14 Reacties
één maand geleden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-ouderschapsverlof-aanvragen
Ouderschapsverlof aanvragen bij werkgever
U vraagt het ouderschapsverlof schriftelijk aan bij uw werkgever. U doet dit ten minste 2 maanden voordat het verlof ingaat. Als het ouderschapsverlof afhankelijk is van de bevallingsdatum kunt u dat aangeven.
In uw verzoek geeft u ook aan hoe u het ouderschapsverlof wilt opnemen. U bepaalt namelijk zelf hoe en wanneer u het verlof opneemt.
UNQUOTE
één maand geleden
Reactie op @1991
Volgens mij moet het uiterlijk 2 maanden voor je het wil opnemen aangeven. ...
Ik dacht dat je het 2 maanden voordat het ouderschapsverlof in zou gaan moest aanvragen, dat is wat ik opmaak uit deze website van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-ouderschapsverlof-aanvragen
één maand geleden
Reactie op MLdstb
Hahaha ohhh gelukkig,ik werd al zenuwachtig 😂
Het enige is dat het voor je werkgever waarschijnlijk wel fijner is om het zo snel mogelijk te weten…. Zodat ze weten dat je er 2 maanden langer niet bent, dan moet er personeel technisch misschien iets anders geregeld worden.
Officieel dus 2 maanden, maar bij volledig opnemen is het wel zo aardig om het direct door te geven als je het weet.
één maand geleden
Ik neem ook na mijn zwangerschapsverlof direct de 9 weken betaald ouderschapsverlof.
Manager + team + roosteraar zijn op de hoogte, echter kan ik dit pas nadat de geboortedatum bekend is officieel aanvragen.
Dit zal er waarschijnlijk ook mee te maken hebben dat wanneer je later dan 40 weken bevalt je die dagen langer zwangerschapsverlof hebt dus het betaald ouderschapsverlof later ingaat en ook langer duurt.
één maand geleden
Reactie op Smos
Het enige is dat het voor je werkgever waarschijnlijk wel fijner is om het ...
Ja ik heb onze voornemens wel al besproken maar ik wil t eigenlijk pas officieel aanvragen als de baby er n paar weken is, als we weten hoe iedereen zich voelt en hoe het gaat enzo 😅
één maand geleden
Oh ik heb alles meteen al aangegeven:) Wist ook dat ik alles in 1 keer wilde opnemen omdat het mijn tweede is maar volgens mij bij de eerste ook gewoon maar wat gedaan:)
één maand geleden
Ik zou dat zo ongeveer nu eigenlijk wel regelen. Dat is fijn voor je werkgever, geeft jezelf rust en als er nog vragen of onduidelijkheden zijn heb je nog wat tijd om dingen te regelen of uit te zoeken.
Je kunt er gewoon bij vermelden dat de precieze ingangsdatum afhangt van je uiteindelijke bevaldatum, en dat je na het bevallingsverlof 9 weken achter elkaar ouderschapsverlof wil opnemen.
één maand geleden
Reactie op kristab88
Aangeven kun je doen, maar het officieel aanvragen kan pas na de geboorte.. ...
Ja dit klopt, want dan weet je pas precies wanneer je bevallingsverlof stopt.
Houdt alleen wel in de gaten; stel dat je na je bevallingsverlof nog niet hersteld bent en niet in staat zou zijn om te werken, dan moet je je ziek melden ipv ouderschapsverlof opnemen.
Hopelijk speelt dat niet, maar wel goed om te onthouden.