43 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb mij vorige week, toen ik 6 + 5 was al aangemeld op advies van de verloskundige. Het zit heel snel vol hier in de regio.

5 maanden geleden

Hier in de regio zit alles al vol voor heel 2025 😱 Als je al een kindje hebt krijg je inderdaad voorrang of als je op een kdv werkt. Ik ben nu bezig met het regelen van een gastouder, dat klinkt vooralsnog meer hoopvol 🤞

5 maanden geleden

Reactie op SanneVA1993

Hier in de regio zit alles al vol voor heel 2025 😱 Als je al een kindje he ...
Ik werk ook op de opvang maar hier krijg ik echt geen voorrang voor ons kindje. Bij ons is iedereen gelijk

5 maanden geleden

Reactie op TWBD

Wij hebben deze week (8 weken zwanger) bij twee verschillende locaties dago ...
Hier moet je wel even op letten: 5 dagen is heel moeilijk voor ze om te plaatsen. Wanneer je minder aanvraagt (en de minder populaire dagen- bijv de ma, di en do zijn heeel lastig), is er vaak sneller plek. Als je niet echt van plan bent om 5 dagen af te nemen doe je hier waarschijnlijk niet wijs aan.

5 maanden geleden

Reactie op zoefzoef

Hier moet je wel even op letten: 5 dagen is heel moeilijk voor ze om te pla ...
Haak ik toch even op in. In de omgeving waar ik woon raden ze juist aan om voor zo veel mogelijk dagen in te schrijven. Juist de kinderen die voor veel dagen staan ingeschreven, krijgen sneller een plekje! Niet voor alle 5 dagen, maar ze bieden daar wel sneller 1, 2 of 3 dagen aan. Zelf jaren in de kinderopvang gewerkt en nog steeds veel vriendinnen erbij. Wij raden het nieuwe ouders juist dus aan allemaal ;)

5 maanden geleden

Reactie op TWBD

Ik werk ook op de opvang maar hier krijg ik echt geen voorrang voor ons kin ...
Oh dat is dan dus niet overal hetzelfde. Hier gaven ze allemaal hetzelfde aan. Goed om te weten, want dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

5 maanden geleden

Reactie op BabyboyL

Haak ik toch even op in. In de omgeving waar ik woon raden ze juist aan om ...
Wat een raar systeem, zo kun je toch geen planning maken? Wel fijn dat jullie het nu al weten. De bureaus hier zeggen dat je een halfjaar voor de geplande startdatum wat hoort.

5 maanden geleden

Reactie op BabyboyL

Haak ik toch even op in. In de omgeving waar ik woon raden ze juist aan om ...
Hier wordt inderdaad ook geadviseerd om zoveel mogelijk dagen te doen ☺️

5 maanden geleden

Hoe zit het eigenlijk met een gastouder qua kosten? Is dat net zoveel wat je moet betalen als een kdv? En krijg je daar ook wel of geen kinderopvangtoeslag voor?

5 maanden geleden

Ik zou het na de termijn echo wel gaan regelen net als kraamzorg! De wachtijden is echt super lang

5 maanden geleden

Zo snel mogelijk inschrijven, zowel kraamzorg voor november zat al bij vele praktijken vol en de kinderopvang zat bij ons ook al vol vanaf feb 25. Heel bijzonder dat het allemaal zo werkt en dat mensen blijkbaar al direct bellen bij een positieve test.

5 maanden geleden

Ik heb gebeld met 4 weken zwangerschap en wij hebben ook een wachttijd tot mei 2025. Dus zeker op tijd bellen! Kraamzorg ben ik ook bij aangemeld, omdat ze op het nieuws ook aangaven dat sommige instanties al vol zitten.

5 maanden geleden

Reactie op kristab88

Wat een raar systeem, zo kun je toch geen planning maken? Wel fijn dat ju ...
Zelf een tijdje geholpen met de planning en moet zeggen dat ik dit systeem wel makkelijker vond juist om de planning mee te maken😂 Op dit moment weten wij ook nog niet voor ons tweede kindje wanneer er plek is. Bij mijn zoontje wist ik het wel direct met inschrijven, maar het is nu nog meer een gekke huis. Dus hier horen we het zo'n 5 maanden van te voren of en wanneer er plek is.

5 maanden geleden

Wij hebben vandaag een rondleiding gehad bij het KDV. Onwennig maar ook erg leuk. Voelde wat gek door de prilheid van de zwangerschap. De lieve dame daar zei dat ze blij waren dat we zo op tijd zijn. Plek garanderen kon ze niet voor maart 2025, maar kans was groot doordat we op tijd zijn. Dus toch opgelucht dat we de tips om ons heen hebben opgevolgd. Jullie tip van de kraamzorg neem ik ook mee! Het is een hele organisatie 👶🏻💪🏽

één maand geleden

Hebben jullie al reacties terug? Ik kreeg net ons eerste plaatsingsaanbod.. voor een locatie 7km verderop dan we wilden, en voor maar 2 vd 3 dagen die we wilden en dan pas na 3 maanden nog een derde dag en dan ook nog eens niet de gewenste dag :/ wat een drama

één maand geleden

Reactie op kristab88

Hebben jullie al reacties terug? Ik kreeg net ons eerste plaatsingsaanbod.. ...
Wij hebben ons aanbod al getekend. Was 1 van de 2 dagen meteen goed en de tweede dag vanaf halverwege juli.. in ruil daarvoor konden we wel een andere dag krijgen die periode. Alleen kwam ik er met t tekenen achter dat die andere dag ook pas 4 weken later is... dus eerste 4 weken waarschijnlijk even opa/oma-oppas😅 Maar ze gingen nog wel kijken naar de mogelijkheden...

één maand geleden

Reactie op kristab88

Hebben jullie al reacties terug? Ik kreeg net ons eerste plaatsingsaanbod.. ...
Hier nog geen bericht van KDV. Waarschijnlijk pas als ik ben bevallen 😅. Inmiddels gastouder geregeld. Eerste maand 1 dag pw en daarna 2 dagen pw. Dus even overbruggen eerste maand.

één maand geleden

Hier ook nog geen reacties.. ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje stress van krijg. Wij wonen in de Randstad en heb het idee dat alles vol is - hebben in april voor april 2025 ingeschreven maar krijg overal nee te horen..

één maand geleden

Reactie op Martje1995

Hier ook nog geen reacties.. ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetj ...
* dus geen positieve reacties bedoel ik haha

één maand geleden

Ik woon helaas op een plek waar kinderopvang bijna niet beschikbaar is omdat ze gewoon overvol zitten. Toen ik net positief testen waren er toevallig een aantal collega's over aan het klagen dat ze dus niets gevonden hadden en langer verlof op moesten nemen. We zijn er direct mee aan de slag gegaan en gelukkig hebben we via mijn werk de laatste plaats kunnen krijgen. Ik moet zeggen ik ben sindsdien veel minder gestrest en blij dat er duidelijkheid is. Dus begin vooral wanneer je je er zelf goed bij voelt.