117 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Lilly1999

Niet elke man is hetzelfde. Dat kan ook nog 🤷‍♀️. Mijn vriend is vrij in w ...
Dat zeg ik ook niet. Wat werkt bij jullie werkt voor jullie en zulke opmerkingen doelde ik ook zeker niet op met mijn reactie. Dat is hoe het is. Ik las ook een reactie van iemand die er niet aan moest denken dat de partner zo lang thuis was. En iemand die het overdreven vond dat er zoveel vrije dagen waren voor mannen. Daar ging het mij om. Laat iedereen lekker doen wat ze zelf willen. Maar ga niet voor een ander bepalen dat zoveel dagen maar onzin zijn. De een wil het wel gebruiken de ander niet.

2 maanden geleden

Mijn man is een paar weken thuis en vervolgens iedere vrijdag (wat hij nu ook heeft voor onze dochter). Ik vind het belangrijk dat kinderen evengoed aan hun vader hechten als aan hun moeder en ik ben blij dat hij thuis kan zijn. Mopsje, ik vind het enorm knap van je maar ik moet er niet aan denken om alleen te zijn met een herstellend lichaam en een clubje kleine kids terwijl mijn man van huis moet voor 6 weken. Dat is geen mindset, ik wil dat niet voor mijn kinderen en mijn man (en mezelf). Het klinkt of je van Urk of omstreken komt (als ik zo vrij mag zijn om te gokken) en ik snap dat daar andere waarden heersen die vooral gebasseerd zijn op traditie en geloof. Helemaal prima voor de mensen die daarvoor kiezen, maar ik ben blij dat er vrijheid van keuze is en dit niet langer de norm is🙂

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Dat zeg ik ook niet. Wat werkt bij jullie werkt voor jullie en zulke opmerk ...
Daar geef ik je helemaal gelijk in natuurlijk

2 maanden geleden

Mijn man was bij ons eerste kindje na de bevalling in totaal twee weken thuis, daarna ging hij weer werken. Ouderschapsverlof heeft hij destijds over een heel jaar verspreid: iedere vrijdag was hij dan thuis voor ons zoontje, ik moest dan werken. Nu wil hij bij ons tweede kindje in totaal 4 weken verlof opnemen na de bevalling en wil hij juist het ouderschapsverlof inzetten op een dag dat ik ook vrij ben, dus om meer qualitytime te hebben met mij en zijn twee zonen en dat vind ik eigenlijk wel een heel mooi en fijn idee 🥰🤎

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Dat zeg ik ook niet. Wat werkt bij jullie werkt voor jullie en zulke opmerk ...
Ik vind jou reactie wel heel erg veroordelend overkomen. Ik woon in het buitenland en ben helemaal niet bekend met de regelgeving in Nederland, hier is het 2 weken en voor ons is dit prima. Heb nooit over iets anders nagedacht en herken het niet uit mijn omgeving dat vaders langer dan 4 weken thuisblijven. Ik maakte een opmerking dat ik er niet aan moet denken dat mijn man lang thuis is omdat ik mijn man heel goed ken, hij kan niet stilzitten en na twee weken thuis komen de muren op hem af en wilt hij alleen maar bezig zijn. Gelukkig zijn niet alle mannen hetzelfde. Ik vind het helemaal prima als andere er voor kiezen om lang thuis te zijn en mocht dat niet kunnen of is dat niet gewenst dan is het ook goed.

2 maanden geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Ik vind jou reactie wel heel erg veroordelend overkomen. Ik woon in het bu ...
Geloof dat ik mijn reactie uitgelegd heb...... Daarnaast zijn er hier wel meer reacties hartstikke veroordelend. Ik denk dat iedereen daar gewoon zo ie zo mee moet stoppen en naar zichzelf moet kijken wat bij de een werkt doet dat voor de ander niet. Laat iedereen lekker zijn eigen keuze maken. De regeling die er is is er. De een maakt er gebruik van. De ander niet. Wil niet zeggen dat hetgeen wat de een doet dan minder goed is als wat de ander doet toch.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Geloof dat ik mijn reactie uitgelegd heb...... Daarnaast zijn er hier wel ...
Zelf vond ik de reactie van Mopsje ook veroordelend overkomen inderdaad. Er wordt een interessante vraag gesteld en antwoord op gegeven. Maar jij komt wel over alsof je jezelf zo veel beter voelt dan andere, iemand die in zijn derde trimester nog zelf de winterbanden op de auto zet... Ik ben blij als ik van de bank afgerold kom en niet buiten adem ben wanneer ik mijn schoenveters heb gestrikt.

