581 Reacties
7 maanden geleden
Zijn er mama’s die voor de nacht een flesje geven ipv de borst? Dit voor meer structuur bijvoorbeeld.
Hier gaat het overdag qua tijden best prima en redelijk gelijk. Maar die nachten… ik snap er helemaal niks van. Nu kwam ze om 00:30 alweer. Probeer haar weer in slaap te krijgen, maar na 30 min over haar ruggetje wrijven ligt ze nog steeds met haar ogen open… dus gevoed. Gisteren kwam ze pas om 04:00, dan een keer rond 02:00, dan weer een dag om 23:00 en vervolgens weer rond 03:30.
Haar laatste voeding is vaak tussen 18:30/19:00.
7 maanden geleden
Reactie op adinda06
Zijn er mama’s die voor de nacht een flesje geven ipv de borst? Dit voor me ...
Bedoel je gekolfd of kv?
Ons zoontje gaat tussen 19 en 19:30 op bed..
bij ons ziet het er zo uit.
18u borst (hij drink altijd maar 1x tsr en onrustig)
19u flesje kv (ik kolf zodra hij slaapt)
Hierdoor komt hij standaard altijd rond 2u/2u30
Dan krijgt hij flesje gekolfde melk
En slaapt hij tot 6/7u
Wanneer ik alleen de borst geef is er ook veel meer onregelmatigheid. Dan komt hij soms na 1,5 u a 2u weer en soms weer 4u tussen.
Wanneer hij na 1,5u komt probeer ik ook altijd eerst speentje vaak lukt dit nog wel even.
7 maanden geleden
Reactie op adinda06
Ja ze krijgt bij ons altijd een flesje gekolfde melk voor het slapen, 180 ml. Maar ook dan is het de ene nacht doorslapen en de andere nacht nachtvoeding. Gister om 4.45 en vannacht om 3.00 bv. Zijn zoveel meer factoren die meespelen volgens mij…
7 maanden geleden
Reactie op kiim92
Bedoel je gekolfd of kv?
Ons zoontje gaat tussen 19 en 19:30 op bed..
bi ...
Gekolfd in verband met dat dat lichter op de maag licht dan kunstvoeding.
Vind het echt lastig om een ritme er in te creëren wat dat betreft.
Ga eens nadenken over of wij voor het slapengaan misschien ook een flesje gaan geven om te kijken hoe ze dat oppakt.
Dankjewel voor je reactie!
7 maanden geleden
Reactie op Jet/
Ja ze krijgt bij ons altijd een flesje gekolfde melk voor het slapen, 180 m ...
Dat klinkt alsof het eigenlijk wel normaal is dus. Helaas haha. Bij ons ook flesjes van 180cc.
Wij gaan niet altijd even op tijd naar bed. Gisteren ook nog heerlijk buiten gezeten. Maar dat maakt dat ze soms al na 1uur slapen komt. Die hakt er dan wel even in.
7 maanden geleden
Reactie op adinda06
Dat klinkt alsof het eigenlijk wel normaal is dus. Helaas haha. Bij ons ook ...
Jaa dat is echt heel zwaar inderdaad.. wij hebben ook een periode gehad (sprongetje) dat ze dan om 23.00 weer kwam en dan lagen wij net 22.00 ofzo in bed 😅🙈.. nu liggen we bijna altijd rond 22.00/22:30 in bed, maar het scheelt als ze dan pas om 3.00/4.00 komt, dan heb je al even lekker geslapen. Maar ja ik denk indd dat het normaal is.. laatst hadden we ineens weer twee dagen achter elkaar doorslapen en dachten we ‘yes we zijn er weer!’ En daarna weer 5 nachten met nachtvoeding t/m nu 🤣. Dus nee we zijn er toch niet maar krijgen af en toe en doorslaap nachtje cadeau ❤️
7 maanden geleden
Reactie op adinda06
Wel eens een paar keer geprobeerd, maar het lijkt niet veel uit te maken of ze uit de borst drinkt of gekolfde melk voor wanneer ze weer komt in de nacht. Die zijn bij ons ook nog erg wisselend..
7 maanden geleden
Reactie op Jet/
Jaa dat is echt heel zwaar inderdaad.. wij hebben ook een periode gehad (sp ...
Ja 03:00/04:00 is dan heel erg fijn!
Om 23:00 hebben wij laatst ook een paar nachten gehad. Is op zich oke, voordat je gaat slapen. Maar ook weer zuur als je op het punt staat om te douchen🙈. Op zo’n moment zou het zo fijn zijn als ze niet afhankelijk is van mij🤭
Elke dag/nacht is weer een verrassing dus. Niet alleen bij ons.
7 maanden geleden
Wat fijn om te lezen dat er bij jullie dus ook soms nog geen pijl op te trekken is. Afgelopen dagen dacht ik echt doen wij iets verkeerd? Moet ik toch op vaste momenten gaan voeden ipv op verzoek? Heeft ze niet genoeg aan mijn melk maar moeten we over op kunstvoeding?
Als ik werk drinkt ze de laatste tijd flessen van 120-180 cc gekolfde melk. Als ik dan kolf krijg ik dat ook wel uit 2 borsten maar als ik live voed wil ze vaak maar aan 1 kant drinken. Ik bied de andere borst wel aan maar dat is meestal dan een paar slokken of helemaal niet. Ze poept/plast genoeg, ze groeit goed en lijkt tevreden te zijn maar dat brengt me ergens dan toch wat onzekerheid. Hebben jullie hier ervaring mee of tips?
