43 Reacties
22 dagen geleden
Heb je shea butter of frambozenzalf geprobeerd? Is wat zachter voor de huid en smelt bij warmte krijg je er ook makkelijker van de huid. Bij naakt luchten zou je haar op een matje kunnen leggen zo 1 die je in het kraampakket hebt werkt ideaal en dan een hydrofiele doek over de baby voor iets warmte. Onze baby is nu 7 dagen oud en afkloppen 0 rode billetjes. We hebben billendoekjes van naïf en drogen goed haar billetjes af. Ook laten we haar niet te lang liggen met poep of plas luier bij ieder fles moment ook een schone luier. Ik gebruik bij badderen weleda en natuurlijke olie van framundo om haar in te smeren en tot op heden werkt dat erg goed. Vooral na badderen ook goed afdrogen en nacontroleren. Hopelijk is jullie baby snel van de uitslag af.
22 dagen geleden
Reactie op Prookje
Heb je shea butter of frambozenzalf geprobeerd? Is wat zachter voor de hui ...
Die matjes zijn wel een goed idee, daar hebben we er toch 50 nieuwe van gekocht via bol.
Ik heb nu waterwipes als billendoekjes, schijnen hypoallergeen te zijn… maar zou over kunnen stappen.
22 dagen geleden
Hoi, gezien je schrijft dat het op blaren lijkt zou ik toch even een huisarts ernaar laten kijken. Ze is nog zo jong en het doet haar vreselijk pijn schrijf je. Vaak als sudocreme niks doet denk je aan een schimmel en zou je met een antischimmelcreme meer effect hebben maar ik zou dat even bij een huisarts vragen of dat al mag op deze leeftijd. Sterkte met je kleine meid.
22 dagen geleden
Reactie op Ellen9023
Hoi, gezien je schrijft dat het op blaren lijkt zou ik toch even een huisar ...
Ja helaas was de huisartsenpost afgelopen vrijdag in crisis (alle assistentes ziek) en was mijn “luieruitslagprobleem” geen prioriteit… bovendien staat ze nog niet ingeschreven wat het nog verder bemoeilijkte.
Maandag kan ik weer bellen…
22 dagen geleden
Ik gebruikte alrijd uierzalf dat smeerde ik dan op de billen als ze deze stuk hadden.
En talkpoeder of maïzena vind ik ook echt wonder spul. Dit droogt namelijk in..
En schoonmaken met gewoon Hydrofielewashandje met water en goed na drogen/deppen..
Dat werkte altijd hier met 3 kids. ☺️
22 dagen geleden
Lekker naakt laten luchten en zorgen dat je de ruimte hebt om eventuele ontlasting op te ruimen. Verder moedermelk op de wonden en vooral niets anders smeren. Succes
22 dagen geleden
Ben nog niet bevallen, maar mijn moeder deed naakt luchten maar met een hydrofieldoek overheen zodat urine en poep zich niet ver verspreid
22 dagen geleden
Shea boter werkte hier altijd heel erg goed. Daarnaast schoonmaken en goed laten drogen voordat je insmeert of opnieuw insmeert. Mijn dochter kreeg heel makkelijk smetplekken onder de oksels en ik ging altijd een beetje blazen na het schoonmaken.
Ik zag dat je waterwipes gebruikt, dit zou “schoon” zijn maar mijn dochter kreeg enorm rode billen hiervan. Sindsdien gebruiken we gewoon pampers billendoekjes, nooit problemen mee gehad. Dus andere doekjes proberen misschien?
22 dagen geleden
Reactie op futuremommy
Shea boter werkte hier altijd heel erg goed. Daarnaast schoonmaken en goed ...
Gebruikte je ook shea butter bij aanwezige smetplekken? Of alleen ter voorkoming? Ik weet ook niet zo goed hoe ik de oude laag crème eraf krijg om een nieuwe erop te doen/schoon te maken.
22 dagen geleden
Als verpleegkundige gebruik ik op mijn werk idd sudocreme. Maar heel dun, zodat je het bijna niet ziet. Je smeert gauw teveel.
Je haalt met weg met zoete olie (bij apotheek) en een gaasje.
Je zou ook kunnen proberen om een strookje schoon 100% katoen (knippen van een kussensloop ofzo) tussen de lies en de luier te doen.
Dit absorbeert ook meteen het eventuele vocht. Het doel is vooral het droog houden van de plooien. Door het vocht onstaan de smetplekken.
Het zou ook kunnen dat ze allergisch reageert op het randje van de luier dus daar helpt het ook meteen tegen.
Wonden hebben stabiliteit nodig, dus switch vooral niet teveel van aanpak.
En verschoon haar eventueel vaker om te controleren of de liezen nog droog zijn.
Ik weet dat het er naar uit ziet, maar met de juiste aanpak zie je echt in een paar dagen al grote verbeteringen.
Mochten de blaren toenemen neem dan wel ff contact op met je huisarts
22 dagen geleden
Ik denk niet dat het nu nog heel veel uit maakt wat je er precies op smeert, nu het open is / blaren zijn. Gewoon heel goed vet houden en met water spoelen en droog deppen in plaats van schoonmaken met doekjes.
Wij gebruikten wel altijd sudocreme en bij open plekken ook echte zinkzalf. Het duurt even voor het weg is..
22 dagen geleden
Oh het is natuurlijk weekend dus de apotheek is dicht.
Je kunt ook een andere olie zuivere olie gebruiken die je in huis hebt zoals pindaolie of olijfolie.
22 dagen geleden
Hoi hoi, ik heb vandaag iets nieuws geleerd, had hier echt nog nooit van gehoord, maar misschien kan het je helpen:
https://www.zorgwol.nl/over-zorgwol/wol-in-de-luier/
Succes!