2 maanden geleden

Bij ons is mijn vriend de 1e 3 weken thuis. Hij is internationaal chauffeur. Dan gaat hij binnenland rijden/ kijken wat gaat. De laatste 3 weken van mijn verlof neemt hij nog vrij omdat de baby dan iets groter is en we samen misschien nog lekker weg kunnen voordat iedereen de structuur in gaat. Daarna is hij iedere maandag thuis, en als het allemaal goed gaat dinsdag tm vrijdag onderweg, ook in de nachten. We gaan kijken hoe dat gaat, hebben een fijn netwerk en anders bekijken we het opnieuw. Ik ga 3 dagen werken.

2 maanden geleden

Zelf vond ik de reactie van Mopsje ook veroordelend overkomen inderdaad. E ...
🤣🤣🤣 Ik ben blij dat ik eindelijk eens lucht heb en wat kan doen ook als het dan een mannen taak is. Ik ben door medische fouten chronisch ziek geraakt. O.a chronisch zenuwpijn en ernstig astma en ernstige longbeschadiging door wat foutjes van de dokter. Begin dit jaar was ik door alle medicatie te korten zo slecht dat ze me aan het zuurstof wilden hebben. En toen raakte ik zwanger voor de 2de keer een wonder want ook dat zou bijna niet mogelijk moeten zijn. Door de hormonen voel ik me eindelijk eens top. Ik kan weer op pad. Ik heb weer lucht. Ik kan weer 2.5 km lopen. Ik kan mijn schoenveters weer strikken ondanks dat ik bijna 31 weken zwanger ben. Ik had zondag een geweldige dag zonder pijn. Ik kon mijn vingers buigen en heb genoten van de banden wisselen en tot mijn ellebogen onder de zwarte smeer zitten. Iets wat ik al jaren niet meer gekund heb. Op goede dagen dan was ik blij als ik zonder te stoppen en sterretjes te zien einde dag de trap nog op kon komen. Ik geniet nu ik nog kan van elk taakje en klusje wat ik kan en wil doen nu het nog kan nu ik de energie nog heb.. Langzaam komt de pijn op sommige dagen terug komt al. En reageer ik weer op prikkels en geuren. Dit is tijdelijk dat ik zo goed ben en niet blijvend. Ik voel me voor nu ook echt even beter als jij die benauwd op de bank ligt en je schoenveters niet kan strikken. Gewoon omdat als ik niet zwanger ben dat mijn bijna dagelijkse realiteit is die bank en die schoenveters. Ik voel me beter maar op een andere manier als jij dat leest. Ik doe mijn ding zolang ik dat kan en geniet ervan omdat het misschien wel weer de laatste keer is dat het lukt. Straks kan jij jou dingen ook weer doen als jullie kindje er is. Zo zie je meteen hoe snel dingen verkeerd opgevat kunnen worden.

2 maanden geleden

Reactie op Kruumelke

Mijn man was bij ons eerste kindje na de bevalling in totaal twee weken thu ...
Ja dit is fijn idee he! Wij zijn hetzelfde van plan. Dit kwam eigenlijk onverwachts, we kregen de opvang niet rond. Toen ben ik mijn mijn werkgever gaan overleggen dat ik doordeweeks alleen avonddiensten draai (ben verpleegkundige) mijn man kan zijn werktijden aanpassen dat hij eerder begint en eerder klaar is. Hierdoor hebben we in 1x helemaal geen opvang meer nodig. Onze ouderschapsverlofdag plannen we nu op dezelfde dag als gezinsdagje. Superfijn, zeker omdat ik om het weekend moet werken

2 maanden geleden

Ik ben echt wel verbaasd van wat ik hier allemaal lees..... Dit is ons derd ...
Hahahaha dat laatste herken ik zo erg! Mijn man is precies hetzelfde! Ik vind 1 weekje extra erg fijn, dus 2 weken in totaal, maar denk dat het ook niet langer hoeft te zijn. Hij kan ook af en toe thuis werken en in de avonden/weekenden doet hij net zoveel als ik, dus maak me totaal geen zorgen om de binding. Bij onze zoon was hij 1 week vrij en dat is nu ook echt zowel een mama's als een papa's-kindje.

