37 Reacties
5 maanden geleden
Niet heel feestelijk, maar persoonlijk vind ik het erg lekker. Lust niet echt zoete drankjes.
Ik was een theeleut, vind het sinds ik zwanger ben niet zo lekker meer -_-
Maar, koude thee heerlijk. Bijv:
- hibiscus 🌺 (laten trekken in koud water, anders wordt het zurig, heeft een fris zoete smaak.
Van Simon Levelt ook nog, ook in koud water trekken:
- Pink grapefruit orange
-vlierbes en braam.
Heel fruitig, niet te zoet, maar wel beetje zoet. Je moet wel grotere schep spul nemen dat ik warme thee, en wat langer laten trekken dan anders.
5 maanden geleden
Alcoholvrije aperitivo (vanaf volgende week goedkoop bij de Lidl, en anders scroppino 0.0, wel goed op 0.0 letten) met tonic is mijn favoriet!
Van die Nix & Kix blikjes die je bij de Albert Heijn, jumbo of crisp kan kopen als je iets geks wil, bijvoorbeeld mango en gember, met een vleugje chili.
Verder maak ik in de zomer graag alcoholvrije spritz, (alcoholvrije cava of prosecco, spa rood en dan met vlierbloesemsiroop of alcoholvrije aperol. En met alcoholvrije wijn kan je ook prima sangria maken. Puur vind ik die wijn niet te drinken maar in de mix altijd goed!
5 maanden geleden
Ik vind de royal club mojito 0,0 best wel op mojito lijken, je mist alleen het gevoel van rietsuiker. In een glas met crushed ijs.
Verder alcoholvrije liefman on the rocks of inderdaad alcoholvrije "sterke" drank zoals rum (captain morgan heeft er 1), gin en volgens mij zag ik laatst aperol maar kan zijn dat die nog 0,5% bevat. Mocht je daar een klein beetje van pakken, is er echt niks aan de hand (een rijpe banaan schijnt evenveel te bevatten).
Sowieso de mocktails op een terras zijn gewoon fijn. Je voelt je niet uitgesloten haha
5 maanden geleden
Van monin hebben ze blue curacao siroop zonder alcohol, lekker met seven up of sprite😁
5 maanden geleden
Ik maak tegenwoordig een kan met munt en citroen er in, heel lekker! 🤤
5 maanden geleden
Siroop met bruiswater! Ik heb laatst een flesje siroop met gember en citroen oid gekocht (ah, glazen fles) en dat is heel lekker. Maar eigenlijk alle ‘specialere’ limonadesiropen met bruiswater vind ik heel lekker en een goed alternatief voor een drankje
5 maanden geleden
Reactie op Moma35
Galipette cider non alcohol 🥰
Oehh goeie, ik ben echt groot fan van ciders, deze ga ik zoeken!
5 maanden geleden
Reactie op nicolehzz
Alcoholvrije aperitivo (vanaf volgende week goedkoop bij de Lidl, en anders ...
Die aperitivo is heel goed ja! Ik mix 'm altijd met spa rood voor een wat mildere smaak en zodat het wat meer is ;)
Verder ben ik fan van de limonades van de Roze Bunker. Die zijn altijd net wat meer bijzonder dan uit de supermarkt. Ik heb nu een siroop van hen die gemaakt is van tulpenbollen. Klinkt raar, maar ik vind het erg lekker, zeker met bruiswater
5 maanden geleden
Voor de echte wijn liefhebbers: World of NIX (website) alcoholvrije wijnen, en dan vooral de Blanc de Blanc bubbels: is écht de beste (volledig 0,0) prosecco/cava. Kost ietsje meer maar de smaak is echt 10x beter dan de supermarkt of gall&gall 0,0 wijnen. Ze hebben sowieso een ruim aanbod met alcoholvrije wijnen, bieren en ‘sterk’.