358 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op bosbes95
Heb je hier al meer info van? Ik had dit ook, maar meting van zhuis was and ...
Ja, de uitslag is dat ik géén zwangerschapsdiabetes heb. Maar ik vraag me nu dus ook sterk af of die meting wel klopte. Het verschil is dan wel heel groot ineens met de vorige metingen. En eigenlijk is er nu dus geen aanleiding voor omdat diabetes is uitgesloten. Maar ze hebben er verder niets meer over gezegd.
22 dagen geleden
Ja, de uitslag is dat ik géén zwangerschapsdiabetes heb. Maar ik vraag me n ...
Bij mijn zijn alle groeiecho’s trouwens in het ziekenhuis gedaan. Alleen wel door andere mensen.
21 dagen geleden
Vandaag 38 weken zwanger en onze jongen word geschat op 2500gram, al heel de zwangerschap aan een te laag gewicht dus heeft mijn gynaecoloog beslist om mij volgende week woensdag te laten inleiden, spannend.
19 dagen geleden
Vandaag bij groeiecho, 36+4, wel even geschrokken, baby boy is de afgelopen 2 weken wel zo'n 600 gram aangekomen 🫠😅 zit nu ook boven zijn curve. Hij zit nu naar schatting op 3600gram. Hopelijk houdt hij zich de komende 1,5 week nog een beetje in en blijft onder 4kg tot moment van inleiden.
18 dagen geleden
Vandaag een echo gehad met 38+4 en de baby is geschat op 3145 gram. Ze mogen er alleen wel ongeveer 450 gram naast zitten, dus een ruime schatting hahah
17 dagen geleden
Gisteren in het ziekenhuis geweest voor een ctg scan. Alles zag er goed uit en de metingen waren goed. Onze kleine man had gewoon een rustige dag. Een hele opluchting dus😊
Wij weten al een langere tijd dat zijn buikomvang iets boven het gemiddelde ligt maar niet heel veel hoger. Met 35+4 weken had onze kleine man een geschat gewicht van 2617 gram maar volgde verder goed zijn eigen groeicurve.
Vandaag toch gebeld door mijn verloskundige omdat een gynaecoloog in het ziekenhuis de echo’s en metingen van gisteren nogmaals heeft bekeken en zich wel wat zorgen maakt door de extreem snelle groei van zijn buik. Hij wordt momenteel met 37+4 weken geschat op +4 kilo. Maandag hebben we een consult in het ziekenhuis om het nogmaals te controleren en te bespreken hoe verder! Ik hoop toch dat het een foutje is want een geschat gewicht van 1,5 kilo of meer in 2 weken tijd vind ik toch bijzonder maar ook spannend!
16 dagen geleden
Onze kleine man is dinsdag 5 november geboren 🩵
De dag ervoor hadden wij nog een echo en werd het gewicht geschat op 2500gram. De dag erna was zijn gewichtje 2630gram bij de geboorte redelijk goed geschat in mijn ogen 😁
Ons zoontje lijkt vandaag stabiel te staan met een gewicht van 2550gram. En hopelijk komt hij de volgende dagen/weken wat meer aan 😊
16 dagen geleden
Reactie op eviimilano
Onze kleine man is dinsdag 5 november geboren 🩵
De dag ervoor hadden wij ...
Heel cute 😍 gefeliciteerd!
Echt benieuwd naar je bevallingsverhaal en of je pijnstilling hebt genomen!
16 dagen geleden
Reactie op Zaralizzy12
Heel cute 😍 gefeliciteerd!
Echt benieuwd naar je bevallingsverhaal en of j ...
Om 2 uur ‘s nachts werd ik wakker met pijn in mijn buik en ben ik gelijk via een app mijn weeën beginnen tellen. Deze app gaf aan dat ik stilletjes mij mocht gaan klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan.
Heb mij dan nog eerst een douche genomen en alles wat nog niet klaar lag nog klaar gestoken om mee te doen. De pijn was dragelijk en daardoor kon ik wel nog even thuis blijven. Had het ziekenhuis ook al gebeld dus zij stonden ook al paraat voor als ik binnen zou komen.
