40 Reacties

6 maanden geleden

Hallo, mijn vorige zwangerschap had ik een bmi van 42. Ik had er niet veel last van omdat ik het gewicht al mee droeg. Ondanks ik wel groeide met de kleine in de buik. Wel opletten dat je geen zwangerschapssuiker krijgt. Want dat heeft vele nadelen. Het kindje is niks mee. Ze is nu negen en groeit goed.

6 maanden geleden

Vorige zwangerschap had ik een bmi van 30. Daardoor extra echo's gehad en een controle op suiker. Verder een zeer prima zwangerschap, bevalling en een gezonde geweldige zoon van nu 1,5 jaar.

6 maanden geleden

Hier al 2 zwangerschappen gehad met beide een bmi van 39 en 40. Beide kindjes zijn gezond geboren en voor mijn zit er wel een voordeel dat je het niet zo heel snel ziet. Ik vind het heel bijzonder om het nog een keer mee te mogen maken

6 maanden geleden

Reactie op LauraHaa

Vorige zwangerschap had ik een bmi van 30. Daardoor extra echo's gehad en e ...
Hoeveel kg was je aangekomen aan het einde van de zwangerschap?

6 maanden geleden

Reactie op Byzzz

Hoeveel kg was je aangekomen aan het einde van de zwangerschap?
Volgens mij ongeveer 11 kilo, 2 maanden na mijn zwangerschap zat ik al weer op/iets onder mijn startgewicht. De borstvoeding was het beste dieet ooit!

6 maanden geleden

Hier een hoge bmi, weet zo even niet hoe hoog 😂 maar bij mijn dochter heb ik hier geen klachten aan ondervonden. Alleen schatten ze haar op de echo’s veel groter en zwaarder dan dat ze uiteindelijk was. Dus daar durf ik niet meer op te vertrouwen

6 maanden geleden

Iemand aangeraden gekregen om ascal te gaan gebruiken? Ik weet niet zo goed wat ik hierin moet doen

6 maanden geleden

Reactie op kinderwensvoor2024

Iemand aangeraden gekregen om ascal te gaan gebruiken? Ik weet niet zo goed ...
Gewoon gebruiken vanaf het moment dat de arts dat aangeeft. Het kan zwangerschapsvergiftiging voorkomen en dat voorkom je het liefst omdat genezing bevallen is. Ik heb de vorige zwangerschap geen ascal gehad, maar aspirine en dat heeft hetzelfde doel. Als het goed is moet ik dat straks ook weer gebruiken vanaf 12 weken en dan start ik ook weer met spuiten tegen trombose.

5 maanden geleden

Ik heb een BMI van 35 en al 2 gezonde kindjes op de wereld gezet. Ben nu in verwachting van ons 3e wondertje. Bij de eerste zwangerschap had ik een hoge bloeddruk waarvoor ik medicatie moest gaan gebruiken, toen ook bevallen met 34+4 na gebroken vliezen maar dit had waarschijnlijk verder niks met mijn overgewicht te maken. Bij de 2e ingeleid en bevallen met 38+3 vanwege beginnende zwangerschapsvergiftiging dus ik vind het stiekem toch wel spannend en hoop dat mijn bloeddruk het dit keer beter houdt 😅

5 maanden geleden

Ook overgewicht bij mijn dochter 15 kilo aangekomen en dat was er na een jaar netjes weer vanaf. Bevallen met 40+2

5 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Gewoon gebruiken vanaf het moment dat de arts dat aangeeft. Het kan zwanger ...
Ik lees mee mijn bmi is 30,5 en zwanger van mijn 3e kindje nu 40 jaar. Toen ik mijn 2 oudsten kreeg 20 en 17 had ik gezond gewicht en ook zwangerschapsvergiftiging alleen aan het het einde dus de laatste week dat ze eigenlijk al mochten komen. Dus ik hoop dat ik deze ook mag voldragen🙏🏽

5 maanden geleden

Hier ook een hoog bmi. (Rond de 40 gok ik) en zwanger van eerste kindje. Ik ben vooral “bang” voor oordeel van de verloskundige. Merk dat ik meer bezig ben met gewichtsdiscriminatie/bodyshaming dan de rest. Toch zonde

5 maanden geleden

Reactie op grace9319

Hier ook een hoog bmi. (Rond de 40 gok ik) en zwanger van eerste kindje. ...
Tip: als je dit na de kennismaking ervaart gelijk uitspreken of zoeken naar een andere, het lijkt me super belangrijk dat je een goede match bent met je verloskundige, anders worden het hele rottige 9 maanden.

