18 Reacties

7 maanden geleden

Ik zou als tip geven eerst een proefpakket te bestellen Wij hebben het geprobeerd met een paar verschillende en best snel besloten dat het hem toch niet ging worden haha

7 maanden geleden

Vraag een gratis consult aan bij nappys.nl, zij hebben ook huurpakketen

7 maanden geleden

Wij hebben bij onze dochter toen de luiers van kaatje katoen gebruikt. Ga ze nu bij de 2de ook weer gebruiken. Nooit rode billetjes, nooit luieruitslag, nooit poepluiers tot aan de nek. Was wel even wennen met het wassen en bijhouden, maar werkte echt heel goed. Wij hebben een 2delig systeem gebruikt, waar het broekje dus langer dan 1 plasje meegaat. Ik had er toen spijt van dat ik niet nog de volgende maat heb besteld. Scheelt zo veel afval...

7 maanden geleden

Wij gebruiken wasbare luiers voor onze zoon en zijn er super blij mee. Wij hebben ze gekocht bij de Billenboetiek. Wij hebben er een gratis informatie sessie gevolgd waarbij ze alle systemen hebben uitgelegd en we ze even konden bekijken. We zijn mega goed geholpen met al onze vragen dus ik raad het je zeker aan. Mijn vriend was sceptisch eerst maar nu ook helemaal om (geen poep explosies zoals met wegwerp). Wij hebben goede ervaringen met Totsbots als absorberende broekje en Popolini als over broekjes (2 delig systeem dus). Popolini ook als absorberende broekje gebruikt, wat fijn was voor een newborn omdat het een kleiner pakketje is, maar later niet absorberend genoeg was. Mocht je meer vragen hebben laat maar weten!

7 maanden geleden

Tip: Als je in het algemene forum gaat zoeken op luiers kom je een aantal topics tegen van ervaren Mama's. Dat is denk ik ook wel een hele goede bron om info over wasbare luiers te krijgen.

7 maanden geleden

Hier al 3 jaar erg tevreden met Blumchen en anavy. Wij hebben geen proefpakket gedaan. We hebben gegokt en het was meteen raak. Wat ik wel als tip wil meegeven: je hebt meerdere soorten maten. De newborn maat gebruik je maar heel kort en dan kun je ook goedkoop gebruik kunnen maken van hydrofiele doeken op lappen. Zonde om dan meteen de dure varianten te kopen

7 maanden geleden

Reactie op Saskiabergh

Hier al 3 jaar erg tevreden met Blumchen en anavy. Wij hebben geen proefpak ...
Die van Anavy zijn prachtig! Helaas de newborn veelal uitverkocht! 😊 ff doorspeuren nog! Bedankt voor de tip!

7 maanden geleden

Die van Anavy zijn prachtig! Helaas de newborn veelal uitverkocht! 😊 ff do ...
Anavy zijn heel comfortabel voor de baby, zijn makkelijk aan te doen en gaan heel lang mee. Laat je niet enkel verleiden door te schattige printjes 😉

7 maanden geleden

Reactie op Saskiabergh

Anavy zijn heel comfortabel voor de baby, zijn makkelijk aan te doen en gaa ...
Jaaa! Precies dat comfortabele stukje! Ik zag veel wasbare luiers die er niet comfortabel uitzagen, tot dat ik deze zag! Ging idd niet om de printjes! Had ik verkeerd geformuleerd! 😊

7 maanden geleden

Bij de billenboetiek kun je ook een fijn consult doen. Daar komen die van ons vandaan.

7 maanden geleden

Ik wilde dus heel graag wasbare luiers bij onze eerste en heb uiteindelijk 1 of 2 luiers gekocht om het uit te proberen, maar waar ik vooral tegenaan liep was dat het zo'n enorm pakket was. Hij moest zo ongeveer een grotere maat broek aan om ruimte voor de luier te maken. Is dat eigenlijk met alle wasbare luiers of had ik gewoon 'pech' met welke ik had gekozen?

6 maanden geleden

Wij hebben bij mijn dochtertje 2 maanden een newborn pakket gehuurd. Kostte ongeveer evenveel als 2 maanden wegwerp destijds. Voordeel is dat je verschillende soorten kunt proberen (ik dacht eerst dat een alles-in-1 systeem het handigste zou zijn, maar uiteindelijk vonden wij prefolds heel fijn). Daarnaast heb je in het begin mooie kleine luiertjes en niet gelijk zo'n enorm pakket, zonder dat je voor veel geld een newborn pakket aanschaft wat je maar heel even gebruikt.

6 maanden geleden

Ik denk dat wij misschien voor een combi willen gaan. Wasbare luiers voor thuis en wegwerp voor op de opvang, logeren en vakanties etc. Dat maakt het ook minder een moeilijke keuze.. we kopen er gewoon een paar en kijken of het bevalt.

6 maanden geleden

Ik denk dat wij voor een dubbele luier gaan, 2 broekjes over elkaar. Ik had ergens een overzicht met voor en nadelen gevonden sporten wasbare luiers. Nadeel baby heeft een dikke kont. Voordeel erg lekvrij, kan veel urine opvangen, ook gnekg voor in de nacht. Je hoeft minder vaak te verschonen. Dat leek me meest praktisch .

6 maanden geleden

Iemand ervaring met de wasbare luiers van de Hema?

6 maanden geleden

Reactie op Tannaelwen

Ik wilde dus heel graag wasbare luiers bij onze eerste en heb uiteindelijk ...
Ligt enerzijds aan het type luier en anderzijds aan de bouw van je kindje. Wij hebben in ieder geval nooit een grotere maat broek gehad en wel een tweedelig systeem (wat erom bekend staat wat 'dikker' te zijn). We hadden als binnenluiers blümchen, totsbots bamboozles, little lamb en prefolds (ook van blümchen). Qua overbroekjes vooral blümchen, maar belangrijkste was dat ze dubbele lekgootjes hadden (hadden ook wat minder bekende merken)

6 maanden geleden

Wat goed dat je hierover nadenkt! Er zijn al veel goede tips genoemd, nog even één toevoeging: ja je kindje draagt een "dikker pakket" en de broek zit soms wat strakker. Maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn. De broek kan gewoon strak zitten zonder bang te zijn voor poepexplosie (hadden wij nl wel met strakke broek en wegwerpluiers 😅). En bovendien schijnt dat dikke pakket goed te zijn voor de ontwikkeling van de heupen. Best een fijn extra pluspunt 😄

6 maanden geleden

Reactie op MrsFox

Wat goed dat je hierover nadenkt! Er zijn al veel goede tips genoemd, nog e ...
Dat laatste kan ik beamen. Vanwege het voorkomen van spreidbroekjes in de familie kregen wij controles voor de heupjes met 3 en 6 maanden en een jaar. Met 3 maanden was het nog een twijfelgeval en kregen we het advies om dubbel te luieren of wasbare luiers te gebruiken en veel te dragen in draagdoek of -zak. Bij 6 maanden waren de waardes goed :)