7 maanden geleden
Reactie op Steef112024
Wat fijn om te lezen dat er bij jullie dus ook soms nog geen pijl op te tre ...
Ter aanvulling: ze drinkt dan ook maar max 10 minuten aan 1 kant als ik live bv geef.
7 maanden geleden
Reactie op adinda06
Weleens gekolfde melk gegeven idd en ook weleens kv geprobeerd. Maar t maakt hier eigenlijk niets uit voor de rest vd nacht. En t blijft hier ook ongeregeld.
Sommige nachten komt hij strak om de drie uur.
En andere nachten is hij onrustiger en komt hij vaker.
7 maanden geleden
Reactie op Steef112024
Babys krijgen er zelf meer voeding uit dan jij met kolven;). En als je kindje goed groeit en plast/poept is het prima!
Hier doet mijn kereltje het ook geregeld met één borst en andere keer wel weer twee.
Mijn ervaring is dat hij zelf heel goed aangeeft wanneer het genoeg is:)
7 maanden geleden
Reactie op adinda06
Wij geven als droomvoeding een flesje kunstvoeding, maar dat is vooral zodat mijn man dat kan geven en ik dan vast/nog kan slapen. Eerder kreeg ze gekolfde melk als droomvoeding, maar dan moest ik dus alsnog voor het slapen gaan kolven. Sinds ik weer werk en daar ook kolf ging dat me erg tegen staan. Maar ik moet zeggen dat ze het er wel goed op doet, want ze komt dan daarna vaak pas rond 430 uur, en soms slaapt ze zelfs door tot 600/630. Maar ook toen ze dit nog niet deed vond ik het fijn dat ze een flesje kreeg i.p.v. de borst als droomvoeding, omdat ik daardoor dus even een voeding niet hoefde klaar te staan. Alsnog dus wel een tip voor iets meer rust in de avond/nacht.
7 maanden geleden
Reactie op Steef112024
Ter aanvulling: ze drinkt dan ook maar max 10 minuten aan 1 kant als ik liv ...
Onze dochter drinkt ook vaak maar 1 borst, of de 2e idd erg kort. Als ik kolf, kolf ik wel 2 borsten. Ze krijgt dan flesjes van 150ml, en dat drinkt ze niet altijd op. Ik kolf ook niet altijd 150 ml per sessie, dus ik denk dat ze sws gewoon niet super grote porties drinkt. Maar ze is wel tevreden, dus dan ben ik dat ook maar haha;)
7 maanden geleden
Reactie op Steef112024
Volgens mij doet jullie kindje het heel goed hoor!
Babies kunnen heel goed zelf bepalen wanneer ze vol zitten. Soms na 1 borst, soms 2 borsten. De ene dag wat meer, andere dag wat minder. Is heel normaal.
Dat er geen pijl op te trekken is, is niet iets verkeerds. Je voldoet aan haar behoefte. Ik zou als je het verder zo prima vind voeden op verzoek niet over gaan op schemas.
Ik snap je onzekerheid, daar worstel ik ook mee. Je weet niet hoeveel ze binnen krijgen, maar ik denk ik mag mijn kindje vertrouwen. De gewichtstoename en de plas luiers. Dus kv is niet nodig.
En je kindje haalt altijd meer uit je borsten dan je met een kolf kan doen, dus op zich best logisch dat je beide kolft voor voldoende melk.
Het klinkt alsof je een hele normale baby hebt die het heel goed doet allemaal!!
Tip de Instagram van lll-vlaanderen is heel fijn om hun posts te lezen als je onzeker bent. Gaf mij veel vertrouwen.
7 maanden geleden
Reactie op Steef112024
Ter aanvulling: ze drinkt dan ook maar max 10 minuten aan 1 kant als ik liv ...
Kindjes van 5 maanden kunnen heeeeel efficiënt de melk uitde borst halen en hebben niet zoveel tijd meer nodig als een newborn.
De mijn kan dat ook, maar heeft dan nog wel zuigbehoefte en sabbelt na 5min alleen nog wat.
7 maanden geleden
Reactie op Mama2324
Onze dochter drinkt ook vaak maar 1 borst, of de 2e idd erg kort. Als ik ko ...
Als ze tevreden is, zal het vast goed zijn. En 150ml is al best veel! Ze klinkt als een goede drinkwater ;)
7 maanden geleden
Kindjes van 5 maanden kunnen heeeeel efficiënt de melk uitde borst halen en ...
Ik vind het toch altijd moeilijk om aan te nemen.
Ik weet dat het kan, maar als hij een flesje van 120ml in 20/30 min drinkt..
en aan de borst drinkt hij maar 4/5 min… hoe dan? 😅
Mijn enige houvast is dat hij er zelf 2,5 u tussenlaat..
7 maanden geleden
Reactie op kiim92
Ik vind het toch altijd moeilijk om aan te nemen.
Ik weet dat het kan, maar ...
Het klinkt alsof hij moeite heeft om de melk goed uit het flesje te krijgen en er daarom veel langer overdoet. Dat ze beter is aan efficiënt aan de borst drinken.
Ik snap je wel hoor, in theorie weet ik het allemaal wel. Maar ben zelf ook heel onzeker over de borstvoeding. 😬😬😬