2 maanden geleden

Reactie op AHV2002

Mijn man is na de bevalling 6 weken vrij. Daarna gaat hij weer werken, maar ...
Zelfde bij ons! Tot aan de zomervakantie een dag in de week ouderschapsverlof

2 maanden geleden

Mijn vriend is zzp'er en neemt 1 week vrij, maar mocht het echt nodig zijn kan dat nog verruimd worden met nog een week

2 maanden geleden

Reactie op Mopsje

Mijn man heeft geen tijd om te gamen😂 maar mijn man is wel een man en ik w ...
Whahahah wat bedoel je daarmee? Recht van de vrouw is het aanrecht? Zijn de jaren 50 niet meer...

2 maanden geleden

Mijn vriend neemt 1,5/2 weken vrij na de geboorte, afhankelijk van wanneer baby geboren wordt (welke dag ) mocht het nodig zijn bijv na keizersnede of iets neemt hij langer vrij. Verder neemt hij alle vaderschapsverlof en ouderschapsverlof op. Beginnend met elke woensdag vrij tot eind van mijn verlof, breekt lekker de week en zo hebben we ook lekker een extra dag als gezin en kan hij ook eropuit met onze zoon bijv. Na mijn verlof neemt hij de donderdagen vrij en dat kan dan tot zeker februari/ maart 2026 . Tijd krijg je nooit terug met je baby en dit scheelt ons geld voor opvang en geeft rust

2 maanden geleden

We hebben het nav dit topic nogmaals besproken. We merken allebei dat het druk is thuis en we daardoor minder aan voorbereiding toe komen. Het werk van mijn man is vrij flexibel. Hij kan veel thuiswerken en ook aankijken waar we behoefte aan hebben. Bij ons hangt de invulling en behoefte tijdens de eerste periode ook echt wel af van het verloop van de bevalling en het herstel. En hoe het gaat met het kindje natuurlijk. En hoe wij alles gaan ervaren qua energie. We zijn ook wat ouder inmiddels. De uitleg van kraamzorg hebben we inmiddels een paar keer gehad. Manlief voelde zich vorige keren echt een beetje in weg lopen. Alsnog wil ik hem dan graag dichtbij me hebben. Dus wellicht is halve dag thuiswerken een alternatief. Daarna hangt het echt van de situatie af. Als ik nog in de kreukels lig en kraamzorg is weg, dan is hulp wel welkom. Aan de andere kant hebben we ook gemerkt dat het ook fijn kan zijn om niet constant op elkaars lip te zitten. Dus we zien hoe het loopt. Manlief neemt wel verlof op. Hij neemt op de langere termijn sowieso een dag per week (totdat dat ze vier is hebben we allebei onze dag met haar en daarna wordt het een halve dag zoals we nu ook met de andere kinderen hebben). Hij heeft in december standaard 2 weken vrij en verder pakt hij waarschijnlijk ook mijn vaste vrije dag erbij in het begin. Want dan zijn de oudste twee thuis en vragen ze aandacht en vermaak. Dat is ook lastig in het begin. We gaan het zien!

2 maanden geleden

Mijn man neemt de volle 5 weken die hij krijgt vrij. En daarna gaat hij totdat ik weer moet werken terug naar zijn oude ritme, dan neemt hij zijn vaderschapsverlof op en gaat hij 1 dag per week minder werken om bij de baby te zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Aaker52

Whahahah wat bedoel je daarmee? Recht van de vrouw is het aanrecht? Zijn de ...
Edit inhoud verwijderd - direct beledigen van forumleden Jaleesa|Moderator

2 maanden geleden

Reactie op Mopsje

Edit inhoud verwijderd - direct beledigen van forumleden Jaleesa|Moderat ...
🤨

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

🤨
Ik vind deze discussie onder deze topic steeds vreemder worden 😳😂