10 Reacties
6 maanden geleden
Hoi hoi.
Ik heb dit (jeuk, krabben, wondjes, schilvers, wittig ) bij mn vorige zwangerschap gehad en heb het nu weer. Het is onwijs vervelend!
Ik draag continu strakke bh om zo min mogelijk wrijving te hebben.
Vorige keer was het een schimmelinfectie doordat je hormoonhuishouding helemaal van slag is. Even langs de huisarts kan dus erg helpen. Ze geven dan een zalfje.
Zeker als je borstvoeding wilt gaan geven wil je er optijd bij zijn voordat je hele tepel al stuk is voordat de baby er is.
Sterkte!
6 maanden geleden
Reactie op LoulouM
Herkenbare omschrijving!! Wat vervelend voor je zeg. Ik ga inderdaad maar d ...
Ja zeke hielp het! Dan ben je er zo vanaf. Het kan wel terugkeren als je gevoelig voor schimmels/eczeem bent.
Geen schaamte ervoor hebben hoor. Het klinkt heftiger dan dat het is. Succes!
6 maanden geleden
Ik wil je niet heel bang maken maar jeukende borsten kan wijzen op kanker.
6 maanden geleden
Reactie op framboosjex
Ik wil je niet heel bang maken maar jeukende borsten kan wijzen op kanker.
Dit zeg ik nu enkel omdat je dit al had voor de zwangerschap en het dus ook minder onschuldig kan zijn dan hormonen.
6 maanden geleden
Herkenbaar ! Dit was / is bij mij een schimmelinfectie. Ik smeer dan met miconazol anti schimmel crème. Het kan dus allemaal los staan van een vaginale schimmel. Stel je had nu n kindje aan de borst kan het zelfs spruw zijn/ worden. Ik hebt momenteel ook weer. Ik smeer dan een paar dagen m’n tepels in met anti schimmel zalf ( ook bij Kruidvat verkrijgbaar) probeer maar eens!
6 maanden geleden
Ik heb daar ook last van , ook al voor de zwangerschap maar ik ben bekend met eczeem. Sinds 1,5e week smeer ik een zelfgemaakte crème met oa castorolie (niét om in te nemen) en hierdoor is de jeuk en schilfers volledig weg. Ik maakte me ook zorgen over de borstvoeding en hoop dat mijn tepels nu rustig blijven!