11 Reacties
8 maanden geleden
Niks van aantrekken, als jij je kindje wilt houden. Je zit momenteel zonder baan.. ik zou als ik jou was snel een baan vinden, ook al is het maar paar uur per week. Wees lekker onafhankelijk en een goede mama straks. Jij hebt niets verder nodig behalve je kindje en wat steun van je partner.
8 maanden geleden
Zondag zie ik haar in real life. Ik ben van plan om haar te zeggen dat haar zorgen er mogen zijn en dat zij die ook in de vorm van zorgen mag uitspreken, maar dat de beslissing uiteindelijk bij ons ligt. Dat we allemaal volwassenen zijn en dat ik vanuit die gelijkwaardige positie behandeld wil worden.
Heeft ze daar geen boodschap aan dan heb ik mijn vriend gezegd dat ik haar op de hoogte wil houden van de zwangerschap omdat ik graag mijn kindje zie opgroeien met liefdevolle oma’s om zich heen. Maar dat ik tijdens de zwangerschap geen direct contact met haar wil, tenzij ze ons contact als gelijkwaardig ziet.
Alleen voelt soms alsof ik te harde grenzen stel dan 😅 Wat betreft de baan ben ik mee bezig en gelukkig genoeg financiële middelen
8 maanden geleden
Reactie op TamaarLuc
Zondag zie ik haar in real life. Ik ben van plan om haar te zeggen dat haar ...
Grenzen stellen kan onwennig voelen, wanneer je het niet vaak genoeg doet. Zorg goed voor jezelf en voor je kindje. Dat is wat telt nu.
8 maanden geleden
Dankjewel, normaal kan ik bij mijn schoonouders mijn grenzen redelijk stellen. Ik wil niet tussen hen en hun zoon in komen te staan.
Ik probeer dat al zo lang duidelijk te maken. Ik vind het moeilijk dat ze gewoon zo hard zeggen je hoeft niet te verwachten dat we blij zijn. Ik gun mijn partner daarin niet het verdriet wat hij nu heeft.
8 maanden geleden
Wat naar dat ze zulke dingen zegt. Er ligt een probleem bij haar wat ze nu bij jou neerlegd. Dat is niet eerlijk. Je hoeft niets te bewijzen en hebt niemands goedkeuring nodig. Het enige wat telt is dat jij een kindje onderdak, eten en liefde.kan geven. Dat kan ook tijdelijk in een eenkamer appartement. Wij hadden ook maar 1 slaapkamer toen de baby kwam. Ik snap dat je verdrietig bent, maar dit ligt echt bij haar. Focus je op je gezin en als ze weer normaal kan doen sta je open voor een gesprek toch? Af en toe hard je grenzen aangeven levert vaak respect op is mijn ervaring. Succes met alles. Het zal vast met de tijd meer kalmeren allemaal
8 maanden geleden
Wat een nare reactie. Lijkt me voor jouw vriend ook niet leuk als je eigen ouders zo reageren. Heel goed dat je het gaat aangeven en verder lekker afkappen, dat soort mensen zijn op dit moment jouw/jullie energie niet waard.
Wat betreft dat appartement, wij zitten met een twee kamer appartement maar slapen zelf apart waardoor de baby ook geen eigen kamer heeft. Ik heb me daar al lang geleden bij neergelegd, we gaan er het beste van maken en zolang de baby maar in een warm nest terecht komt. ❤️
8 maanden geleden
Reactie op TamaarLuc
Zondag zie ik haar in real life. Ik ben van plan om haar te zeggen dat haar ...
Krachtig meid. Heel krachtig.
7 maanden geleden
Reactie op TamaarLuc
Dankjewel, normaal kan ik bij mijn schoonouders mijn grenzen redelijk stell ...
Hoe gaat het nu? Hoe zijn de gesprekken gegaan?
Ik hoop dat je oke bent!
5 maanden geleden
Reactie op Nikkietje321
Hoe gaat het nu? Hoe zijn de gesprekken gegaan?
Ik hoop dat je oke bent!
Wat lief dat je nog gereageerd hebt. Ik heb helaas een miskraam gehad en daarna is alles heel heftig gelopen.
Ze zeggen nu dat als het aan hun ligt wij geen zwangerschap mogen hebben. Dat is natuurlijk niet aan hun en ik heb daarmee echt heel erg veel moeite
5 maanden geleden
Reactie op TamaarLuc
Wat lief dat je nog gereageerd hebt. Ik heb helaas een miskraam gehad en da ...
Wat vervelend zeg, ik leef met je mee. Hoe lastig het ook is. Ik denk dat het voor jou zelf beter is om geen contact met haar te hebben. Die negativiteit werkt alleen maar dingen tegen, zeker in een zwangerschap. Ik wens je heel veel sterkte ❤️ positieve mensen om je heen die het beste met je voorhebben is heel belangrijk