14 Reacties

2 dagen geleden

Allergie misschie ? Omdat je schrijft dat hij altijd huilt Heeft hij nog meedere klachten ? Hoe is zijn ontlasting? Gedrag verder ? Veel slikken? Vaak de hik? Huiduitslag?

2 dagen geleden

Heee! Wat vervelend voor jullie! Ik hoop dat ik je gerust kan stellen met dat het compleet normaal is voor de leeftijd. Hij heeft jullie ook nog echt nodig om lekker te kunnen slapen. Heb je een draagzak/doek al geprobeerd? Ik loop hier echt uren mee op een dag zodat ik toch een keer een wasje kan doen of iets anders. Het zou met de tijd echt beter moeten gaan worden…. In jouw buik is hij ook altijd in slaap gewiegd en was het lekker warm en veilig, jij(jullie) zijn die veiligheid voor hem.

2 dagen geleden

Reactie op Manu26

Allergie misschie ? Omdat je schrijft dat hij altijd huilt Heeft hij nog ...
Zijn ontlasting is normaal, zolang hij maar vastgehouden word is het goed.. hij heeft soms wel de hik maar dan is hij wat te gulzig met de voeding geweest.. verder geen bijzonderheden.. tot gisteren was het een hele rustige baby

2 dagen geleden

Hoelang is hij wakker tussen slaapjes door?

2 dagen geleden

Onze dochter van 3 weekjes heeft dit ook. Wij kregen de tip om met haar samen s'nachts te slapen (ja deze tips kregen we van consultatiebureau voordat er gelijk reacties komen van onveilig ect we hebben echt goede adviezen hierin gehad.) Ook helpt de draagzak of een nestje bij ons op de bank. Ze zeiden tegen ons is voor deze leeftijd heel normaal moeten wennen aan voeding, niet meer 24/7 in je buik en geen dag en nacht ritme kennen. Sommige hebben daar wat meer last van dan andere.

2 dagen geleden

Hier ook de eerste twee weken een heel rustige baby en daarna meer onrust en langer rechtop gehouden worden. Naar de osteopaat geweest en hij bleek erg vast te zitten, waarschijnlijk van de bevalling. Daarnaast worden baby's van 2 weken wat meer 'wakker' heb ik begrepen. Tips heb ik niet echt behalve probeer het te accepteren en go with the flow want je kan er heel heel weinig aan veranderen! Maar kan me voorstellen dat als het de hele dag is het echt even heftig is. Alles is een fase herhaal ik op zulke momenten maar en als ze groter zijn dan verlangen we vast wel eens terug naar de momenten dat ze dicht en vaak bij ons willen zijn, haha. Maar ondanks deze misschien dooddoeners een beetje, sterkte. Het is niet fijn om je kind ontroostbaar te zien!

2 dagen geleden

Mijne wil ook alleen maar tegen me aan slapen en liggen, als ik dat doe is alles prima. Helpt ook voor krampjes maar soms is het alleen maar bij me willen zijn en verder niks aan de hand. Het lukt best wel een paar keer om m slapend weg te leggen of in de buurt neer te leggen zodat ie kan kijken lukt ook wel hier en daar, maar groot deel van de dag en nacht is tegen me aan. Ik moet als hij richting 4 maanden gaat wel beetje uitkijken dat ik niet de slaapassociatie word maar verder geef ik eraan toe, nu wil hij tenminste nog knuffelen. Ik heb ook n peuter, bij hem heb ik dat ook zo gedaan maar moest ik omdat ik hem in slaap voedde dat op den duur doorbreken zodat ie zelf ging leren slapen. Tip: leg m op zijn buik weg om te slapen, alleen natuurlijk als je in de buurt bent ivm veiligheid, dan lijkt het meer op tegen je borst liggen en worden ze soms minder wakker bij het wegleggen en heb je langer even je handen vrij zonder draagzak te hoeven gebruiken.

2 dagen geleden

Rondje met de kinderwagen en als ze daarin in slaap valt er in door laten slapen? Voor s nachts natuurlijk geen oplossing maar het gehobbel helpt vaak ook..

2 dagen geleden

Sommige kindjes hebben hier gewoon veel behoefte aan. Lekker aan toegeven, veel meer kun je niet doen. Onze oudste heeft de eerste maanden ook eigenlijk alleen maar op mij geslapen. Nu is onze tweede zoon ook twee weekjes oud, maar die kan ik wel zo in zijn bedje of de box leggen. Ik doe echt niets anders dan 3 jaar geleden, maar dit kindje heeft blijkbaar minder behoefte aan huid contact. Heel zwaar, vooral mentaal. Maar het gaat echt over!

2 dagen geleden

Hier ook, ze kan 's avonds/ s nachts probleemloos in mn armen slapen maar zodra ik haar in cosleeper of bedje leg is ze binnen een mum van tijd wakker en ontroostbaar. Dan moet ik haar meestal even aanleggen zodat de voeding haar helpt om in slaap te komen. Dan maakt het niet uit hoe lang ik haar bij me hou, leg ik haar weg dan gaat ze huilen. Het is dus echt het gescheiden van mij zijn wat ervoor zorgt dat ze gaat huilen. Klinkt alsof dat bij jou ook zo is. En ja, de meningen verschillen erover maar de lactatiekundige heeft ons ook laten zien hoe ze veilig bij ons in bed kan slapen. Wij gaan het proberen want ik heb nu al 12 dagen s nachts geen oog dichtgedaan.

