47 Reacties
20 dagen geleden
Ons bed is nu 70, dat vind ik met mijn 176 al belachelijk hoog haha. Gelukkig vond de Kraamzorg het voldoende, vk is alleen akkoord omdat we ze ook niet in huis hebben gehaald, en ik toch in het ziekenhuis wil bevallen. Maar met klossen zou ik echt een opstapje nodig hebben 😅
20 dagen geleden
Ik ben 1.60 en heb nooit klossen onder ons bed gezet voor dit reden 😅
Ik moet zelf nog normaal mijn bed in en uit kunnen stappen. Het was wel gewenst maar eigenlijk heeft de kz nooit iets over gezegd.
Dit word onze derde kindje en we gaan het weer niet doen. Ik beval toch in het ziekenhuis en voor dat ene keer bed verschonen ga ik niet al deze tijd mijn in en uit klimmen 🤭
20 dagen geleden
Ons bed is ook vrij laag maar wij hebben besloten om er geen klossen onder te zetten. Het bed verschoond mijn vriend zelf wel en voor die ene check voor mijn herstel per dag ga ik wel ff liggen op de keukentafel als het moet 😂 We zijn toch overdag beneden.. En wij willen graag co-sleepen en ons bed is met klossen dan juist weer te hoog waardoor ik een vrije val moet maken om mn baby te pakken.. Bevallen moet in mijn geval sws in het ziekenhuis trouwens. Dus daarvoor hoeft ie ook niet omhoog 😊
20 dagen geleden
Hier ook Naviva en hetzelfde verhaal, ons bed is nu 84cm hoog en met mijn 1.68 kom ik er nu met wat moeite wel in en uit, maar hoop dat de kraamhulp na de bevalling aangeeft dat de klossen er wel onder weg kunnen. Bij de intake gaf mijn vriend ook aan dat hij het bed wel kon verschonen maar we kregen te horen dat het bed ook op klossen moet staan voor het geval de bevalling heel snel gaat en ik thuis moet bevallen. Dus voor nu prima, maar als de baby er is mogen ze er van mij heel snel onder weg 😅
20 dagen geleden
Wij hadden de vorige x braaf ons bed op klossen gezet de dag voor de inleiding. Heb die nacht op de bank geslapen, kon zelfs met krukje en bekkeninstabiliteit niet in en uit bed komen (ben zelf 1.60m).
Uiteindelijk een keizersnede gehad, de kraamverzorgster gaf meteen aan hup weg die klossen 🤣. En gewoon het bed verschoond en controles op bed gehad of staand.
We hebben ze nu wel in huis (klossen) maar gaan ze er zeker niet onder zetten of de kraamverzorgster moet erop staan maar dan slaap ik op de bank, joeee 🙋🏻♀️😂
20 dagen geleden
1.58 en bed is nu 85 cm.. Echt belachelijk eigenlijk en de cosleeper is hier veel te laag voor. Ik wil ook in zkh bevallen dus ik wil na dag 1 kraamzorg al aangeven joh dit gaan we niet de hele week doen..
20 dagen geleden
Reactie op Stephanielea
1.58 en bed is nu 85 cm.. Echt belachelijk eigenlijk en de cosleeper is hie ...
Dat trappetje 😂😂 het is toch ook erg. Kan je nog bij je nachtkastje komen? Als ik in bed lig dan is dat ook nog een hele opgave
20 dagen geleden
Ik ben ook 1.60 maar het bed staat gewoon op klossen en ik heb er weinig tot geen moeite mee eigenlijk?
19 dagen geleden
Hier ook het bed op klossen, zo'n 84cm en ik ben 1.62m. Ik stap dit krukje op en glij er zeg maar uit. Ideaal? Nee. Opzich lukt het prima, ik stap enkel op de onderste trede en laat me er een beetje in vallen 😂
Voor iedereen die het niet doet.. Ik vind dat oprecht jammer. Ik ben zelf kraamverzorgende geweest en dit kost je echt je rug. Soms zei ik ook al snel "haal maar weg, het is niet zinvol of nodig" maar soms ook echt wel, denk aan begeleiding bij borstvoeding, controles moeder, bed verschonen. Ik snap dat het niet fijn is maar realiseer je wel dat dit gaat om arbotechnisch gezond werken en als steeds meer gezinnen dit doen, het hun rug kost. Niet te vergeten dat er al een nijpend te kort is binnen de kraamzorg. Dus zet aub als het kan, de klossen er gewoon onder.
19 dagen geleden
Ik ben 1.60…. Ik ga er met een trapje in en als ik eraf wil dan glij ik van het bed af😂. Vorige keer hebben we de klossen in de kraamweek na 2 dagen eronderuit gehaald in overleg met de kraamzorg. Ik was toen gehecht en vooral het bed uitkomen was pijnlijk voor mij. Dus mocht het allemaal lastig gaan in de kraamweek kun je altijd vragen of het bed van de klossen af mag!
19 dagen geleden
Ik ben 1.62 en ons bed is al 70cm. Ik mag ze er niet onder zetten ivm de veiligheid van mezelf. Enigste is dat ze mijn bed niet verschonen en papa dat moet doen. Bij de eerste werkte dat prima. En zo doen we het nu gewoon weer. Ga echt mijn nek niet breken zodat hun op hoogte een controle kunnen doen.
19 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Hier ook het bed op klossen, zo'n 84cm en ik ben 1.62m. Ik stap dit krukje ...
Helemaal mee eens, het verbaast mij ook dat zoveel het niet doen.
Bij ons heeft de kraamzorg ook gewoon duidelijk gezegd dat het echt nodig is.
Ik heb ze gewoon precies bij 37 weken eronder gezet, zo laat mogelijk. En heb een krukje naast het bed staan. Het is maar voor een paar weken..