205 Reacties
10 dagen geleden
Fijn dat er wat herkenning is! Het zal uiteindelijk ook zeker wel weer goed komen. Ik heb ook het idee dat ik nu veel meer aankan qua slaaptekort. De vorige keer had ik ook 2 liter bloedverlies na bevalling dus hopelijk valt dat nu mee en zal de vermoeidheid ook stukken minder zijn.
We got this, mama's! 💪
9 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Zijn er nog meer mama's die opzien tegen de babytijd? Ik wil zo graag een g ...
Nee hoor, compleet herkenbaar. En dan voel ik mij zo schuldig tegenover hem, alsof hij niet gewenst is. Maar ik kijk er gewoon echt tegenop, ook al weet ik dat ik net zo zielsveel van hem zal houden als van haar.
9 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Fijn dat er wat herkenning is! Het zal uiteindelijk ook zeker wel weer goed ...
Gaat zeker goed komen 😘
Vergeet ook niet dat bij een 1e meespeelt dat je jezelf soort van weer opnieuw moet uitvinden als mama, je moet een weg vinden in het combineren van werk/huishouden en een kind, etc. Dat vond ik persoonlijk nog het meest lastige. Bij een eerste kindje is echt het moment dat je leven gewoon compleet verandert.
Nu ben je al gewend aan het leven als mama, dus ik denk dat ook echt gaat schelen 😊
9 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Zijn er nog meer mama's die opzien tegen de babytijd? Ik wil zo graag een g ...
Heel herkenbaar! Vond de eerste 3 maanden zo saai. Had echt verkeerde verwachtingen, postnatale depressie en veel lichamelijke klachten. Ik had nooit verwacht dat babies zulke aardappels zijn in die eerste maanden.
Nu ben ik pas 5 dagen geleden bevallen van de tweede maar ik kan oprecht zeggen dat het voor mij nu zó veel beter voelt al. Je hebt al routine, je bent al een baby gewend. Scheelt dat deze bevalling wel positief heb ervaren en je sneller herstelt mits het goed gaat. Het is nog steeds niet niks maar ook nu weet je dat er licht aan het einde van de tunnel is. Dus in mijn zeer korte recente ervaring: tot nu toe valt het me mee.
9 dagen geleden
Zwanger van de 3e. Heb een zoontje van 3jaar, meisje van 2jaar en wordt volgende week ingeleid.
9 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Fijn dat er wat herkenning is! Het zal uiteindelijk ook zeker wel weer goed ...
Ik kreeg als tip van de verloskundige om nu vast je ijzer op te krikken voor de bevalling. Dus veel ijzzerrijke groenten (eet zelf geen vlees) combineren met vitamine C en evt een extra ijzer supplement of iets zoals floradix of roosvicee ferry (of, als je dicht bij de Duitse grens woont: Rotbäckchen).
Dan heb je wat meer reserve, mocht je veel bloed verliezen 😉
9 dagen geleden
Hey ladies ik hoop echt dat onze 2e (3e/4e/..) kindjes allemaal droomkindjes zijn en dat het ons snel gaat lukken een goed ritme te vinden met de nieuwe gezinssamenstelling ♥️🙏
Ik wens jullie allemaal een ontspannen, ongecompliceerde droombevalling 🥰🤗
Zoals al is gezegd; we hebben dit al eens (recent) eerder gedaan, het bevallen en een newborn baby verzorgen, dus dan lukt het nu ook! 💪
6 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Hoe pakken jullie het eigenlijk aan als jullie snachts naar het ziekenhuis ...
Wij bellen onze schoonouders en die slapen dan bij ons. We maken de oudste (4,5 jaar)
niet wakker maar geven haar wel een kus voor we naar het ziekenhuis vertrekken. Zou het niet kunnen om weg te gaan zonder haar gedag te zeggen.
6 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Ik heb mijn moeder stand-by staan. Zodra het begint laat ik het haar vast weten, afhankelijk van het tijdstip bepalen we op dat moment hoe of wat. Als het overdag is kan ze ons zoontje ophalen en 's avonds of 's nachts zal ze hierheen komen.
6 dagen geleden
Reactie op Sunny-
Wij kunnen idd ook mijn ouders bellen. Onze dochter slaapt over het algemeen gewoon door 's nachts dus ik wil haar liever niet storen.
Overdag is ze al 3 dagen onder de pannen dus dan zou het vooral gaan om ophalen oid. Voor het geval heb ik wel een logeerkoffertje klaargezet.
5 dagen geleden
Merken jullie iets aan je eerste nu de bevalling dichterbij komt/kwam? Mijn dochter (1,5) wil sinds 2 dagen alleen maar bij mij zijn en heeft ‘s avonds bij het naar bed gaan complete paniek “MAMA” schreeuwen en huilen en wil dan alleen maar knuffelen (heeeerlijk want normaal is het geen knuffelkont) en ze heeft het veel over de baby, de hele zwangerschap is ze er al wel mee bezig maar de laatste dagen steeds meer. Elke dag krijgt mijn buik kusjes, aaitjes en zegt ze “baby pakken” elk kijkt ze in het babybedje of de baby er al is🤭 ik ben zo nieuwsgierig naar de 2e maar wil ook (ineens) zo graag nog even dat de eerste nog alleen is 🤣 twee strijd
5 dagen geleden
Reactie op Ds0
Merken jullie iets aan je eerste nu de bevalling dichterbij komt/kwam? Mijn ...
Zoo herkenbaar. Ik heb een zoon van 22 maanden. Opeens een ontzettende mama’s kindje. Hele tijd op mij willen zitten, knuffelen, liggen, aan me hangen. Totaal niet van hem gewend. Hoe meer hij dit doet, doe rotter ik mij voel over de komst van de tweede. Wil hem niks te kort doen.
5 dagen geleden
Reactie op Ds0
Merken jullie iets aan je eerste nu de bevalling dichterbij komt/kwam? Mijn ...
Ik merk wel dat onze oudste (3 jaar) ineens veel knuffeliger is en vaker bij me op schoot wil zitten. Ook wil hij vaker bij me zijn. Normaal als hij bijvoorbeeld met papa beneden is en ik ben boven even wat doen, was dat prima en bleef hij gewoon beneden. Nu komt hij dan ook meteen naar boven.
Soms vind ik het lastig omdat ik dan juist even behoefte heb aan rust en niemand om me heen, maar dan voel ik me tegelijkertijd ook zo schuldig naar hem toe 🥹
4 dagen geleden
Reactie op Ds0
Zijn er ook mama’s al bevallen van de 2e? En met wel termijn bevielen julli ...
Zowel de eerste als de tweede met precies 41 weken.
4 dagen geleden
Reactie op Ds0
1e 41 weken, 2e 39+6
(Had daar zelf niet nog op gerekend, dacht zal wel weer rond 41 zijn 🙃).
4 dagen geleden
Reactie op Ds0
Eerste 40+5 gebroken vliezen, 40+6 bevallen
Tweede 40+3 gebroken vliezen, 40+5 bevallen
4 dagen geleden
Eerste 39+6 (ingeleid)
Tweede 41+5 kunstmatig vliezen gebroken en gewacht op eigen weeën.
Nu zwanger van de 3e wordt woensdag ingeleid. Met 38weken.