35 Reacties

één maand geleden

Idd prioriteiten stellen. 1 avondje sporten moet toch echt wel kunnen. Dat het zwaar is is vervelend maar niet meer dan dat. We hebben het allemaal op onze eigen manier zwaar maar het leven gaat toch door :) het moet voor iedereen leuk blijven. TE moe zijn geloof ik niet zo in, dat is als je het mij vraagt mindset. Die 15min extra kunnen er echt nog wel bij, ook als je moe bent. Gebroken nachten met een new born kun je ook niet overslaan omdat je te moe bent. Sorry, mijn eerlijke mening. Maar het is idd iets tussen jou en je partner en wat jullie beiden reeel vinden 😁

één maand geleden

Zoals de meeste reacties hieronder ben ik het er idd wel mee eens dat je dit ene avondje hem dit moet “gunnen”. Als ik het goed begrijp doet hij dus alle andere avonden al de peuter naar bed? Ik denk een stukje mindset. Ja je bent moe, je bent het zat , maar je kan het! Je denkt dat je t niet kan omdat hij de andere avonden ook doet. Voor hem kan het heel vervelend overkomen dat je dan ook dit ene avondje nog wil dat hij of een andere tijd vertrekt of helemaal niet gaat. Ter bemoediging; hier 38 wk, m’n man op de vaart , alleen zaterdag en zondags thuis ( vanaf 39 weken komt hij thuis om de bevalling af te wachten). Nog 3 kids , van puber tot peuter van 18 maanden. Die ik echt allemaal zelf moet doen. MOET. Omdat t leven doorgaat en ik geen keus heb. Daarbij huiswerk, clubjes brengen , sportjes. Enorme bekkeninstabiliteit en harde buiken . Me- time dus pas om 21:30 en dan gelijk m’n bed in. Dus ik zou zeggen… knop om en dat ene avondje zelf doen. Dan heb je om 19:15 me time🤎

één maand geleden

Ja, ik vind dat je teveel vraagt dat hij alle avonden thuis moet zijn dat tijdstip. Als het (bijna) elke avond was oké, maar 1 avond.. lukt je vast wel. Mindset, even doorpakken, daarna heb je tijd voor jezelf.

één maand geleden

Rodn spitsuur is het hier alle hens aan dek en wíllen we graag samen de kinderen in bed leggen. Ik vind 'gunnen' echt een heel flauw woord in dit draadje, top als jij nog elke avond gaat powerwalken en met twee vingers in je neus zesentwintig koters in bed legt, maar een hoofd tussen je heupen voelt élke zwangerschap anders en als topicstarter onder de eerste categorie zou vallen, zou ze er écht niet een topic over openen. Het is voor haar te veel en te zwaar om dagelijks op te pakken (en hear hear!) en ze is mans genoeg om om hulp te vragen. Manlief kan vast een ander sportmomentje vinden (en zo niet dan ook prima, dan komt het over een paar maanden wel weer) l.

één maand geleden

Ik heb zelf ook weinig energie savonds. Vooral na een dag werken van 9/6. Nu sinds deze week met verlof dus hopelijk word de vermoeidheid wat minder. Mijn vriend werkt op een boot en is geregeld 1 of 2 weken weg. Dus de zorg valt in die weken dan volledig op mij. Nu heb ik best een makkelijke peuter van net 3 maar met slapen is het een drama sinds ik zwanger ben😅 als ik de keuze had om hem elke avond thuis te hebben om haar op bed te leggen zou ik er voor tekenen. Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend precies rond bedtijd dan zou gaan voetballen of sporten o.i.d.

één maand geleden

Als je hoogzwanger bent, begrijp ik maar al te goed dat het niet zo prettig is als je man rond bedtijd weg is. Ook al is het maar 1x in de week. Ik denk dat de timing om met dat sportgroepje te beginnen wat onhandig is. Ik zou met elkaar bespreken of hij op een later moment met dat groepje kan starten, een x aantal weken (of maanden) nadat je bevallen bent. Of dat er een ander tijdstip mogelijk is, wellicht.

