3 Reacties

2 maanden geleden

Ik krijg maandag mij geplande keizersnede met 36.4 onze baby weegt al 3.4 kilo hihi vanwege diabetes. De vorige zwangerschappen heb ik het 2x geprobeert en alsnog een keizersnede dat was zo heftig en zoveel pijn van te voren gehad hoop dat het nu ander is. Nu dit gepland staat kijk ik er echt naar uit en weet ik dat ik 's morgens me kleintje al bij me heb. Ik laat je maandag weten hoe mij keizersnede is gegaan.

2 maanden geleden

Wij gaan ook voor een geplande keizersnede rond de 38-39 weken. Ik denk dat dit veel meer rust geeft en zowel fysiek als mentaal minder belastend is. De vorige keer een spoedkeizersnede gehad na inleiding en uiteindelijk niet vorderende ontsluiting. Het herstel zal vast en zeker langer zijn bij een geplande keizersnede dan bij een natuurlijke bevalling zonder complicaties, maar de slagingspercentages die de gynaecoloog bij mij noemde waren zo laag dat ik de natuurlijke weg niet eens overweeg.

2 maanden geleden

Mijn eerste was een spoed keizersnede (nog voordat dat bevalling natuurlijk was begonnen) en mijn tweede een geplande keizersnede, nu wordt het weer een geplande keizersnede. Ik kijk echt super positief terug op de geplande keizersnede, het ging allemaal zo rustig en toch snel. Mijn herstel was super snel, liep weer binnen 12 uur. Mijn baby's zijn juist heel klein, voltijd gedragen maar onder de 2,5kg dus de eerste dagen in de couveuse gelegen maar nu hele sterke, gezonde jongens. (Ik woon in het buitenland dus geen ervaring met de Nederlandse zorg)