88 Reacties

6 maanden geleden

Ik krijg nu pas gevoelige borsten.. nog niet eerder gehad. Nu 14 weken.

6 maanden geleden

Reactie op Lola28

Ik heb sinds twee dagen gigantische hoofdpijn. Herkent iemand dit? Als het ...
Yes helaas sinds begin tweede trimester.. nu 16 weken en nogsteeds. Heeft bij mij te maken met zeer lage bloeddruk..

6 maanden geleden

Nu net tweede trimester in… opnieuw misselijk.. heel erg vermoeid.. toenemende hoofdpijn.. en duizeligheid neemt tegen de avond ook toe. En vergeetachtig. 😅 Weinig stemmingswisselingen waarvoor ik wel dankbaar ben! 😂

6 maanden geleden

Vandaag 14+4 en ik moet vaker kokhalzen dan voorheen.

6 maanden geleden

13+4 weken. Veel meer energie als 1e trimester toen was ik echt iedere dag opgebrand. Emotioneel de boel wat beter onder controle. 1e trimester vaak verdrietig. Al met al dus lichamelijk en emotioneel veel beter in mijn vel. Merk nu met eten dat ik soms opeens afkeer kan krijgen tijdens het eten en mij moet inhouden niet te kokhalzen, is echt niks voor mij maar hoort er waarschijnlijk bij nu. Ben wel enorm blij dat ik mij nu zoveel beter voel.

6 maanden geleden

Poeh ja.. ik heb ook nu in het tweede trimester ineens nare hoofdpijn.. maar eigenlijk alleen als ik een nacht slechter heb geslapen (zoals vannacht 🥲).. en ook sneller kokhalzen.. ook van hoesten bv kan ik ineens kokhalzen terwijl ik dan niet eens echt hard hoest.. grappig dat deze klachten door meerdere worden herkent in het tweede trimester!

6 maanden geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik krijg nu pas gevoelige borsten.. nog niet eerder gehad. Nu 14 weken.
Oh ja en mijn bloeddruk is laag. Viel vandaag bijna flauw

6 maanden geleden

Ik ben 15-3 en heb sinds vandaag ook behoorlijk hoofdpijn. Ben er helemaal een beetje ziek van. Dit kan dus komen door een lage bloeddruk? Ik las ook online dat je rond de 15 weken vaker last kunt krijgen van hoofdpijn

6 maanden geleden

Ik ben nu 15+6 en (even afkloppen) eigenlijk alleen maar positieve dingen! Oké, soms wat meer vergeetachtig 😂 maar ik ben niet meer zo moe en misselijk, vrijwel geen braak neigingen meer en heb weer een beetje libido 🙃

5 maanden geleden

15+2 nu en op vakantie. Ben sinds dag 3 van de vakantie eigenlijk steeds beter geworden, maar geen idee of het betekent dat de misselijkheid echt definitief klaar is nu 😅 hoop het wel. Verder wel eens last van hoofdpijn, maar dat overleef ik nog wel. Soms ook soort druk/bubbel sensaties in mijn baarmoeder (misschien een schoppende baby?) verder merk ik niks nieuws/bijzonders nog 🤭

5 maanden geleden

Ik ben nu 16 weken. Sinds een week of drie last van bultjes op mijn bovenbenen. Deze worden erger (donkerder, gaan jeuken, meer bultjes) als er warmte bij komt. Bijvoorbeeld na het douchen of door wrijving met blote benen. Waarschijnlijk zwangerschapsjeuk 😑 Iemand die dit ook heeft?

5 maanden geleden

Ik ben nog steeds moe en veel rugklachten en pijn in liezen. Merk dat als ik bijv stukje heb gefietst of gelopen ik gewoon moet "uitrusten"

5 maanden geleden

Reactie op Lola28

Ik ben nu 16 weken. Sinds een week of drie last van bultjes op mijn bovenbe ...
Ik heb ook sinds een week overal jeuk. Hals, borsten, armen, benen, rug.. op sommige plekjes wat kleine bultjes, zonder vocht gevuld. Worden na jeuken wat roder. Lijken een beetje op mini muggenbultjes als ik het ergens mee moet vergelijken. Jeuk wordt in de avond/ nacht erg. Bij eerste zwangerschap had ik cholestase van 35/36 weken. Kan me alleen van toen geen bultjes herinneren. Morgen maar even bloed laten prikken om te kijken of het geen cholestase is.

5 maanden geleden

Onstilbare honger haha.. lijk wel een bodemloze put! Een half uur nadat ik gegeten heb krijg ik alweer honger. En ik ben stipt om 3u en 6u wakker, alsof m’n lichaam zich aan het voorbereiden is😅

5 maanden geleden

Een verstopte neus, en daardoor ga ik soms s nachts door mijn mond ademen en word ik wakker door een super droge keel en mond. Verder eigenlijk geen symptomen!

5 maanden geleden

Obstipatie

5 maanden geleden

Reactie op Twinboysmommyy

Obstipatie
Ik ook! 1 keer per week is al veel... heb spul gekregen om t zachter te maken, maar niets om t sneller te laten gaan...

5 maanden geleden

Ik ben nu 13+4 maar sinds kort kokhals ik zo snel om eigenlijk niks.. ben gelukkig niet misselijk geweest. heb ook dagen enorme hoofdpijn, tot nu toe lijkt het wel alleen met drukkere dagen. Vermoeidheid is helaas nog steeds aanwezig, hoop dat dit snel minder wordt

5 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik ook! 1 keer per week is al veel... heb spul gekregen om t zachter te mak ...
roos vice laxo helpt hier voor (bij mij in ieder geval) en is ook nog is lekker!

5 maanden geleden

Slecht slapen en hartkloppingen. Vooral die laatste vind ik een vervelend 😕