358 Reacties

één maand geleden

Reactie op bregjelong

Ben bijna 38 weken zwanger en mijn kleine meid weegt nu al 3300. Dus hopeli ...
Prijs jezelf nog gelukkig.... hier werd ie afgelopen woensdag al op 4100gr geschat 😵‍💫 Ben vandaag 38 weken

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Prijs jezelf nog gelukkig.... hier werd ie afgelopen woensdag al op 4100gr ...
Oh jeetje. Dan mag ik nie klagen nee.. succes verder..

één maand geleden

Onze kleine man wordt nu met bijna 36 weken geschat op 2617 gram. Ze schatten voor nu een geboorte gewicht van ongeveer 3200 gram. Buikje groeit iets boven het gemiddelde maar het is niet zorgwekkend. Ik ben momenteel zelf 18 kilo aangekomen. Voor mijn zwangerschap woog ik 82kg en nu 100kg.🩵

één maand geleden

Reactie op Itsamiracle🍀

Hoe hebben jullie allemaal een schattig gekregen van het gewicht? Ik heb va ...
Ik had dit dus ook aan mijn verloskundige gevraagd! Bij mij na 20 weken ook geen echo’s meer geweest. Ze zei dat het deels van de verloskundigepraktijk afhangt, bij mijn praktijk doen ze eigenlijk weinig extra echo’s omdat de populatie bij hun over het algemeen heel gezond is waardoor er relatief weinig afwijkingen zijn in gewicht. Het kan lucratief zijn voor praktijken om wel groeiechos te doen omdat ze die echo’s kunnen declareren bij de zorgverzekeraar waardoor ze meer verdienen. Daar tegenover staat dat groeiechos niet altijd een heel goed beeld geven van de daadwerkelijke situatie, waardoor je het risico hebt dat je een zwangerschap/bevalling onnodig medicaliseert door bijvoorbeeld in te leiden omdat je volgens de echo een grote baby verwacht. Ze zijn bij ons in de praktijk best wel gericht op zoveel mogelijk natuurlijk te bevallen, dus wanneer er geen reden tot twijfel is doen ze geen extra echo’s

één maand geleden

Vandaag 37 weken zwanger en onze kleine jongen werd daarnet geschat op 2360gram. Een kleintje maar hij doet het heel goed volgens zijn eigen groeicurve.

één maand geleden

Vorige week met 35+4 werd de kleine man al geschat op 3334 gram met de echo.. Ben benieuwd wat de verloskundige erover te zeggen heeft morgen.

één maand geleden

Vanmiddag een groei echo gehad en onze kleine zit met 36+2 op 2400 gram! Het geboorte gewicht wordt geschat op 3000 gram🩵

één maand geleden

Vandaag met 37+ 2 een nieuwe groeiecho gehad, gewicht zit op 2500 gram

één maand geleden

2800 gram ongeveer met 37 weken! 💗

één maand geleden

Verloskundige heeft de kleine op de hand geschat op 3200! (37+1) Ze verwacht datie bij geboorte rond de 3600 zit :)

één maand geleden

Met 35+6 1900, al de hele zwangerschap klein.

één maand geleden

Met 32 weken was het geschatte geboortegewicht bij 40 weken zo’n 4000 gram. Nu bij 36 weken is ze nu al 4000 gram 😱. Van p93 naar p100 gestegen. Moet nu nogmaals een suikertest doen om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten. Omdat ze qua groei ineens ver boven haar eigen groeilijn uitkomt. Ik hoop op een verkeerde meting, maar we gaan het horen vrijdag.

één maand geleden

Hi ladies, misschien een hele domme vraag maar is het vreemd dat ik het gewicht niet weet? Ik heb vanaf week 20 (nu precies 37 weken) nog alleen maar controles (bloeddruk, hartslag, aantal cm buik) maar geen echo’s meer gehad.

één maand geleden

Reactie op esmeevd

Hi ladies, misschien een hele domme vraag maar is het vreemd dat ik het gew ...
Nee dat is niet raar! Dat heb ik bij nr 1&2 ook nooit geweten. Dat betekent vooral dat het bij jou geen indicatie is om dit extra te monitoren. Bv als ze voelen dat de baby groot/klein is, of als je zwangerschaps diabetes hebt, of (in mijn geval) je 40+ bent en ze bang zijn dat je placenta bv niet goed functioneert. Nah, tal van redenen. Misschien zijn er ook vk die standaard groei checken. Maar bij mij dus alleen bij uitzondering en bij de eerdere zwangerschappen is dit niet gedaan!

één maand geleden

Reactie op esmeevd

Ik heb met 36 weken een liggingsecho gehad, hier vertelde ze het geschatte geboortegewicht en die P-waardes…

23 dagen geleden

Waar ik twee dagen geleden niks wist van het gewicht ben ik nu erg op de hoogte. Sinds gister ben ik medisch geworden vanwege o.a. een te hoge bloeddruk (geen zwangerschapsvergiftiging). De echo was niet heel duidelijk te maken door de ligging en daarom zijn de metingen wel een schatting, maar ze wordt nu qua buikje geschat op p97 en een huidig gewicht van 3400 gram en een geboortegewicht geschat op 4 kilo. 😅 Vanaf nu wekelijkse controles in het ziekenhuis ipv bij m’n normale verloskundige.

23 dagen geleden

Gisteren met 37weken was ze 3,05kg. Helemaal perfect gemiddeld, wel heeft ze erg lange benen (p98🤭). Nu hopen dat ze lekker blijft groeien nu aan het einde en gezond geboren mag worden straks.

23 dagen geleden

Reactie op esmeevd

Hier ook hoor. Ik heb geen idee!

23 dagen geleden

Reactie op esmeevd

Waar ik twee dagen geleden niks wist van het gewicht ben ik nu erg op de ho ...
Ah sterkte ermee!!

22 dagen geleden

Ik ben benieuwd of bij jullie de schattingen een beetje klopte met uiteindelijke gewicht bij de bevalling😇 Mijn laatste groeiecho was met 34+4 en schatting was 2500gr op dat moment. Uiteindelijk op 36+6 bevallen met 2550gr.