8 Reacties
6 maanden geleden
Ah wat jammer zeg! Ik ben heel blij met mijn verloskundigenpraktijk, maar heb me toch goed ingelezen over rechten en mogelijkheden. Je mag gewoon wisselen van praktijk als het je toch niet bevalt. Als ik jou was, zou ik toch aangeven dat je je niet helemaal ontspannen voelde door de houding van de echoscopiste, en dat je dit in het vervolg liever anders hebt. Mochten ze dit niet willen/kunnen veranderen, weet dan dat je dus gewoon naar een andere verloskundigenpraktijk kan en mag overstappen! Het is jouw lichaam, jouw zwangerschap. Jij bent de baas, en het is heel belangrijk dat jij je fijn voelt in dit proces (daar hoort deze ondersteuning ook bij!). Gun jezelf de ruimte om te doen wat nodig is om het voor jou zo prettig mogelijk te houden.
Hopelijk kan dit je helpen. Ik hoop voor je dat die 13 weken echo in ieder geval prachtige beelden zal geven.
Liefs, een andere aanstaande moeder 😊
6 maanden geleden
Oh jammer dat je z'n ervaring hebt. Hier was de termijn echo ook lastig om de kleine in beeld te krijgen, ondanks de inspanningen echoscopiste. De baby is heel actief dus bij de 13 weken alsnog wazige foto's, wilt niet even 2 sec stil liggen voor een goede foto. Wij hebben dus ook geen 1 echt mooie echo foto.
6 maanden geleden
Vervelend dat je een nare ervaring had,
Was deze echo bij de verloskundige of was dit een medische echo bij een echobureau? Want bij de medische echo’s mag je niet filmen helaas.
Het is soms ook echt geluk hebben met mooie foto’s hoor vooral als het kindje veel beweegt of lekker eigenwijs op de buik gaat liggen.
Bij de 13 weken echo zal je echt veel zien daar kijken ze in veel meer detail en die echo duurt ook wat langer 😊
6 maanden geleden
Het kan ook echt anders, en wat mij betreft hoort het ook anders..
Bij onze termijn echo eerst uitwendig geprobeerd maar door mijn darmen was het niet goed zichtbaar, toen inwendig maar de baby lag niet goed voor een meting. Ik mocht toen gewoon allerlei bewegingen maken en springen om de baby te laten draaien en dat lukte.. Wij hebben nu 3 echo's gehad met iedere keer een andere echoscopiste en ze waren allemaal super lief, geduldig en oprecht blij voor ons. We mochten ook alles filmen, daar herinnerden ze ons zelfs aan. En als mijn man net een beweging of stukje miste probeerden ze die opnieuw in beeld te krijgen.
Het ligt echt niet aan jou en om zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten zou ik gewoon lekker wisselen!
6 maanden geleden
Vervelend dat je een nare ervaring had,
Was deze echo bij de verloskundige ...
Deze afspraak was bij de gynaecoloog in het ziekenhuis! Eerste echo was bij de verloskundige en vanuit daar een doorverwijzing gekregen naar het ziekenhuis ivm mijn diabetes. Dus sta nu daar onder controle verder 😊
Ik ga er vanuit dat mijn ervaring met de 13-weken echo beter is! Dankjewel voor je berichtje in elk geval😘
6 maanden geleden
Reactie op Verliefdemama
Ah wat jammer zeg! Ik ben heel blij met mijn verloskundigenpraktijk, maar h ...
Dankjewel voor je berichtje! 😘
Ik sta nu onder controle in het ziekenhuis en de termijn echo was bij de gynaecoloog, volgens mij wordt zij mijn ‘vaste’ gynaecoloog. Ik kijk het eventjes aan, mocht ik met vervolgafspraken me nog steeds ongemakkelijk voelen, dan kan ik het altijd nog aangeven 😊
De 13-weken echo is gelukkig bij een medisch echo-praktijk, dus ga er vanuit dat dat een heel andere ervaring geeft!
6 maanden geleden
Reactie op Leoniek92
Deze afspraak was bij de gynaecoloog in het ziekenhuis! Eerste echo was bij ...
Ah oke, je moet jezelf wel op je gemak voelen hoor want echo’s moeten wel een fijne ervaring zijn. Anders misschien toch vragen om een andere gynaecoloog?
Succes met de 13 weken echo strakjes en met je zwangerschap 🍀