13 Reacties
5 maanden geleden
Bandenpijn kan echt heel veel last veroorzaken. Het is per persoon verschillend waar de pijn zit en hoe hevig het is. Ik adviseer je om langs een bellenfysiotherapeut te gaan (geen 'gewone' fysio).
5 maanden geleden
Ik ben ook 18 weken en 5 dagen en had gisteren ook enorme steken rechtsonder. Het hield wel een uurtje aan. Daarna weer verdwenen. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken je baarmoeder groeit en bij iedereen gaat dit anders. Bij mijn vorige zwangerschap nooit bandenpijn gehad. Het hoort in deze periode iig erbij. Andere kun je altijd nog je verloskundige om advies vragen.
5 maanden geleden
Reactie op Reese
Ik ben ook 18 weken en 5 dagen en had gisteren ook enorme steken rechtsonde ...
Nou ik vind dit wel erg makkelijk gezegd. Serieuze bandenpijn of bekkenklachten kunnen uitlopen op het echt niet meer kunnen lopen aan het eind dus ik zou niet zo makkelijk zeggen: 'het hoort erbij en geen zorgen maken'.
5 maanden geleden
Nou ik vind dit wel erg makkelijk gezegd. Serieuze bandenpijn of bekkenklac ...
Als je op het internet kijkt staat er dat er rond de 18-20 weken bandenpijn kan optreden in de vorm van pijnlijke steken. Dit ervaar ik momenteel ook. Ik maak me er daarom geen zorgen om gezien het er gewoon bij hoort in deze periode. Zodra het echter mij begint te belemmeren in mijn dagelijkse activiteiten of het langer aanhoud dan lijkt het me vanzelfsprekend dat ik een deskundige benader zoals mijn verloskundige.. aangezien dit op het moment niet geval is is er geen aanleiding om nu al zorgen te maken. Bandenpijn kan gewoon behoorlijk pijnlijk zijn. Dit is dan ook mijn advies voor een ander. Bij twijfel gewoon altijd een arts of verloskundige benaderen.
5 maanden geleden
Bandenpijn kan echt mega pijnlijk zijn, een felle steek of juist een tijdelijk doffe pijn. Ik heb het al vanaf de bevruchting regelmatig. Soms als ik in bed draai, na een zeer volle blaas, soms bij niezen of hoesten. Dan kan de steek zo pijnlijk zijn dat ik het letterlijk uitschreeuw.
Dit kan ook juist bekkenpijn zijn, typerend in de liezen, laag in de buik, onderrug (soms uitstralend naar de billen of bovenbenen) of heupen. Dit zijn tekenen die je niet continu moet negeren! Dit kan er langzaam insluipen en van kwaad tot erger gaan en dus ook echt na de bevalling nog problemen geven. Als je hier regelmatig last van hebt, maak een afspraak bij de bekkenbodemfysio, let op je loop en zit houding en pak echt je rust. Dit zijn niet de maanden om te zeggen "dat kan ik niet doen" want je krijgt er achteraf echt spijt van
5 maanden geleden
Ik had in het begin redelijk milde bandenpijn, voelde gewoon als een lichte menstruatiepijn, maar inmiddels kan het best pijnlijk worden. Ik leg dan een warme kruik tegen mijn buik en ga in een houding liggen die op dat moment comfortabel voelt. Zover werkt dit op het moment dat ik er veel last van heb. Je zou het ook altijd nog met je verloskundige kunnen bespreken, ga ik volgende keer ook maar doen 馃き verwacht niet dat ze veel betere tips hebben, maargoed 馃槀