één maand geleden

Ik zou dit zelf niet van mijn man vragen, maar ik weet natuurlijk niet hoe jij je voelt. Als ik puur naar mijn eigen situatie kijk vind ik het op bed leggen van onze peuter ook vermoeiend, maar toch doe ik het wel 1 a 2 keer per week alleen als mijn man naar de voetbal is. Hij heeft dit ook gewoon nodig om wat voor zichzelf te kunnen doen. En om eerlijk te zijn vind ik het ook heeerlijk om af en toe een avondje alleen thuis te zijn 🤣 Op de andere dagen doen we het stukje pyjama aan/tanden poetsen meestal samen en dan gaat 1 van ons nog een boekje voorlezen in bed - dit wisselen we af. Is het niet een idee dat je vriend voordat hij weggaat nog helpt met zorgen dat je dochter al helemaal klaar is om naar bed te gaan? Zodat jij haar alleen nog echt naar bed hoeft te brengen? Daarna heb jij dan ook lekker even je me-time waar je naar uit kunt kijken 😊

één maand geleden

Mijn partner en ik hebben jullie reacties gelezen, geweldig dat jullie zo meedenken! Daar heb ik veel aan. Ik denk dus dat ik toch een beetje ga werken aan mijn mindset:)

één maand geleden

Reactie op …….jaaa

Mijn partner en ik hebben jullie reacties gelezen, geweldig dat jullie zo m ...
Haha wat super dat je dit zo op pakt vind ik! “We” zijn best kritisch geweest ( al vroeg je onze meningen hoe wij het doen/ zouden doen)! Succes je kan het!!!! 💪🏻☘️ ( hoeveel weekjes ben je?

één maand geleden

Reactie op …….jaaa

Mijn partner en ik hebben jullie reacties gelezen, geweldig dat jullie zo m ...
Inderdaad heel tof dat je zo naar jezelf kunt kijken en openstaat voor feedback/meningen van anderen en ook je eigen gevoel/mening wilt bijstellen ten gunste van je partner. Dat zegt iets over je mindset :) die is blijkbaar flexibel en welwillend. You go!

één maand geleden

Reactie op Annesoof83

Rodn spitsuur is het hier alle hens aan dek en wíllen we graag samen de kin ...
Flauwe reactie. TS vraagt het over 1 avond, niet over elke avond. Plus 26 koters op bed leggen, waar doel je op? Degene die meer kindjes hebben en gereageerd hebben , hebben ook veel klachten dus met 2 vingers in je neus is dan niet aan de orde. Deze reacties staan er om dat TS zelf vraagt hoe of wat

één maand geleden

Ik zou gewoon met hem delen zoals je het hiet zet. Hij kan gewoon 2 uurtjes later gaan sporten met zijn groepje toch? Heeft hij alsnog zijn momentje maar laat hij jou ook niet de handen in het haar zitten

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Haha wat super dat je dit zo op pakt vind ik! “We” zijn best kritisch gewee ...
Lief je bericht, 36 weken!

één maand geleden

Het is maar 1 dag in de week. Hier gaat mijn partner elke donderdag tennissen. Ideaal voor mij absoluut niet. Maar die ene dag overleef ik wel. Om mij te helpen wast hij onze zoon direct na het eten en trekt zijn pyjama aan. Ik trek dan ook mijn pyjama aan die hij voor mij meeneemt van boven. Waarna hij weg gaat. Daarna hebben wij samen hier pyjama party tot hij naar bed gaat om 20.00. Dan gaan we naar boven. Verschoon ik zijn luier. Poetsen we elkaars tanden en vertel ik een verhaaltje. Mijn partner is meer ontspannen en relaxed door te kunnen sporten en iets voor zichzelf te doen even. En ik hoef maar 50%te doen bij naar bed brengen.