2 dagen geleden

Wij hebben een moonboon, i know erg prijzig maar voor de momenten overdag als onze dochter onrustig is (deze vallen nog heel erg mee) is het wel ideaal. We kunnen dan in iedergeval samen even eten en ik kan een wasje doen bijv. ‘s nachts gebruiken wij hem niet en slaapt ze in de co sleeper. De eerste week lukte de co sleeper bij ons ook niet en toen hebben we ook gewoon samen met haar geslapen. Zorg ervoor dat het voor baby veilig is en dan kan het prima. Succes!

2 dagen geleden

helaas is het beste hier aan toegeven. mn eerste had hier ook enorm veel behoefte aan. ik vond het zwaar en was continu bezig met haar proberen weg te leggen. uiteindelijk erg veel met de draagzak in huis gelopen. maanden verder ging het wegleggen steeds beter. en nu hebben we een baby waarbij wegleggen geen probleem is. elke baby is anders…. en als ik er op terug kijk, dan had ik bij de eerste niet zo moeten focussen op het wegleggen.. het komt (echt!) vanzelf goed. en teveel focussen op iets wat nog niet helemaal lekker gaat, is zonde van je energie. baby’s voelen dit namelijk goed aan en worden er alleen onrustig van. en i know, dit is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. hang in there 🍀

één dag geleden

Mijn vriend had de vraag voorgelegd aan chatgpt en die gaf het volgende aan (ik vond wel verhelderend): Het gedrag dat je beschrijft is heel normaal bij baby’s en komt vaker voor. Hier zijn enkele mogelijke verklaringen waarom je dochter overdag rustiger in haar wiegje ligt en ’s avonds en ’s nachts meer behoefte heeft aan huid-op-huidcontact: ### **1. Natuurlijke behoeften aan nabijheid** - **Instinctieve veiligheid**: Baby’s voelen zich van nature veiliger en meer geborgen dicht bij hun ouders, vooral ’s avonds en ’s nachts. Dit is een overlevingsinstinct dat van oudsher beschermt tegen gevaren in het donker. - **Huid-op-huid comfort**: ’s Nachts kan ze meer behoefte hebben aan lichaamswarmte, geur en de geruststellende geluiden van je ademhaling of hartslag. ### **2. Verminderde prikkels overdag** - Overdag is er meer licht, geluid en activiteit om haar heen, wat haar kan helpen zich veilig te voelen en haar afleidt. - In de avond wordt het stil en donker, wat ervoor kan zorgen dat ze zich meer bewust wordt van haar omgeving en jouw aanwezigheid mist. ### **3. Verwerking van de dag** - Baby’s nemen veel indrukken op gedurende de dag, zelfs al lijken ze weinig te doen. In de avond en nacht moeten ze dit verwerken, wat soms kan leiden tot onrust. ### **4. Melatonine en slaappatronen** - Baby’s beginnen pas na een paar weken of maanden melatonine (slaaphormoon) aan te maken, wat hun biologische klok reguleert. In de tussentijd slapen ze onregelmatig en kan hun rust ’s nachts verstoord zijn. - Het verschil in dag- en nachtgedrag kan te maken hebben met een ontregelde interne klok, die zich nog moet ontwikkelen. ### **5. Cluster voeden in de avond** - Veel baby’s willen ’s avonds vaker drinken (clustervoeding). Dit helpt hen ontspannen en bereiden ze zich voor op een langere slaap. ### **6. Separatie-angst (ook al is ze nog jong)** - Zelfs op jonge leeftijd kan een baby zich onveilig voelen als ze merkt dat je niet dichtbij bent, vooral als het stil en donker is. Ze huilt dan om jou weer bij zich te krijgen. ### **Wat kun je proberen? 1. **Een ritueel creëren**: Maak een vast avondritueel (badje, voeding, liedje, wiegen). Dit geeft haar een gevoel van voorspelbaarheid en veiligheid. 2. **Wiegen geur geven**: Leg overdag een gedragen shirt van jullie in het wiegje, zodat ze jullie geur ruikt en zich veiliger voelt. 3. **Wiegje dichtbij houden**: Probeer haar wiegje ’s nachts dichter bij jullie bed te zetten, zodat ze jullie aanwezigheid voelt zonder dat je haar uit bed hoeft te halen. 4. **Huid-op-huid tijdens de avond**: Doe bewust extra huid-op-huid voordat ze gaat slapen, zodat ze hier alvast van profiteert voordat ze in haar wiegje gaat. 5. **Kalmerende geluiden**: Gebruik een white noise-machine of een rustig muziekje, wat haar kan helpen ontspannen door geluiden na te bootsen die ze in de baarmoeder hoorde. 6. **Geduld**: Dit is vaak een fase die vanzelf overgaat. Het gedrag is haar manier om te laten zien wat ze nodig heeft, en ze zal steeds beter leren zelfstandig te slapen. Je doet het geweldig door haar de troost en nabijheid te geven die ze nodig heeft! Als het gedrag aanhoudt en je merkt dat het een probleem wordt voor jullie nachtrust, kun je overleggen met een consultatiebureau of lactatiekundige voor extra tips.

4 uur geleden

Weet niet of het werkt, maar zag vandaag een filmpje waarin ze het bedje met een heating pad voorverwarmde voordat ze de baby erin deed. Dat zou de overgang tussen je warme lichaam en het koude bedje aangenamer maken. Ook heb ik weleens de tip gelezen om een hydrofiel doekje oid gedurende de dag bij je te dragen en bij je baby achter te laten als je niet in de buurt bent. Door jouw geur heeft hij dan het gevoel dat je in de buurt bent