19 Reacties
6 maanden geleden
Ik merk hetzelfde! Nu 12+4 en sinds een week nog vermoeider dan eerst. Ook 40 uur aan het werk op kantoor.
Als ik thuis kom ben ik niks waard. Ik merk dat op tijd naar bed gaan wel werkt voor mij! En na het werk geen afspraken meer. Hopelijk komt de energie straks weer wat terug
6 maanden geleden
Ik heb zojuist ook me vk gebeld omdat ik echt last heb van vermoeidheid heb al 3 dagen ziek gemeld op werk. ik ben machteloos. Heb ook een kantoor baan.
die geef aan dat gewoon normaal is niets hier aan kan doen... gewoon rustig aan doen.
Ik word wakker na 4 uur ben dood op weer terwijl niet veel doe en wil ook niets doen heel de dag liggen.
ik ga morgen weer proberen te werken voel met de dag erger.
ben zelf 10 +4 dagen zwanger.
6 maanden geleden
Oh herkenbaar! Ik ben 12+5 en ben ook super moe. Heb ook een 40-urige kantoorbaan maar moet echt m'n best doen om wakker te blijven.. ik probeer steeds wat snoepjes te eten voor wat suiker maar heb nog niet het idee dat het helpt 😅🫣
Ik herken dat van ziekmelden, heb ook zin om een dagje thuis te blijven en de hele dag te slapen maar voel me niet 'ziek' dus vind ziekmelden dan nog wel weer overdreven ofzo.
Savonds probeer ik nog iets actiefs te doen zoals wandelen en rond 10 uur naar bed te gaan. Verder probeer ik overdag niet extra te slapen omdat ik dan bang ben dat ik snachts onrustiger slaap.
Ik hoop dat iemand tips heeft 😊
6 maanden geleden
Hier precies het zelfde het frustreert me heel erg . Werk 32 uur in de zorg, avond en dafdiensten . Maar poeh het is een hele opgave . Nu 9 weken zwanger en hoop zo dat dit beter word. Geen puf in huishouden , geen fut om iets te doen met me peuter , of trainingen met me hond.
6 maanden geleden
Ik werk ook op kantoor, ben 9w, maar ook ik merk dat ik heel erg vermoeid ben… als ik thuis werk doe ik dutje tijdens de lunchpauze en om 16u laptop dicht en nog een dutje 🙈
Lees je hier even over in en maak het bespreekbaar op je werk. Je hebt er recht op. :)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap#:~:text=Tijdens%20uw%20zwangerschap%20en%20tot,met%20bed%20of%20rustbank)%3B
6 maanden geleden
Dank jullie wel voor je reactie! Het is gewoon vreemd, herken mijn eigen lichaam gewoon niet meer.
Voor zover ik weet was het bloed onderzoek gewoon goed, geen ijzer te kort oid.
6 maanden geleden
Reactie op kiim92
Ik werk ook op kantoor, ben 9w, maar ook ik merk dat ik heel erg vermoeid b ...
Thanks! Heb die site idd al eens bezocht, maar met 1uur extra pauze ga ik het niet redden ben ik bang🙈 die korte powernaps maken mij juist vermoeider, moet dan echt ff 1,5 tot 2 uur slapen wil ik mij beter voelen.
6 maanden geleden
Reactie op Jolandjee_x
Dank jullie wel voor je reactie! Het is gewoon vreemd, herken mijn eigen li ...
Er gebeurt zo ontzettend veel in je lichaam.. er worden miljoenen celletjes aangemaakt voor je kindje.
Je maakt ledenmaten, orgaantjes, hersenen.. noem maar op.
Dit is wat mijn verloskundige vertelde toen ik maandag intake had en die vermoeidheid besprak.
Ook al zit je neer, je lichaam loopt precies een marathon.
Wees lief voor jezelf en luister naar je lichaam.. rust nemen en zeker niet het onderste uit de kan pushen 🤗🤗
6 maanden geleden
Reactie op Jolandjee_x
Dank jullie wel voor je reactie! Het is gewoon vreemd, herken mijn eigen li ...