5 maanden geleden

Reactie op grace9319

Hier ook een hoog bmi. (Rond de 40 gok ik) en zwanger van eerste kindje. ...
BMI 31 maar verder super herkenbaar, ik betrapte mezelf erop dat ik zat te fantaseren om voor de eerste echo en controle “nog even snel een paar kilo” kwijt te raken, voordat iemand anders mijn gewicht op een weegschaal zou zien. Inmiddels al iets relaxter in geworden en vrede met het idee gekregen, hopelijk valt het straks ook daadwerkelijk mee. Ik probeer me nu vooral te focussen op het negatieve zelfbeeld van overgewicht niet door te geven aan het kleine spruitje in mijn buik.

5 maanden geleden

Reactie op grace9319

Hier ook een hoog bmi. (Rond de 40 gok ik) en zwanger van eerste kindje. ...
Tegen mij zei ze bij intake ja je mag niet thuisbevallen anders kan de ambulance je niet tillen. Ik dacht bij mezelf heb toch aangegeven dat ik in het ziekenhuis wil bevallen😅

5 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap al te zwaar en nh november iets zwaarder. En daarnaast ook nog ouder. Suiker was prima vorige zwangerschap en bloeddruk ook. Die ging pas omhoog na de bevalling. Mijn dochter kwam te vroeg ivm gebroken vliezen, maar dag had niks met mijn gewicht te maken.

5 maanden geleden

Hier ook overgewicht. 1ste zwangerschap de diabetes testen gehad. Gelukkig niets uit gekomen. Ik vond het ook niet vervelend om daar wat extra aandacht voor te hebben. Wel vind ik het jammer dat ik niet van mijn lichaam kon houden. Ik vond dat je niet zag dat ik zwanger was het kon ook een nog dikkere buik zijn. Mijn hoop was voor de tweede te kunnen afvallen, dit is niet gelukt. Nu is mijn streven om wel van mijn zwangere lichaam te houden in deze zwangerschap.

3 maanden geleden

Heeft de verloskundige ook gezegd dat als je BMI hoger dan 35 (uit mn hoofd) is je in het ziekenhuis moet bevallen? Ik wi eigenlijk heel graag thuis bevallen. Hebben jullie dit ook te horen gekregen?

3 maanden geleden

Ik heb een BMI van 30, vorige keer echt een prima zwangerschap gehad zonder complicaties. Glucose tijdens het bloedprikken en bloeddruk altijd goed. Bevallig bij 41 weken is ook voorspoedig gegaan. Nu weer zwanger en tot nu toe, ook alles in orde. Ik heb bij de verloskundige aangegeven niet gewogen te willen worden en wordt dus ook niet gedaan. Deze keer wel meer last van mijn bekken. Nadeel van zwanger & overgewicht vind ik, dat het langer duurt voordat die zwangere buik echt zichtbaar wordt.

3 maanden geleden

Reactie op Lisette1999

Heeft de verloskundige ook gezegd dat als je BMI hoger dan 35 (uit mn hoof ...
Het protocol is met BMI 35+ in het ziekenhuis bevallen. Maar je moet niets, er zijn ook vrouwen die wel thuis bevallen. Als je goed bespreekt en je weet wat voor en nadelen zijn, is de beslissing aan jou. Je mag besluiten thuis te bevallen. Er zijn veel standaarden en protocollen, daar mag je altijd van afwijken. En afwijking van een protocol komt vaak voor. Je kan natuurlijk ook besluiten dat je dan idd in het ziekenhuis wilt bevallen, maar als je overweegt en afweegt en bespreekt wordt het iets waar je zelf ook achter staat. Maar jij hebt een keuze!! Wat ik wil zeggen.