14 Reacties

5 maanden geleden

Avondeten 17:30 meestal Daarna chillen tot 18:30 (of tot 18:15 als ze eerst nog in bad gaat) Zelf laten uitkleden, nachtluier aan en knuffels pakken rond uiterlijk 18:45 Dan moet ik der altijd achterna zitten en zoeken (ondertussen poetst ze haar tanden met papa) Dan pak ik een vitamine D pilletje en ‘steelt ze mijn snoepje’ Boekje lezen, ene x lezen wij voor, de andere x leest ze ons voor Groepsknuffel, kusjes en instoppen. Rond 19:00 ligt ze dan altijd in bed 😁

5 maanden geleden

Oh wauw ja heel gestructureerd :) mooi. dankjewel voor je reactie! Ik ben ook benieuwd naar anderen!

5 maanden geleden

Hier eten rond 17.30-17.45, dan nog even spelen/lezen samen. Rond 18.30 een bakje yoghurt eten en dan samen naar boven. Als ze in bad of onder de douche gaat, iets eerder. Vitaminedruppels, tandenpoetsen, schone luier en pyjama aan. Slaapzak aan en dan samen een verhaaltje lezen op haar kamertje. Ze ligt dan vaak rond iets voor 19.00 en gaat lekker slapen.

5 maanden geleden

Kleine eet rond 17.30 . Wij rond 18.30 en krijgt hij een bakje yoghurt aan tafel. Rond 19h naar boven . Als we in bad gaan eten wij pas later en gaan we rond 18.30 naar boven. Dan rond 19h dus omkleden , verschonen , slaapzak aan en samen verhaaltje lezen. Dan nog even samen de dag doornemen en dan ligt hij rond 19.15 in bed. Vitamine druppels doen wij door zijn drinken heen overdag.

5 maanden geleden

Mijn dreumes is bijna 2. Avondeten is niet altijd zelfde tijd. Maar wel altijd 19.15(max19.30) naar boven, kusje geven aan papa/mama, boven tandenpoetsen, pyjama aan slaapzak aan, boekje lezen, slaap kindje slaap zingen en dan slaapt hij tusses 19.30/20.00 ergens.

5 maanden geleden

Avondeten 17.30 - 18.00 Buitenspelen ( ander ruimt op) 18.00 - 18.15/18.30 Om de dag in bad 18.15-18.30 Op de bank filmpje, yoghurt, druppels 18.30 - 18.45 Tanden poetsen 18.45 18.55- 19.00 Naar bed ( liedje, slaapzak, knuffel) Vaak kletst ze in bed tot 19.30

5 maanden geleden

Oprechte vraag aan iedereen: hoe doen jullie dat met werk? Mijn man en ik werken allebei tot 17.30 uur waardoor we op zn vroegst pas om 17.50 uur thuis kunnen zijn. Dit is mijn eerste kindje dus ben wel benieuwd!

5 maanden geleden

Reactie op jetskexx

Oprechte vraag aan iedereen: hoe doen jullie dat met werk? Mijn man en ik w ...
Ja hier eten om 17.30 is echt geen optie 😅. Wij eten zelf vaak pas rond 19.00 uur of later. Gaan het wel zien straks hoe het gaat 😂.

5 maanden geleden

Reactie op jetskexx

Wat schuiven in werktijden is een optie als dat lukt met werk. Wij proberen niet later dan 18 te eten, anders is de vermoeidheid te ver en wordt goed eten lastig. Ik haal mijn dochter om 17.15 van de opvang, 17.30 thuis en kies op die twee dagen snelle gerechten. Het is een ‘hop-hop’ modus waar je even in moet komen, vooral de ochtenden 🥴. Zit er nu net lekker in en straks wordt het extra uitdagend met een tweede😬

5 maanden geleden

Reactie op jetskexx

Bij ons eten de kids dus apart. We koken in het weekend en vriezen veel in of ze eten wat wij de dag ervoor hebben gegeten. Daardoor staat het binnen 5 min op tafel. Op de 3 dagen dat ze naar de opvang gaan eten ze daar, ideaal!

5 maanden geleden

Bij ons eten de kids dus apart. We koken in het weekend en vriezen veel in ...
Ontbijten doen we altijd samen overigens. En in het weekend dineren we ook samen. Maar ddw is dat bij ons ook echt niet haalbaar.

5 maanden geleden

Wij eten vaak pas rond half 7 ivm werktijden. Dan nog even spelen en rond half 8 naar boven. De kleine man slaapt dan meestal rond 8u en is vaak om half 7 wakker.

5 maanden geleden

Reactie op jetskexx

Hier ook. Wij laten onze zoon (bijna drie) nog een dutje doen op de crèche. Dan houdt hij het vol als hij pas om 6 uur aan tafel zit. En gaat hij vaak tussen half 8 en 8 slapen. (Daarvoor, eten, in bad en boeken lezen). In het weekend doet hij geen dutje en ligt hij om 7 uur in bed. Hij heeft geen moeite met de verschillende schema’s van doordeweeks en ‘s weekends.