13 Reacties

15 dagen geleden

Hoi! Nee hoor, de verloskundige en de kraamzorg zeiden vanmorgen nog dat het heel normaal is. Als je actiever bent kan het bloedverlies toenemen. Als je je verder goed voelt is er niets aan de hand 😊. En natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje ❤️

15 dagen geleden

20 minuten is wel erg veel al per dag voor nog geen 2 weken volgens mij. Advies is vanaf week 3-6 zo’n 10-20 minuten. Meer bloed verlies komt door meer bewegen. Dit is wat Sterkher op haar insta schrijft als richtlijn.

15 dagen geleden

👇🏼

15 dagen geleden

Volgend mij moet je je gevoel laten leiden. Als jij in staat bent een stukje te lopen, dan is dat helemaal prima. En dan kan het inderdaad zijn dat je iets meer bloed verliest. Het is voor iedereen anders, ik stopte na een paar dagen al met bloeden en kon al heel snel weer rondjes lopen. Dus ik heb niet bewust me ingehouden.

15 dagen geleden

Reactie op Eerstekleintje

👇🏼
Wat super handig deze overzichten. Heb je dit ook voor de eerste weken? Ik wil het met m’n man delen. :)

15 dagen geleden

Reactie op Henk24

Wat super handig deze overzichten. Heb je dit ook voor de eerste weken? Ik ...
Zeker! Hierbij. Is van Sterkher haar insta.

15 dagen geleden

En deze

15 dagen geleden

En deze.

15 dagen geleden

Meer bloedverlies bij beweging heeft iedere vrouw en is normaal en kan geen kwaad. Maar rustig aan doen is los daarvan sowieso belangrijk nog. Als je je goed voelt en het niet vermoeiend is kan je die stukjes wandelen volgens mij gewoon doen.

15 dagen geleden

Heb je wel eens gehoord van de 5-5-5 regel? Dat is om later een klap te voorkomen. Je kan je al vroeg heel goed voelen maar het is toch aan te raden wat liever voor je lijf te zijn. Je lijf krijgt met de bevalling echt een gigantische klap en heeft echt tijd nodig om te herstellen. Je bekkenbodem spieren maar ook de de grote wond in je baarmoeder. De 5-5-5 regel houdt in dat je de eerste 5 dagen in bed ligt, daarna 5 dagen op bed en 5 dagen rondom je bed. Wandelingen van 20 min per dag zou ik echt beperken naar een later tijd stip.

14 dagen geleden

Bij mijn vorige bevalling heb ik mee gekregen. 1 activiteit doen van maximaal 10min. Is daarna minimaal 1 uur op de bank zitten/liggen/rusten voor weer wat anders te doen. Dus 2x 10mjn wandelen, naar de winkel en tussendoor actief is een dikke no. Dat zijn al 4 activiteiten van 10 min na elkaar minimaal. Je kunt je nu zo goed voelen. Maar de klap kan altijd later nog komen omdat je lichaam dan niet genoeg gerust heeft.

14 dagen geleden

Herkenbaar. Hier ook 10 dagen terug bevallen en loop ook al sinds dag 6 bijna dagelijks een halfuurtje. Daarnaast lopen er nog 2 peuters rond. De ene dag bloedt ik meer dan d'r andere. Sommige dagen is het niks en andere dagej meer. Ik probeer naar mijn lijf te luisteren als ik merk dat het teveel wordt, ik ga rusten. Ik zou vooral doen wat goed voor je voelt! Bij nr 2 heb ik dit ook gedaan en later nergens last van gehad.

14 dagen geleden

Reactie op Eerstekleintje

Zeker! Hierbij. Is van Sterkher haar insta.
Dank!! 🙏🏼