40 Reacties

3 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik bijna geen enkele zwangerschapskwaaltjes gehad op wat bekkenklachten na. Mijn kindje is uiteindelijk dysmatuur geboren, ondanks de extra groeiechos hebben ze niet gezien dat hij te klein was. Hij is met precies 41 weken geboren, en doordat hij te klein was heeft hij het moeilijk gehad tijdens de bevalling. Ik ben nu weer zwanger, maar zwaarder dan de vorige keer. Ik heb eerder in de zwangerschap last van mijn bekken, heb veel moeten overgeven, en heb veel last van een negatief zelfbeeld. Ik heb nu ook een grotere maat en het is echt. heel. moeilijk. om zwangerschapskleding te vinden, en al zeker iets wat een beetje leuk staat. Ik vind de extra medische aandacht die er aan mijn zwangerschap wordt besteed wel fijn, en ik heb een hele fijne verloskundigenpraktijk. Ik krijg een gecombineerde aanpak, deels bij mijn eigen VK en deels bij het ziekenhuis. Wat ik van mijn vorige zwangerschap heb geleerd is dat het belangrijk is om te sporten en ontspannen

3 maanden geleden

Reactie op Lisette1999

Heeft de verloskundige ook gezegd dat als je BMI hoger dan 35 (uit mn hoof ...
Mij is verteld dat je met een te hoge BMI wel thuis mag bevallen maar dan wel beneden. Zodat in noodgevallen het ambulancepersoneel je in de ambulance krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Ik heb een BMI van 30, vorige keer echt een prima zwangerschap gehad zonder ...
Met hoeveel weken konden jullie echt die zwangere buik zien? Voor degene niet het eerste kindje krijgen. Ik ben veel afgevallen, maar mijn buik is wel wat slap. Nu 17weken en je ziet helemaal niets nog. Ik denk dat het wat langer gaat duren voordat ik iets kan zien, maar zie er wel naar uit.

3 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Met hoeveel weken konden jullie echt die zwangere buik zien? Voor degene ni ...
Bij mijn 1e zwangerschap (8 jaar geleden) pas bij 20-22 weken, daarvoor was het z'n twijfel geval, zwangerschap of teveel gegeten 😅 Nu 17 weken zwanger, merk wel dat mijn buik "dikker" wordt maar het is nog geen zwangere buik.

3 maanden geleden

Ik merk dat mijn ‘buikje’ steviger voelt nu met 15 weken, vooral mijn onderbuik is normaal heel zacht/slap. En nu begint ie er al een klein beetje ronder uit te zien maar zit het verschil vooral in hoe het aanvoelt als je je hand erop legt. Maar dat doen de meeste mensen die je tegenkomt natuurlijk niet, dus voor mijn partner en mij is het al wel duidelijk anders, voor de buitenwereld zal ik nog even twijfelgeval zijn als normaal 😅

3 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Ik merk dat mijn ‘buikje’ steviger voelt nu met 15 weken, vooral mijn onder ...
Ja dat is ook precies wat ik tot nu toe merk. Veel steviger dan anders, normaal slapper.

3 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Ja dat is ook precies wat ik tot nu toe merk. Veel steviger dan anders, nor ...
Ja dat merk ik bij mezelf ook wel, maar voor andere is het nog niet echt merkbaar/zichtbaar

3 maanden geleden

Kleding! Ik vind dit nu al een ding. Ik ben ook nog eens lang, dus broeken was echt een ramp tot ik besloot zalando helemaal leeg te bestellen. Nu heb ik er 6 op de groei gekocht, allemaal enorme stretch dus ik hoop er lang plezier van te hebben. Ik was ook gewoon heel bang om op een ochtend ineens te merken dat mn broek niet meer dicht ging en dan geen optie meer te hebben behalve een jurk. Verder ben ik 14 weken zwanger en nu een twijfel geval denk ik. Ik verwacht met 16 weken dat het wel duidelijk gaat zijn voor anderen, zeker zo snel als de uk de laatste weken groeit.

3 maanden geleden

Hebben jullie ook een B-buik? Ik zie dat duidelijk bij mij en vind dat zo jammer :( Wild ook graag zo’n mooie ronde buik. Weet iemand of dit nog veranderd?

