846 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Wonder2024november
Ik ben nu 15+3. Rond mijn NOD woog ik op een dag 75,3 (waarschijnlijk de ho ...
Morgen 19 weken, ik weeg nu 73,9.
5 maanden geleden
Ik vind dat heel erg vasthouden aan getalletjes helemaal niets. Het bmi ding vind ik ook maar vreemd. Want enkel op basis van lengte en gewicht (en leeftijd) bepalen of je te dik bent is zo vreemd. Spieren bijvoorbeeld wegen zwaarder dan vet. En bovendien is die bmi norm niet universeel (mediteraanse types bijv hebben andere standaarden). En ook: vet rond de taille is al weer anders dan bijvoorbeeld volle benen hebben.
Ik denk gewoon zo: zolang mijn lichaam er in de spiegel binnen proporties uitziet, ik (redelijk) gezond eet en leef en ik me goed voel en voldoende energie heb, ben ik gezond en is alles goed.
Dat gestress om numbers lijkt me ongezonder dan een paar kilos 'overgewicht'.
5 maanden geleden
Reactie op cigdem93
18+3 ik ben echt veel aangekomen 10kilo. Maak me een beetje zorgen, woog hi ...
Ik ben nu 8 kg aangekomen. Ben 16.5 week zwanger. En vind het dus ook echt niet meer leuk zoveel. De verloskundige maakt zich geen zorgen , en is prima. Zolang ik gevarieerd eet. Wel probeer ik nu echt nog meer op te letten.
5 maanden geleden
Reactie op cigdem93
18+3 ik ben echt veel aangekomen 10kilo. Maak me een beetje zorgen, woog hi ...
Maak je geen zorgen! Vorige zwangerschap had ik dit ook. Uiteindelijk 18 kg aangekomen. Als je niet veel meer eet dan normaal, zal dit er (uiteindelijk) ook weer af gaan. Bij mij duurde het ongeveer een jaar. Vond dag uiteraard niet leuk (vooral niet omdat je na de bevalling nog een tijd lang 'dik' blijft), maar het is er dus wel echt weer af gegaan allemaal 😉
Dit keer 16+4 en pas 2 kg erbij. Wel al echt een flinke buik. Vanochtend nog dat twee mensen die me niet kenden vonden dat het al erg goed zichtbaar was dat ik zwanger was 🙈
5 maanden geleden
Ik met 18+5 nu 5,5 kg aangekomen. Vond het wel snel gaan.. vooral tussen week 6 en 13.. toen heel de dag door kleine beetjes gegeten om de misselijkheid een beetje de kop in te drukken. Dus in die weken alleen al 3 kilo aangekomen. Nu dus iets rustiger tempo gelukkig. Maar ik vermoed wel dat ik al met al de 15 kg wel ga aantikken als het zo door gaat 😅. Hoop dat het nog wat verder stabiliseert!
5 maanden geleden
Ik vond deze site wel nuttig, het hangt namelijk echt af van je bmi voor zwangerschap hoeveel je ong hoort aan te komen. Mijn bmi is (of was haha) 23, en ik ben al iets van 4-5 kg aangekomen nu met 17 weken. Maar als je een hoger start bmi hebt dan kom je niet zoveel aan. Website: https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi
5 maanden geleden
Reactie op Sascha2024
Ik vond deze site wel nuttig, het hangt namelijk echt af van je bmi voor zw ...
Ah, volgens mij zit ik heel gemiddeld dan bij deze grafiek.. voor de zwangerschap bmi 22 en nu bij 19,5 week iets meer dan 4kg aangekomen. En volgens mij kun je ook andere signalen in de gaten houden.. als je op de rest van je lichaam niet aankomt zal het wel goed zijn toch? Mijn trouwring zit zelfs losser dan eerst :p
5 maanden geleden
Reactie op Sascha2024
Ik vond deze site wel nuttig, het hangt namelijk echt af van je bmi voor zw ...
Wat fijn!! Dit helpt 😊 ik voelde me best onzeker door alle reacties, maar zie dat ik perfect het gemiddelde lijntje volg. Hoef me dus lekker geen zorgen te maken 😅
5 maanden geleden
Reactie op Moekje2be
17e week, was 74 kilo, eerst 2 kilo afgevallen en nu ben ik weer 74 kilo. M ...
Ik heb een weegschaal die het bijhoud, neem dit wel met een korreltje zout want volgens mij klopt het niet altijd helemaal. Eerst dus wat afgevallen, daarna redelijk stabiel, maar sinds deze maand vliegt het ineens omhoog 🙊
5 maanden geleden
Ik ben nu 20 weken en tussendoor inderdaad afgevallen en inmiddels 3,5kg aangekomen. Daar heb ik mij best zorgen over gemaakt en keek echt jaloers naar van die mooie zwangere buiken, maar de echo heeft net laten zien dat ons meisje niets scheelt en ze echt een rond buikje heeft en goed groeit 😅 dus nog even wachten. Heb nu dat het wel langzaam steeds meer wordt 🤗