24 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Kimberley Rorije - van Essen
Maxi cosi iora air.. kan tm 80cm
Bodemhoogte bij deze cosleeper komt tot 48cm. Met matrasje wellicht tot 60cm.
2 maanden geleden
Dat was mijn probleem ook en de cosleeper heb ik al! Dus mijn oplossing: voor de paar onderzoeken die kraamzorg wil doen bij mij gooi ik even een matrasje op de eettafel. Het bed verschoont m'n vriend wel 😊 ik wil namelijk ook, juist ook de eerste week, lekker met de kleine naast me in de cosleeper kunnen slapen.
2 maanden geleden
Hij moet juist niet op dezelfde hoogte staan, maar lager.
"Een co-sleeper moet in hoogte verstelbaar zijn. Het matras van de co-sleeper is altijd minstens 12 centimeter lager dan het matras van je eigen bed. Zo voorkom je dat de baby jouw bed in rolt. "
https://www.kinderveiligheid.nl/adviezen/tips-en-advies/de-co-sleeper-en-het-aanschuifbedje
2 maanden geleden
Reactie op Vlinderrr
"Een co-sleeper ...
Thanks dit is ontzettend behulpzaam!
2 maanden geleden
Reactie op Vlinderrr
"Een co-sleeper ...
Vraag me wel af waarom geadviseerd wordt dat èn de zijkant dicht kan èn hij 12 cm lager moet zijn. Lijkt me toch eerder of of...
Met dichte zijkant rolt je kindje toch ook je bed niet in (en doe je hem alleen open als je zelf wakker bent?)
Vind het zelf juist belangrijk dat hij wel echt op dezelfde hoogte is eigenlijk, kost me anders teveel moeite met baby eruit halen in het begin (en dan kun je ook net zo goed een losse wieg hebben vind ik dan)
2 maanden geleden
Ik heb de Novi net opgezet thuis en deze sluit goed aan! We hebben een heel hoog bed en deze is íets lager, dus perfect.
2 maanden geleden
Reactie op lianne1985
Ik heb de Novi net opgezet thuis en deze sluit goed aan! We hebben een heel ...
Oh wat fijn, welke versie novi heb je?
2 maanden geleden
Je hebt bij bol een leuke witte co sleeper ( ons bed is 78cm) en hij past er perfect naast
2 maanden geleden
Bekijk Wieg - Co-sleeper - 2 in 1 - 90 x 40 cm - incl. matras - massief beukenhout – Fillikid op: https://www.bol.com/nl/p/wieg-co-sleeper-2-in-1-90-x-40-cm-incl-matras-massief-beukenhout-fillikid/9300000002330112?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
2 maanden geleden
Reactie op Vlinderrr
"Een co-sleeper ...
Hmm hier staan wel dingen in die ik niet wist, ik dacht dus juist dat het de bedoeling was dat die zijkant tijdens het slapen open is. Als je die dicht doet, wat is dan de meerwaarde van de cosleeper ten opzichte van een gewone wieg? Heeft iemand al ervaring met een cosleeper en het wel open laten van die zijkant toevallig? Of is het dus echt 'normaal' dat je hem dicht doet?
Bedankt voor het artikel!
2 maanden geleden
Reactie op Mama2324
Hmm hier staan wel dingen in die ik niet wist, ik dacht dus juist dat het d ...
Meerwaarde zou moeten zijn dat je hem makkelijker open maakt en dan je kindje vanuit bed bij je kan pakken of een hand erbij kan leggen.
Zelf vond ik het fijner (als mijn dochter er al in lag, want ze sliep het beste tegen ons aan) om hem idd open te laten. Omdat de meeste cosleepers niet perfect aansluiten op je bed, kan ik me wel voorstellen dat het dan beter is er een kleine verhoging wel tussen te laten (hadden wij vorige keer ook zelf gefabriceerd).
Maar ik heb om die reden dus nu een babybay gekocht. Daar steekt het matrasje iets over, waardoor hij wel echt aansluit.
En als deze baby ook niet in de cosleeper wil, dan gaat ie ook heel snel vervangen worden door een bedhekje. Uiteraard nemen we dan wel alle voorzorgsmaatregelen om veilig samen te slapen (als je googled op James mckenna en veilig samen slapen kun je er veel over lezen).