23 Reacties

één dag geleden

Hier als de bevalling begint!

één dag geleden

Wij wachten tot t laatste moment, voor de uitgerekende datum lijkt me lastig omdat t ook langer kan duren 🙈

één dag geleden

Ik kan t mis hebben, maar volgens mij krijgt ie pas recht op het partnerverlof als je bevallen bent. Gewoon verlof kan natuurlijk wel. Hier wachten we tot de bevalling begint. Hij werkt op 10 minuten fietsen van ons huis en ze doen er niet moeilijk over als hij vrij neemt. Zn teamleider moedigt t zelfs aan😂

één dag geleden

Als de bevalling begint..

één dag geleden

Mijn man is normaal voor zijn werk de hele dag op de weg te vinden overal in Nederland, belgie, Luxemburg of Duitsland. Maar hun hebben op de zaak een regeling dat ze 2 weken voor de uitgerekende datum in her magazijn kunnen gaan werken. Hij stond erop om 3 weken van te voren te stoppen met rijden. En verlof begint op de dag van de bevalling pas.

één dag geleden

Toch zonde op eerder verlof op te nemen? Juist fijn om dit te gebruiken als de baby er is lijkt mij. Ik weet natuurlijk niet wat je partner voor werk doet en of hij snel thuis is indien nodig. Mijn vriend probeert wel vanaf volgende week (ik ben dan 39 weken) thuis te werken zodat hij altijd in de buurt is

één dag geleden

Verlof kan in principe pas als de bevalling is begonnen/baby er is. Vakantie opnemen kan natuurlijk wel! Maar zou ik zonde vinden omdat je niet precies weet wanneer de baby komt, kan zomaar met 42 weken 'pas' zijn en als je dan met 38 weken al vakantie hebt opgenomen.. zo zonde van de dagen vind ik zelf haha! Mijn man werkt door heel Nederland maar is het standaard dat als de vrouw 38 weken zwanger is, je binnen (volgens mij, laat ik het nog even navragen😂)30 minuten op je standplaats terug kunt zijn. Voor ons zou dat betekenen dat het een uurtje kan duren tot ie thuis is. Maar hé, 2e kindje. Vind het niet zo spannend allemaal nu😂

21 uur geleden

Het lijkt inderdaad logisch om tot het laatste moment door te werken. Dit heeft mijn vriend ook gedaan de eerste keer. Zelfs de eerste uren van de bevalling heeft hij doorgewerkt omdat zijn werk nog niet af was. Hij heeft een vrij drukke baan en kan gelukkig wel thuiswerken. Deze keer denkt hij aan toch een of twee dagen vrij nemen ergens tussen week 40 en 41 (als de baby er nog niet is, maar eerste bevalling was pas na ruim 41 weken). De overgang van heel hard werken naar een baby verzorgen zonder even rust ertussen was ook niet top voor hem. Dus voor iedereen een persoonlijke afweging!

20 uur geleden

Mijn partner en ik hebben afgesproken dat hij doorwerkt tot de weeën beginnen/ echt doorzetten. Vanaf het moment van de bevalling neemt hij drie weken vrij van werk. Gezien hij zelfstandig ondernemer is wil hij graag zo lang mogelijk doorwerken zodat hij een goede financiële buffer heeft.

20 uur geleden

Wij wachten ook tot de bevalling begint en dan twee weken of als het nodig is een paar dagen meer en dan nog gespreid een dag per week de rest opmaken. Dan kan hij ook echt die tijd spenderen met de kleine.

20 uur geleden

Mijn man neemt de week voor mijn geplande keizersnede alvast vrij. En dan daarna tot halverwege januari verlof. Het lijkt mij super chill om samen nog een weekje rust te hebben vooraf, extra aandacht te kunnen geven aan ons zoontje en nog de laatste puntjes op de i te zetten ter voorbereiding in huis.

15 uur geleden

Mijne kan hem opnemen eens de bevalling begint. Dus echt op het laatste moment 😂

14 uur geleden

Ik krijg op donderdag een keizersnede. Mijn partner is vanaf maandag thuis.

9 uur geleden

Mijn partner neemt 10 dagen voor de uitgerekende datum verlof op. Maar zou gewoon doen waar je je goed bij voelt.

8 uur geleden

Ook hier vanaf wanneer de bevalling start. Vorige keer was mijn man ook nog aan het werk terwijl ik al weeën had. (Wel thuis gelukkig) Pas toen de vk kwam kijken en aangaf dat ik al 7 cm ontsluiting had en we naar het ziekenhuis moesten sloot hij daadwerkelijk af. Dat kwam ook wel omdat we niet wisten of de bevalling nou al daadwerkelijk begonnen was of niet 🙈

7 uur geleden

Mijn partner is al veel thuis om mij te ondersteunen . Ik heb veel last van de schommelingen van de zwangerschaps diabetes waardoor ik me erg naar voel . Hij heeft een eigen bedrijf , en kan het zelf plannen . Heel erg fijn dat het zo kan !

7 uur geleden

Mijn partner heeft verlof vanaf uitgerekende datum (door weekend paar dagen eerder al vrij). We hopen nog op een paar dagen samen, ik denk dat ik niet ga bevallen voor de 40weken (nergens op gebaseerd, een gevoel btw). Begint bevalling eerder, wordt het eerder. Op zijn werk kan dat wel gemakkelijk. Vooral doen wat goed voelt, hoe het voor jullie (&werk) past.

7 uur geleden

Mijn partner stopt met werken op 39 weken. Hij is zelfstandig cateraar zonder personeel en kan onmogelijk als de bevalling begint zijn klanten laten zitten… vandaar de keuze om een week vroeger niets meer aan te nemen. Als het kindje later komt is dit financieel natuurlijk iets minder fijn, maar liever zo dan dat hij de bevalling moet missen door een of ander personeelsfeest/familiefeest/trouw/… Deze week en vorige week (nu 38 weken) klust hij bij in een ander cateringbedrijf ter vervanging van iemand die geopereerd werd, waar hij elk moment mag vertrekken indien nodig Moest hij gewoon in dienst zijn in een bedrijf zouden we geen speciale maatregelen ofzo nemen en zou hij pas stoppen als de bevalling begint. Hangt dus enorm af van wat je partner doet vind ik.

6 uur geleden

Als de bevalling begint neemt mijn vriend 4 weken verlof op. Hij werkt wel buiten de deur maximaal een uur rijden. Dus dat komt wel goed als ik bel. Op zaterdag heeft hij voetbal maar dan zou hij zijn telefoon in de buurt leggen van iemand. Is toch wel prettig idee.

6 uur geleden

Reactie op Valerryyx

Toch zonde op eerder verlof op te nemen? Juist fijn om dit te gebruiken als ...
Nou ja, wat je zelf prettig vind :) Sommige mensen willen misschien iets eerder al verlof, hoeft niet sonde te zijn. Maar waarschijnlijk de meesten als de bevalling begint. Maar net wat voor jou werkt :)