43 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb het hartje maandag voor het eerst gehoord 15+4 werd inderdaad gezecht dat het schadelijk was door de hoeveelheid straling wat naar het kindje gaat
6 maanden geleden
Reactie op SnnevL
Fijn toch dat ze het nog niet doen vanwege de schadelijke straling? Bij mij ...
Ja dat is wel zeker zo!
6 maanden geleden
Ik had laatst met 15 weken controle en toen hadden we even naar het hartje geluisterd. Ze zei er wel bij dat het zelfs rond de 15 weken wat zoeken was naar het hartje. Hoe eerder hoe lastiger.
6 maanden geleden
Wij hebben hem voor het eerst mogen horen bij de termijnecho bij precies 11 weken. Daarna ook bij de 13 weken en rond die periode ook bij de verloskundige.
6 maanden geleden
Onze praktijk hanteert 10+ weken dus met 10+3 hebben we het voor het eerst gehoord.
Dat alles daarvoor wel “schadelijk” zou zijn, maar er hier geen bewijs voor eh! Vandaar dat verschillende praktijken verschillende termijnen aanhouden, ze hebben een vermoeden, maar zeker is het niet dus om het zekere voor het onzekere te nemen stellen ze het uit.
In andere landen zoals België hoor je het al eerder :).
6 maanden geleden
Bij mij lieten ze het bij 10 en bij 11 weken ongevraagd horen. Achteraf gezien had ik het liever niet gehad wegens de negatieve verhalen, maar het ging allemaal zo snel... Beter het zekere voor het onzekere nemen en zolang je het ziet kloppen is het toch helemaal goed. 😊
6 maanden geleden
Ik woon niet in Nederland, maar mijn gyn zei precies hetzelfde.
Met de 13 weken echo kan het nog schadelijk zijn blijkbaar. Dus pas bij de volgende echo 17 weken (geslachtsecho) mogen we het horen.
Beter het zekere voor het onzekere zou ik zeggen.
6 maanden geleden
Ik heb aanstaande vrijdag de 13 weken echo maar heb het hartje al mogen horen bij 11 weken met de termijnecho en 2 keer tijdens een controle van de verloskundige met een dopler. Wel gek dat het overal zo kan verschillen, het horen van het hartje maakte bij mij veel los en heb daardoor zo’n fijn gevoel🩵🩷