Ik heb gisteren bloed laten prikken en krijg over 4 weken pas de uitslag bij de volgende afspraak met de verloskundige.. vind dat wel lang duren.
Heb gisteren ook de nipt-test gedaan met nevenbevindingen, ben benieuwd wanneer ik daar de uitslag van krijg 😊
6 maanden geleden
Hier ook! 9+6 en de vermoeidheid wordt alleen maar erger. Het lukt hier niet goed om de nacht door te slapen, lig vaak uren wakker. Probeer dan gewoon te blijven liggen met m’n ogen dicht, maar het is niet ideaal.
Merk dat het effect heeft op m’n verdere humeur. Heb de afgelopen dagen steeds huilbuien omdat het teveel is met 32 uur werken en het huishouden. Mijn lieve vriend is gelukkig begripvol en probeert dingen over te nemen, maar dat werkt nog niet perfect.
6 maanden geleden
Het is erg herkenbaar. Ik ben nu 9+4 en werk normaal 36 uur. Ik heb mij voor het eerst ziek gemeld omdat ik zo ontzettend vermoeid voel en ook heel veel slaap. Overdag val ik gewoon in slaap achter de computer. Ik heb geen concentratie op het werk. Ik herken mijzelf ook echt totaal niet momenteel. Hopelijk komt de energie weer terug. Maar het is ook een signaal van je lichaam om even rustig aan te doen. En daar is niks mis mee. Geef je er af en toe aan over. Misschien ook goed om dit met je werkgever te bespreken. Dat heeft mij geholpen en ze hadden begrip. Ik doe het wat rustig aan. Morgen ga ik het weer proberen. De laatste drie dagen rust hebben mij igg ontzettend geholpen. Mijn lichaam had het echt nodig.
6 maanden geleden
Heel herkenbaar, hier ook nog een longontsteking gehad. Dus de vraag is waar de vermoeidheid precies vandaan komt. Maar ik kan de hele dag wel slapen….
En ben einde van de dag ook echt chagrijnig van vermoeidheid, dat heb ik normaal nooit.
Over dat uur pauze; dat is onbetaald hè dames. Dus tuurlijk heb je er recht op, maar niet onder werktijd: als je dus tussen de middag een uurtje wilt slapen, zal je einde van de dag een uurtje langer moeten blijven…..
Ik zou het eerder bespreekbaar maken met je leidinggevende en eventueel gewoon minder uren per dag werken en je ziek melden voor 1-2 uur per dag.
6 maanden geleden
Reactie op Smos
Heel herkenbaar, hier ook nog een longontsteking gehad. Dus de vraag is waa ...
Nee de pauzes zijn betaald!!
Ik ga na de meivakantie ook met mijn manager overleggen of ik eerder kan stoppen. Vanaf 14 uur val ik echt in slaap achter mijn bureau. Zou al enorm helpen als ik om 16 uur ipv 17 uur naar huis kan, zodat ik thuis een dutje kan doen en daarna nog iets voor mezelf in de avond heb.
6 maanden geleden
Oh ik had hier in week 11 ook ineens veel meer last van. Maar gaat langzaam beter, met genoeg rust momenten. Was bij de fysio en ze heeft aangegeven om ook echt te proberen gewoon even 15min te liggen 2-3x op een dag om ook het bekken te ontspannen. Ik reis namelijk heel veel en maak nu deze week juist een aantal overuren maar daardoor hou ik het wel beter vol. Kan natuurlijk alleen als je thuis kunt werken. Vandaag is zo een dag dat ik dan een halve dag op kantoor ben en in de trein verder werk en thuis nog wat doe. Daarmee kan ik mijn eigen energie beter bewaken. Wellicht helpt het je ook! Veel succes iig ♥️
6 maanden geleden
Reactie op Smos
Dan hebben jullie het goed geregeld met je baas, dat is natuurlijk altijd f ...
Maar dat klopt dus niet… dat uur extra pauze waar je dus wettelijk recht op hebt tijdens je zwangerschap en 6m erna is gewoon doorbetaald 😅
Mijn werkgever heeft het nagevraagd het is gewoon betaald. Net zoals je betaald mag kolven/borstvoeding onder je werktijd.