27 Reacties
één maand geleden
Ik kan jou alleen een tip geven, omdat er waarschijnlijk geen enkele ruimte in zit om een andere datum te kiezen.
Jij hebt altijd RECHT op naar een andere ziekenhuis te gaan ongeacht hoe ver je in de zwangerschap bent.
Jouw wensen horen gerespecteerd te worden en nu blijkt dat ze niet eens een gehoor aan geven.
één maand geleden
Ik snap je gevoel, de kans is namelijk groot dat onze dochter met een keizersnede wordt geboren op de verjaardag van mijn moeder of de verjaardag van een goede vriend. Liever wil je natuurlijk een andere geboortedatum voor je kindje.
Tegelijkertijd zal je je er denk ik toch bij neer moet leggen. Het staat je uiteraard vrij om een andere datum te vragen, maar die mogelijkheid is er zo te horen niet. Zoals je zelf al zegt is het belangrijkste dat je kindje gezond en wel te wereld komt. Ook een gedeelde verjaardag met een nichtje is prima te overleven. Het is misschien wat onpraktisch, maar jullie vinden er vast iets op. (Onze oudste is trouwens twee dagen voor sinterklaas/pakjesavond jarig, dat is ook zeker niet handig, maar daar verzin je ook gewoon wat op om beide festiviteiten speciaal te maken).
één maand geleden
Reactie op Georgina R
Ik kan jou alleen een tip geven, omdat er waarschijnlijk geen enkele ruimte ...
Ja, het is belangrijk om de wensen van de patiënt zoveel mogelijk te respecteren, maar tegelijkertijd is er een groot tekort aan personeel in de zorg. Het is niet alsof je een nieuwe auto koopt en een afspraak maakt om die op een gewenst moment af te laten leveren. Het gaat om een zware buikoperatie waarna je doorgaans nog minstens een nachtje moet blijven, maar afhankelijk van complicaties misschien zelfs langer. Bovendien moet er ook capaciteit overblijven voor spoedkeizersnedes waarbij de baby mogelijk echt in levensgevaar is. Een geplande keizersnede heeft dan grof gezegd nu eenmaal iets minder prio. Ze zouden er echt wel gehoor geven aan een andere datum als die mogelijkheid er was.
één maand geleden
Ik ben zelf ook jarig op dezelfde dag als iemand uit de familie… heb het nooit zo erg gevonden eerlijk gezegd… nu word ik ingeleid op de verjaardag van mijn vader… waren we ook niet heel blij mee. En hebben ook geprobeerd een andere datum te krijgen. Maar ook vinden we het wel weer wat moois hebben. Ons zoontje is geboren op eerste kerstdag, Dus het past wel weer perfect in het plaatje bij ons eigenlijk 🤭
Hier gaven ze aan dat je inderdaad van ziekenhuis kunt wisselen vanwege de datum..
één maand geleden
Ik snap dat het jammer is dat het niet je gewenste datum is maar het blijft gewoon een bevalling en niemand weet normaal die datum van te voren.
Ik heb ook een geplande keizersnede en een datum en een week later was mij ook beter uitgekomen.
En een spoedkeizersnede wil je echt niet joh, dat betekent dus ook dat je kindje in gevaar kan zijn.
Als het niet kan, dan kan het niet en zul je je daarbij neer moeten leggen.
Het is zoals het is, niet alles in het leven is maakbaar (gelukkig maar)
één maand geleden
Sorry maar het allerbelangrijkste is toch gewoon dat het goed gaat met jou en de baby? En ingrepen moeten nu eenmaal ingepland worden, dus moet je je hier helaas een beetje aan overgeven. Het is maar een datum.. om te wensen voor een spoedkeizersnede lijkt me ook niet wat je wilt.
één maand geleden
Ja, het is belangrijk om de wensen van de patiënt zoveel mogelijk te respec ...
Volledig mee eens. Soms lijkt het alsof we doorslaan in alles moeten krijgen wat we willen. Uiteindelijk gaat het om de gezondheid van moeder en kind en zal het ziekenhuis echt wel rekening houden met wensen en verlangens, maar iets vragen betekent niet dat je het dus ook krijgt. Zelf heb ik ook een datum die in de buurt komt van mijn overleden broertje. Lastig en dubbel, zeker, maar tegelijkertijd: een nieuw leven en dat vieren is toch wat je wil? Komt allemaal goed, het is maar een datum! Succes alvast
één maand geleden
Je kunt het nog eens vragen maar anders toch echt bij neerleggen. Ze hebben het ontzettend druk in de zorg en zullen het zo snel mogelijk ingepland hebben, je bent niet de enige die ze moeten plannen…
Sorry maar wat maakt het uit, het is maar een verjaardag… wat had je gedaan als je gewoon natuurlijk was bevallen op die datum
één maand geleden
Ja, het is belangrijk om de wensen van de patiënt zoveel mogelijk te respec ...
Ik snap je punt volledig, maar ts geeft het aan dat ze meerdere keren geprobeerd hadden om alvast een afspraak in te plannen juist om deze situatie te voorkomen. Helaas waren ze toen niet geholpen, en dus kan me goed voorstellen dat ze dan enorm van balen. Mijn intentie was puur om ze te laten herinneren dat ze wel keuze mogelijkheid hebben.
