25 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op Appelsab

Dat denk ik ook wel, en gelukkig heb je meestal wel zelf de keuze om wel of ...
Dat meen je niet ach… dus die inleiding is gewoon harstikke heftig afgelopen! Maar zie jij een verband met dat de baby nog niet helemaal klaar was of je lichaam? Omdat je nu direct voor een geplande ks gaat? Of stagneerde het of paste het dus niet top? Of baby conditie?

6 dagen geleden

Reactie op Sosaev

Dat meen je niet ach… dus die inleiding is gewoon harstikke heftig afgelope ...
Ik heb zelf wel het gevoel inderdaad dat de inleiding en met name de weeënopwekkers ervoor hebben gezorgd dat ik in een heftige weeënstorm ben beland en mijn lichaam daardoor niet de kans heeft gehad om alles in goede banen te leiden. Maar de artsen hebben daar een andere mening over 😅. Uiteindelijk ben ik bijna, maar niet geheel tot 10 cm ontsluiting gekomen, waarna mijn zoontje in de problemen kwam. Toen werd ineens (tijdens een wisseling van de dienst nog wel) meegedeeld dat ik meteen werd meegenomen voor een keizersnede. Ik heb vervolgens een halfuur op een operatietafel liggen schudden (met mijn bovenlichaam dan) terwijl de weeën geremd werden, toen mijn zoontje eruit kwam huilde hij niet gelijk en werd de noodknop al gebruikt, gelukkig kwam daarna het gehuil en kwam toch alles goed. En dat nadat ik al twee volle dagen in het ziekenhuis lag zonder slaap. Het was gewoon in zijn geheel heel heftig, en mijn man en ik denken dat de inleiding daar wel voor een heel groot deel aan heeft bijgedragen. Maar tegelijkertijd heb ik geen referentiekader van hoe het voelt om zonder inleiding te bevallen natuurlijk en is elke bevalling anders zeggen ze. Dit keer wil ik al die traumatische ervaring eigenlijk gewoon voorkomen door gewoon gelijk voor een keizersnede te gaan. De kans dat het nu vaginaal wel slaagt is volgens de gynaecoloog niet heel groot, onder meer omdat ik weer een groot kindje in mijn buik heb.

6 dagen geleden

Reactie op Appelsab

Ik heb zelf wel het gevoel inderdaad dat de inleiding en met name de weeëno ...
Snap ik helemaal van je. Je hebt in principe gewoon een hele bevalling doorgemaakt tot aan t persen en dan alsnog n keizersnede met alle stress die er bij komt kijken. Begrijpelijk dat je gelijk voor een ks gaat. Geeft je vooraf rust denk ik. En alst goed is geen dagen weeen vooraf.! Succes hoor!

6 dagen geleden

Reactie op Sosaev

Snap ik helemaal van je. Je hebt in principe gewoon een hele bevalling doo ...
Dankjewel! Jij ook veel succes alvast :)

6 dagen geleden

Zelfde verhaal hier, anderhalve week terug p50. Nu op p90. Suikertest was een aantal weken geleden ook gewoon goed maar ik moet nu toch een dagcurve suikertest gaan doen. Mijn eerste dochtertje was ook zwaarder bij haar geboorte, ze was 4525 gram bij 41 weken geboren. Deze baby wordt nu op 4150 gram geschat bij 40 weken dus zal weer een flinkerd worden 🥲