunt goed bijhouden wat de baby binnen krijgt, kunt snel structuur aanbrengen in het ritme, iedereen kan een flesje geven én ik zag mezelf niet kolven op mn werk. Beste keuze nog steeds en nu, zwanger van nummer 2, geen enkele twijfel. Mn vriend steunt mijn keuze en echt niemand heeft er iets van gevonden. TIP: ze merken het wanneer je twijfelt en gaan je dan proberen over te halen. Zo is het bij vriendinnen ook gegaan en spijt dat ze later hadden. Vertrouw op jouw eigen gevoel en keuze 💕🤰🏻

6 maanden geleden

Ik denk het eerst aan te kijken Ipv bij voorbaat al de beslissing te maken. Moedermelk is er om een reden. Voor mij zeker het proberen waard, mocht het niet lukken of te veel stress op leveren kun je altijd nog kiezen voor de fles. Daarbij vind ik dat je altijd dichtbij jezelf moet blijven als het gaat om meningen die anderen er op hebben. Hun hebben hun mening en jij de jouwe. Beide zijn belangrijk om uit te spreken denk ik op een respectvolle manier kan er altijd over gesproken worden. Je verantwoorden niet zo zeer.

6 maanden geleden

Door ingetrokken tepels en een ongeduldige eerste baby, heb ik toen voor fles voeding gekozen na 4 dagen proberen... dit leverde helaas een strijd op en stress, waardoor ik er voor gekozen heb over te stappen op de fles. Wat een verademing was dat! Zo veel vrijheid en ik kon het 100% samen met mijn partner doen, waardoor ook hij snachts kon voeden of eens overdag als ik moest rusten. En nu met m'n tweede kindje ga ik ook zeker weer de fles geven. We hadden kruitvat eigen merk bij de eerste, maar ik hoorde later dat ze hierdoor krampjes kon krijgen. Wat ze savonds ook wel veel had...... op dat moment nooit aan gedacht, maar nu dus wel op zoek naar een ander merk.

6 maanden geleden

Hier gaan we ook meteen voor flesvoeding. Na de bevalling van de eerste (mislukte inleiding + spoedkeizersnede) was ik én te verzwakt én mijn tepels zijn echt ultragevoelig. Heb het 2 dagen geprobeerd maar zat iedere 2 uur met pijn huilend te voeden en moest van de verpleging ook ieder uur erbij kolven … was echt de hel … Achteraf bleek m’n dochter ook behoorlijk vast te hebben gezeten ivm de mislukte inleiding waardoor ze m’n tepels eerder zag als speen/troost dan als voeding. Ze zoog daardoor extreem hard .. Na de keuze voor flesvoeding kon ik eindelijk weer ademhalen en bijkomen. Dochter is nu 2,5 en kerngezond en zit ruim boven de gemiddelde groeilijn. Dus ze is niks tekort gekomen 🙂