één maand geleden
Mijn nichtje is over enkele dagen jarig en mijn zus wil juist dat ik op die dag ga bevallen. 😅
Het is ook waar je je druk om maakt, geloof me als het een optie was geweest hadden dat ze je een andere datum gegeven.
Zoals iemand anders het al zei, ze moeten capaciteit hebben voor spoedkeizersnede en als ze iedereen tevreden moeten houden dan zullen ze nooit plek hebben :/
één maand geleden
Mijn zoontje is geboren op de verjaardag van zijn tante! En haar oom was ook die dag jarig. Hartstikke gezellig joh, en iedereen onthoud de datum haha!🤭
Wij hadden toendertijd in een hele maand maar 1 datum dat we liever niet wilde bevallen, en dat was dus precies die datum dat ie wel is geboren! Met inleiding. Ik werd 6 dagen voor die datum ingeleid, en alsnog is ie dus toen geboren. Als ik het over zou mogen doen, zou mijn enige wens zijn dat ik niet zo stellig was in het feit dat ie op iemand anders verjaardag geboren zou worden. Had veel stress gescheeld, want in de praktijk merken we er dus weinig van behalve dat we altijd even kort overleg hebben wanneer wie wat viert!🤭
Dit kindje heeft nu grote kans om op een verjaardag van meerdere dichtbijstaande familie geboren te worden, en hier hoopt iedereen dus mee dat ie op zijn/haar verjaardag geboren word. Voelt speciaal vinden ze, zelfs de kinderen zeggen dat het dan hun cadeautje is!
één maand geleden
Het klinkt voor mij ook een beetje als een luxe - positie vraag. Kan me voorstellen dat het niet fijn is wanneer je het idee hebt dat er niet naar je geluisterd wordt. Maar een gezonde baby of een bepaalde datum, ach ja, wat maakt het uit? Ik zou er voor tekenen, maar spreek dan ook vanuit een hele andere situatie.
één maand geleden
TS is vast wel blij dat haar kindje gezond is…. Vind dit altijd zo dom dat dit erbij gehaald word. Slaat echt nergens op??
Voor iedereen is het anders en als TS er mee zit is dat zo??
& ik snap wel dat je dan elk jaar met de verjaardag van de kleintjes zit en samen vieren niet leuk is elk jaar, of dat je steeds maar rekening moet houden met elkaar.
En even eerlijk, wie heeft er nou zin in 2 kinderverjaardagen in 1 weekeend??
Waaaaarom moet t altijd een “heftige of erge” reden zijn man man man.
Gewoon overleggen morgen en wie weet, zo niet dan accepteren 😊😊
één maand geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
TS is vast wel blij dat haar kindje gezond is…. Vind dit altijd zo dom dat ...
Zo felle reactie wel. Als er geen sprake is van een KS kan je sowieso niets plannen of wensen qua geboortedag toch? Ik heb ‘t gewoon nog nooit gehoord dat iemand zich daar druk om maakt.
één maand geleden
@babymoon je mag dat vinden. Ik wil niemand aanvallen hoor maar het opnemen voor TS. Ik reageer zo fel omdat ik de reacties fel vind. 😊😊 nee tuurlijk kan je dat niet plannen maar kan me wel in ts vinden hoor. Het is toch een dag van je kindje wat je elk jaar speciaal wil maken en als je elk jaar je familie moet delen op de jonge leeftijd van de kinderen dan snap ik het wel. ..
Ik ben zelf nu zwanger van een dochter en uitgerekend op de dag van mijn zoon zijn verjaardag en zou dat ook niet leuk vinden, later maakt het niet meer uit maar op jonge leeftijd wel..
één maand geleden
Mijn tante en ik waren alle 2 tegelijk zwanger, de uitgerekende datum was maar een week verschil. Uiteindelijk begonnen zowel mijn weeën als die van haar op de zelfde dag en zijn alle 2 de kindjes op dezelfde dag geboren. Verjaardagen van de kinderen vieren we dan ook op aparte dagen. Het is elk jaar een gedoe om de verjaardag in te plannen en af te stemmen. Maar de kinderen vinden het eigenlijk wel heel leuk dat ze samen jarig zijn. Ze zijn nu alle 2 laatst 4 jaar geworden en hun gaan altijd samen helemaal stuk van het lachen omdat ze alle 2 jarig zijn op de zelfde dag. En dit vertellen ze ook aan iedereen die zij zien. Dus uiteindelijk is mijn ervaring tot nu toe, de volwassen hebben er meer last van dan de kinderen. De kinderen vinden het eigenlijk wel heel leuk en grappig.
één maand geleden
Ik ben zelf geboren op dezelfde dag als mijn oma. Mijn oma en ik hebben het altijd heel leuk en bijzonder gevonden dat wij deze dag delen. Ook als kind vond ik dit leuk. Het was altijd even plannen wie wanneer wat viert, maar uiteindelijk valt dit in de praktijk allemaal heel erg mee. Je kan het nog proberen, maar wil hier alleen mee overbrengen dat het straks voor de kids waarschijnlijk geen probleem is. Heel veel succes met de laatste loodjes nog!