21 Reacties

5 maanden geleden

Als het goed is mag je het eens per week

5 maanden geleden

Als je het niet te vaak doet kan het geen kwaad

5 maanden geleden

Ik eet het ook gewoon 1 keer per week!

5 maanden geleden

Ik neem die vegan tonijn als ik er zin in heb 🤭 vuna heet ie.

5 maanden geleden

Had ik maar zo veel lef als dat jullie hebben, ik mis het vreselijk erg tonijn. Ik at laatst een gerecht waar het perongeluk een beetje op zat, van een ander gerecht. Ik voelde me toen al schuldig 😅

5 maanden geleden

Reactie op fatimaxxxx

Als het goed is mag je het eens per week
Volgens het voedingscentrum niet.. er staat alleen bij dat als je het een keertje hebt gegeten dat je je geen zorg hoeft te maken maar dan je het voortaan beter kunt laten staan. Waar staat dat je het 1 keer per week mag? Ben heel benieuwd

5 maanden geleden

Ik eet het ook soms hoor. Eens per maand of zo. Ben niet zo mega streng met de voorschriften. Het advies om het te laten staan is pas twee jaar oud. Daarvoor werden er ook gezonde kinders geboren. Het is wel zo dat het in grote hoeveelheden schadelijk kan zijn en daarom zeggen ze voor de zekerheid: doe maar niet. Maar eens in de zoveel tijd in een maaltijd zal echt niet gelijk schadelijk zijn.

5 maanden geleden

Ik dacht dat tonijn uit blik niet erg was, omdat het een verhitting proces heeft gehad.. ik heb het wel redelijk vaak gegete, oeps 🙊

5 maanden geleden

Vast niet, als het ergens doorheen zit of ik het ergens aangeboden krijg, eet ik het ook.

5 maanden geleden

Zwangerhap zegt niet doen, maar mijn verloskundige zei dat de app vaak erg streng is en dat tonijn af en toe wel kan. Dus ik doe het ook een keer per week/2 weken.

5 maanden geleden

Ze zeggen dat je het beter niet kan eten ivm mogelijk zware metalen (vervuilde vis) maar zoals eerder al word benoemd is dit echt een relatief recente versie. Ik vind het soms zo lastig wat ik nou moet en kan eten, dus ik heb het ook al een paar keer op. Ik denk echt dat als je het beperkt eet (max paar keer per maand) dat er echt niks aan de hand is. Zulke dingen kunnen we echt wel met een korreltje zout nemen 😘

5 maanden geleden

Reactie op Dua.aaaa

Volgens het voedingscentrum niet.. er staat alleen bij dat als je het een k ...
Jaa klopt alleen me verloskundige die zij het

5 maanden geleden

Ik wil zo graag zelfgemaakte tonijnsalade!! Maar ik eet het ook niet, omdat de app dat zegt idd... Na mijn eerste zwangerschap was dit het eerste waar ik om vroeg na de bevalling 🤣

5 maanden geleden

Gisteren Vuna, vegan tonijn geprobeerd. Stonk zo erg naar kattenvoer, smaakt okey maar aftertaste was niet te doen😂

5 maanden geleden

Ik zou het niet doen, word niet voor niks afgeraden.

5 maanden geleden

Gisteren Vuna, vegan tonijn geprobeerd. Stonk zo erg naar kattenvoer, smaak ...
Haha ja, het is best sterk dus je moet niet teveel nemen. Een beetje en dan wat mosterd is meestal wel lekker zonder teveel aftertaste 😂 ik heb nu een vegan tonijn van het merk Princess gehaald, ga die later nog testen 🤭

5 maanden geleden

Ik heb ook een lekkere tunacado van Joe and the Juice gegeten van de week. Af en toe kan het echt geen kwaad lijkt mij. Ik laat de obvious dingen zoals rauw en alcohol etc staan, maar ik las over garnalen en tonijn dat het gaat als je grote hoeveelheden en regelmatig eet er dan een kans is op. Nou joe, 1x per maand een broodje tonijn of sushirol met garnaal lijkt mij dan vrij onschuldig maar belangrijkste is dat je er zelf prettig bij voelt!

5 maanden geleden

Reactie op Mlouwie

Ik zou het niet doen, word niet voor niks afgeraden.
Je mag het eten alleen bij grote hoeveel kan het kwik schadelijk zijn. Maar dan moet je kilo's weg eten

5 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Haha ja, het is best sterk dus je moet niet teveel nemen. Een beetje en dan ...
Ja had het een tunacado sandwich gemaakt in de hoop dat de andere ingrediënten het zouden redden. Hahaha maar laat weten als die beter is!🤭🤭

5 maanden geleden

Ja had het een tunacado sandwich gemaakt in de hoop dat de andere ingrediën ...
Ok update! Die naturel van Princess is wel prima, niet zo sterk als Vuna. Maar vind Vuna wel meer naar tonijn smaken denk ik haha.