22 Reacties

5 maanden geleden

K heb ook geen buikje maak me ook zorgen maar dat betekend dat je een meisje hebt

5 maanden geleden

Geen zorgen! Ik ben 18+1 en heb ook eigenlijk niets. Draag mijn eigen broeken nog. Die zitten wat straks, maar een zwangerschapsbroek kan ook echt niet. Ik zie zelf ook nog niet echt een buik. En ergens vind ik het eigenlijk ook nog wel lekker, terwijl ik ook niet kan wachten om lekker te showen en eindelijk een buik te hebben. Ik heb een normaal/stevig postuur.

5 maanden geleden

Ik begin nu ook pas een buikje te krijgen. Ik ben nu 17+4 dagen zwanger. Het lijkt meer op een vetrandje dan op een buik maar bij verloskundige heeft ze me baarmoeder gecheckt

5 maanden geleden

Reactie op hajar29

K heb ook geen buikje maak me ook zorgen maar dat betekend dat je een meisj ...
Wij krijgen een jongen🙈 geen buik bij 18+1

5 maanden geleden

Reactie op hajar29

Het wel of niet hebben van een buikje zegt echt niets over het geslacht. Ik heb 2x een hele dikke buik gehad en een jongen en een meisje. Nu zwanger van nr 3 en wel al ee buik. Maar het is voor ieder anders, als de controles goed zijn zou ik me niet druk maken!

5 maanden geleden

Reactie op hajar29

Nee hoor, hoeft zeker niet te betekenen dat je een meisje krijgt. Bij mijn zoon had ik pas rond de 20 weken een zichtbaar buikje, en ben slank van postuur. Het is toch echt een jongetje :)

5 maanden geleden

Bij mij eerste zwangerschap met 20 weken echo nog spijkerbroek aan en hartstikke gezonde jongen, het is normaal

5 maanden geleden

Bij nr 1 (jongen) had ik echt amper buik tot aan de 20 weken. Nu bij nr 2 al wel echt een buikje. No worries komt vanzelf!

5 maanden geleden

Geen buik, 17+3. Op 24baby website kan je ook buiken van mensen zien per week zwangerschap. Dan zie je dat ze heel verschillend zijn. Sommigen al snel een buik en anderen pas heel laat. Ik ben wat ongeduldig, wil wel een buik zien. Maar idd buik zegt nu niets over zwangerschap of je je zorgen moet maken.

5 maanden geleden

Ik had bij mijn dochter ook pas rond de 20 weken dat ik een klein beetje wat ging zien. Nu gaat het veel sneller. Dus geen zorgen, komt vanzelf :)

5 maanden geleden

Totaal ook geen buikje hier (14+4) (eerste kindje), maar inderdaad een soort vetrandje😂. Snap helemaal wat je bedoelt haha!

5 maanden geleden

Ik heb ook nog geen buikje (15+4). Ik heb veel buikoperaties gehad en voor de ziekte van crohn veel darm weggehaald en de gynaecoloog zei dat de baby wss eerst de plek ban de darmen innneemt en zich daarna pas laat zien.. dus geduld 🥲🥲

5 maanden geleden

Het komt wel, geloof me haha. Nu zwanger van de derde. Soort vetbuikje maar geen mooie zwangere buik nog te bekennen hoor. Bij de andere 2 kwam het ook later. 😉

5 maanden geleden

Misschien ter geruststelling; de baarmoeder komt bij 14 weken ook nog nauwelijks boven het schaambeen uit. Dus buikje wat sommigen wel al hebben is eerder het ruimte maken in de buik dan dat de baby daar al zit.

5 maanden geleden

Bekijk het ook van de andere kant. Ik ben bijna 15 weken en heb al een flinke buik. Derde kindje dit. Maar ik heb zoveel last van die grote buik… nu al… mijn rug doet zoveel pijn 😩😂. Snap wel dat je het graag wil hoor! Bij mijn eerste had ik tot 6 maanden geen buik. En toen kwam die ineens flink naar voren.

5 maanden geleden

Hier ook, alleen beetje dikker onder me navel.

5 maanden geleden

Hier nu ruim 15 weken maar nog geen noemenswaardige buik, ja wat opgezet maar veel meer dan dat ook niet. Vorige zwangerschap was ik pas echt een beetje “blij” met m’n bolletje tegen de 30 weken. En dan nog stelde mijn buik niet zo heel veel voor. 😅 Het verschilt echt per persoon en ook per zwangerschap, maar het komt vanzelf (in meer of mindere mate 😉). En zoals eerder genoemd kan je aan de hand van de fundushoogte zien tot waar je baarmoeder zit. En dat ik met 16-17 weken nog ruim onder je navel.

5 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Bekijk het ook van de andere kant. Ik ben bijna 15 weken en heb al een flin ...
Ja hier dus ook.. Maar dat nemen we maar voor lief.

5 maanden geleden

Reactie op hajar29

Welnee, 18+2, jongen en geen buik

5 maanden geleden

Ik heb met 15+6 ook nog geen buik hoor. Ruime bierbuik als ik ‘s avonds in de spiegel kijken en mijn buikspieren niet aanspan, maar nog niet echt een zwangere buik. Mijn verloskundige zei dat ze helemaal niet letten op het formaat van de buik, maar meer op hoe hoog je baarmoeder groeit. Ze zei zelfs nog dat ik er maar van moest genieten dat ik geen grote buik heb, maar daar denk ik natuurlijk anders over 😅