36 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op BJose
Helaas door inkomen kan mijn partner niet minder werken, anders deed hij da ...
De vrijdag is als vrije dag wel ontzettend populair. In ieder geval bij ons.
Toch jammer dat collega's niet willen ruilen/mee denken in een oplossing.
Is het ook niet mogelijk om bij een late dienst, later te beginnen nadat je partner thuis is?
2 maanden geleden
Reactie op Celine2610
Ik werk ook in de zorg sinds dit jaar ben ik naar de flex gegaan 24 uur. Ik ...
Ik zal is horen of dat ook mogelijk is bij mij in de flex dan ik zelf m’n rooster maak. Weekenden vind in niet zo erg om te werken. Het gaat mij echt om maandag tot en met woensdag overdag.
Ik zat ook al te denken om de switch te maken richting de thuiszorg maar, dat zijn veel korte diensten en moet je vaker terug komen.
2 maanden geleden
Ik blijf 32 uur werken, de ene week 3 dagen doordeweeks de andere week het weekend er bij. Officieel mag ik ook maar 1 vrije dag aangeven maar de opvang heeft ook maar beperkt plek plus schoonouders etc ook allemaal ver weg. Heb gezegd dat het dan dus 2 dagen vast vrij worden en ik anders m'n kind mee moet nemen (wat niet gaat gebeuren). Dus dan is de keus aan hen ;-)
2 maanden geleden
Reactie op BJose
Ik zal is horen of dat ook mogelijk is bij mij in de flex dan ik zelf m’n r ...
Il kom zelf van de thuiszorg een jaar gewerkt dit was niet te doen met 24 uur. Veel dagen terug komen voor een paar uurtjes. Vond dit zelf niet fijn☺️
2 maanden geleden
Reactie op Kahless
Wij hadden een gastouder die heel flexibel was in de opvanguren. Uurtje lat ...
Mijn werk is vrij specifiek dus ik blijf graag vaag voor de anonimiteit. Maar ik ben naar een internationaal wetenschappelijk/beleids positie gegaan.
Beste keuze ooit om uit de zorg te stappen. Helaas moet je veel thuis opofferen om in de zorg te werken, en niet alle gezinnen kunnen dat. Bij ons met twee ouders met wisselende diensten was het simpelweg niet mogelijk geweest om door te gaan, tenzij wij bv een grotere huis hadden waar bij twee aupairs in ook konden opvangen. Maar helaas, verdiende we verweg dat niet haha. Er is veel ander werk van hoog maatschappelijke waarde en een vergelijkbare of hogere inkomen.
2 maanden geleden
Reactie op Kahless
Mijn werk is vrij specifiek dus ik blijf graag vaag voor de anonimiteit. Ma ...
Ik snap dat je anoniem wilt blijven hoor!
Mijn partner wilt zelf ook dat ik uit de zorg ga stappen. Meer ook ivm rugklachten etc. En dat ik iets stabielers heb. Ik zou alleen echt niet weten wat
2 maanden geleden
Reactie op BJose
Mijn partner wilt zelf ook dat i ...
Ik werk in de zorg maar als doktersassistente. In Randstad meer dan genoeg werkplekken mogelijk, vaste tijden en fysiek niet zwaar! Beste keuze ooit 🤞🏻 (tijdens opleiding hbo-v ging ik switchen naar doktersassistente)
2 maanden geleden
Misschien kan je partner wat wisselen in uren, als ouderschapsverlof/minder werken geen optie is. Bijvoorbeeld een dag in de week 9 of 10 uur werken en dan een andere dag maar 6, dan kan jij een bepaalde dienst misschien wel oppikken?
Of kan je partner misschien een dag in de week thuiswerken, of een halve dag?
En verder zou ik toch gewoon met je werk in gesprek gaan, uiteindelijk zal je er toch samen uit moeten komen en ze zullen al helemaal een probleem hebben (lijkt mij) als je bijvoorbeeld ander werk zou moeten zoeken omdat het zo niet uitkomt.
2 maanden geleden
Reactie op Guinda
Ik werk in de zorg maar als doktersassistente. In Randstad meer dan genoeg ...
Doktersassistente lijkt me ook leuk om te doen. Alleen in Friesland zijn de werkplekken er wel, maar de bbl werkplekken niet. Ik zal me dan volledig moeten omscholen. Ik ben IGer
2 maanden geleden
Reactie op BJose
Mijn partner wilt zelf ook dat i ...
Ik zit er ook over na te denken iets anders te gaan doen, ben die slaap- en weekenddiensten en feestdagen werken wel zat nu met gezin. Maar daar ga ik na m’n verlof eens over nadenken.
2 maanden geleden
Mijn vrouw en ik werken beide in de zorg als verpleegkundige. Ik werk 32 uur en zij is na de geboorte van ons zoontje 24 uur gaan werken. Hierdoor hoeft ze ongeveer maar 3 dagen in de week te werken.
Schoonouders passen maandag op, vrijdag kinderdagverblijf en in het weekend dat wij werken past mijn moeder op. Mijn vrouw heeft een heel fijn team en heeft kunnen regelen dat ze dinsdag en woensdag eigenlijk altijd vrij is. En ik neem om de donderdag een ouderschapsverlof dag op.