Om 4uur ‘s nachts werden de weeën wat sterker en besloot mijn vriend dat we naar het ziekenhuis moesten vertrekken 😬 ik ben wat koppiger en had waarschijnlijk nog wat langer gewacht om te vertrekken 😅
Eens aangekomen in het ziekenhuis had ik al 4 á 5cm opening dus ik mocht blijven. Eerst op zo een fitness bal gezeten met een soort koort voor mij om aan te trekken om de weeën goed op te vangen. Daarna mocht ik in bad dit was zo zalig met het warme water echt genieten. Net een wellness met aroma geurtjes van fruitig munt en wat zachte muziek en mijn vriend die mij goed ondersteunde.
Na 1uur en een half dat ik in dat bad zat moest ik plots gelijk kakken 💩 dees was echt geen aangenaam gevoel in bad het deed meer pijn. Dus ik moest uit dat bad 🛁 en ik zat dan 10 min op de wc met heel veel pijn en duw drang 🥴
De verpleegkundige kwamen binnen en mijn vriend zei dat ik op het toilet zat omdat ik het gevoel heb dat ik moest kakken 😬 zij deden onmiddellijk de deur open en zeiden dat ik onmiddellijk van het toilet moest komen en dat ze wouden kijken of het hoofdje al volledig ingedaald was. Ik bleek al 7cm te hebben toen en het hoofdje zat ook al heel laag waardoor de duw drang 😁
Heb toen nog even op die fitness bal gezeten met die touw om de weeën op te vangen mijn vriend zat achter mij om mij te masseren. De weeën werden telkens erger en erger en ik heb waarschijnlijk best veel rare pijnlijke geluiden gemaakt terwijl ik wel probeerde correct te ademen 🧘♀️ toen voelde het voor mij alsof de kleine er echt uit wou dus ik was heel hard aan het persen al. En plots brak mijn water net een ballon met al het water die in 1 keer brak zo als je soms in films ziet 😅 was wel een beetje groen vruchtwater dus het baby’tje was een beetje in stress.
Ben dan op het bed gaan liggen in zijwaartse positie zodat ik mijn vriend kon vast houden rond zijn nek als extra steun verpleging en mijn vriend hielden mijn 1ne been omhoog en dan was het moment daar dat de gynaecoloog zei dat ik mocht gaan duwen bij de volgende wee. Een student in de ruimte kreeg de gsm van mijn vriend en heeft heel veel foto’s en filmpjes gemaakt waar ik zo dankbaar voor ben zo zie ik de balling ook eens van de andere kant 😁
Bij de eerste poging had ik zoveel pijn en lukte het nie, bij poging 2 dacht ik dat ik dood ging en dan krijste ik heel hard van NEEN ik ga er mee stoppen da kan er niet uit. Ik kan da niet. 🫣 en dan heeft de gynaecoloog en de verpleegkundige mij zoveel moet ingesproken dat bij poging 3 ik àlles gegeven heb en perfect naar de gynaecoloog geluisterd heb wanneer ik moest persen en wanneer ik moest stoppen met persen voor de navelstreng rond het nekje zodat ze die er mooi over kon doen en daarna de laatste harde pers en ik voelde mijn zoontje er uit floepen en heb dan heel rap zelf ons zoontje gepakt en op mijn borst gelegd de voetjes waren er nog niet uit of ik wou mijn zoontje al zelf pakken 😊 heb toen ook langer dan 2 uur skin op skin gedaan met de baby voor de bonding en dan kreeg die ook zijn aller eerste borstvoeding poging wat ook wel geslaagd was.
Ik heb geen pijnstillers gekregen, geen epidurale, geen knip maar ben wel heel lichtjes gescheurd dus dan hebben ze dan wel licht verdoofd en genaaid dan.
Van de beginnende weeën tot aan de bevalling duurde net 6uur en een half. Ik mag mij gelukkig prijzen dat het zo een mooie bevalling was 🙏🏻🩵
16 dagen geleden
Reactie op eviimilano
Om 2 uur ‘s nachts werd ik wakker met pijn in mijn buik en ben ik gelijk vi ...
Wat een mooie bevalling! Gefeliciteerd! Geniet van elkaar