3 maanden geleden

Hebben jullie ook een B-buik? Ik zie dat duidelijk bij mij en vind dat zo j ...
Bij mijn vorige 2 zwangerschappen veranderde dit helaas niet, de B-buik bleef. Ook deze zwangerschap nu al een overduidelijke B-buik maar met de juiste kleding ziet hij er wel gewoon uit als een mooie ronde buik ☺️

3 maanden geleden

Hebben jullie ook een B-buik? Ik zie dat duidelijk bij mij en vind dat zo j ...
Ja en heel stom, de bovenste 'b' is ineens meer uitstekend/groter dan de onderste helft. Lijkt echt voor geen meter. Lijk zeker niet zwanger, alleen dik. 😫

3 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Ja en heel stom, de bovenste 'b' is ineens meer uitstekend/groter dan de o ...
Herkenbaar! Mijn bovenste deel is nu ook boller, waardoor ik er gewoon dik uitzie en mezelf zo voel 😢

3 maanden geleden

Oh zo gek, bij mij juist de onderste B! Maar dat is altijd al mijn dikste gedeelte geweest dus vond ik niet gek tot ik jullie reacties las! Ik krijg trouwens in de loop van de dag een steeds rondere buik, zijn er meer mama’s die er eind van de dag weken zwangerder uitzien dan ‘s ochtends?

3 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Oh zo gek, bij mij juist de onderste B! Maar dat is altijd al mijn dikste g ...
Nee dat niet. Bij m'n 1e zwangerschap kwam de rondere buik uiteindelijk wel, dus ik heb nog goede hoop dat ik binnenkort wakker wordt met z'n mooie ronde zwangere buik.

3 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Ja en heel stom, de bovenste 'b' is ineens meer uitstekend/groter dan de o ...
Ja heb ik ook. Hoop zo dat het verbeterd na de 20 weken 🥺

3 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Oh zo gek, bij mij juist de onderste B! Maar dat is altijd al mijn dikste g ...
Jep! Het scheelt heel erg bij mij qua kleding maar ook per uur en qua houding. Eind van de dag kan ik het niet meer verstoppen, eerder op de dag kan ik er nog “gewoon dik” uitzien (met 16 weken)

2 maanden geleden

Hi ladies! Lukt het jullie om van je buik te houden? Ik ben nu 22 weken en merk dat ik er als ie mooi is aangekleed nog wel trots op kan zijn, maar ‘s avonds voor de spiegel of in bed voel ik me vooral dik en niet per se zwanger… Ik vind het ook ingewikkeld dat ik de baby nu regelmatig voel bewegen, maar dat mijn vriend nog niks kan voelen. Echt stom maar dan voel ik me haast schuldig dat mijn extra vetlaagje ‘in de weg zit’. Meer mensen hier last van? Of geruststellende woorden dat het binnenkort vanzelf duidelijker wordt?

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Hi ladies! Lukt het jullie om van je buik te houden? Ik ben nu 22 weken en ...
Ik herken mezelf hier heel erg in, vooral omdat ik echt een hangbuikje heb waardoor ik mezelf er zonder kleren gewoon niet zwanger uit vind zien. Mijn vriend vertelt me dan gelukkig wel dat hij het wel een zwangere buik vindt en het verschil met voor de zwangerschap ziet 😊 Wat betreft het voelen van de baby; ik ben nu 24 weken en mijn vriend heeft dit weekend voor het eerst de baby overduidelijk gevoeld 🥰 mijn bmi is best extreem (44), dus komt echt goed :) mijn hele buik bewoog gewoon, zo stevig waren de bewegingen van onze baby haha

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Hi ladies! Lukt het jullie om van je buik te houden? Ik ben nu 22 weken en ...
Heel herkenbaar. Morgen ben ik 23 weken en kijk liever niet in de spiegel als k naakt ben... krijg best wel complimenten van m'n omgeving, maar voor mezelf voel ik me gewoon dik... Vriend voelt ook nog niks, probeert t wel echt hoor, maar placenta ligt ook voor dus dat helpt niet... Moet toch maar gewoon geduld hebben voor hij t ook kan voelen...

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Hi ladies! Lukt het jullie om van je buik te houden? Ik ben nu 22 weken en ...
Heel herkenbaar, ben nu 22+5 en voel me echt een walrus.. m’n buik is niet mooi rond en hangt een beetje. Als ik aangekleed ben en trek een legging hoog op dan lijkt het nog een beetje een zwanger buik maar anders niet. Regelmatig als ik buiten loop schiet door mijn hoofd of mensen denken dat ik heel dik ben of ze wél zien dat ik zwanger ben. Mijn man kan wel de baby heel goed voelen schoppen maar ik heb dan ook echt een kleine karate kid in mijn buik. Ik hoop dat er nog een moment komt dat ik trots er naar kan kijken🥹