205 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Ds0
Ik ben ook heel benieuwd! En hoe ervaren alle mama’s het zwanger zijn met a ...
Je leven is sowieso anders met een kindje. Ik weet tenminste niet meer wat ik vroeger deed toen ik om half 5 klaar was met werken 🤣 Maar iig niet in 1 ruk door met kind ophalen, koken, eten, afruimen, kind in bad, kind op bed en ineens is het 20 uur????
Ons zoontje wordt over een maand 3 jaar. Dat is wel heel fijn. Want hij kan goed zelf spelen, ik hoef hem nauwelijks te tillen, is zindelijk, slaapt in een normaal bed en begrijpt ook dat ik niet altijd met hem kan voetballen omdat mijn buik te dik is.
Je kunt minder rust nemen, maar ik vind het ook wel heel erg leuk om dit met hem te delen en te zien hoe hij ermee omgaat.
Kan me voorstellen dat het vooral fysiek zwaarder is als je oudste jonger is en nog wel veel hulp nodig heeft.
2 maanden geleden
Reactie op Ds0
Ik ben nu 32 weken zwanger, onze oudste is in mei 3 geworden. Ik vind het best zwaar! Ze begrijpt alles, zit ook nog eens in de peuterpubertijd… ik ben nu wel wat makkelijker geworden omdat ik even geen zin heb in een discussie met een peuter van 3 😂
Naar onderstaande vraag ben ik ook heel erg benieuwd! Onze dochter kijkt heel erg uit naar haar zusje, maarja… de baby kan natuurlijk nog niet zo veel haha ik ben benieuwd hoe daar op gereageerd wordt!
2 maanden geleden
Mijn zoon is momenteel 14 maanden.. loopt nog niet echt dus veel tillen, dat vind ik wel zwaar. Verder gaat het eigenlijk prima. Hij heeft geen idee, al begint ie nu met wijzen naar m’n buik en “bebe” te zeggen. Maar dat is denk ik meer routinematig geworden. Maar als hij een baby ziet dan zegt ie ook “bebe” dus ergens denk ik ook dat ie er wel iéts van begrijpt.
2 maanden geleden
Reactie op Ds0
Wel wat pittiger maar aan de andere kant de tijd gaat wel echt snel! Heb een zoontje van 16 maanden ik laat hem wel veel zelf lopen de laatste week en de trap op klimmen want continue tillen is wel zwaar, gelukkig vind hij het alleen lopen erg leuk evenals de trap op klimmen.
Hij is wel ondeugend waardoor we geregeld achter hem aan moeten rennen als ik zeg bijv kom eens dan rent hij automatisch de andere kant op. Dus je word wel creatief met hoe je daar mee om gaat😅
2 maanden geleden
Reactie op Groenebank2.0
Wel wat pittiger maar aan de andere kant de tijd gaat wel echt snel! Heb ee ...
Vooral dat laatste gedeelte hebben wij ook met onze 16 maanden oude dochter. Bij alles is het weg rennen😂
2 maanden geleden
Reactie op Marsha1995
Vooral dat laatste gedeelte hebben wij ook met onze 16 maanden oude dochter ...
Pff haha ja dat zal de leeftijd dan wel zijn🤭 ergens moet ik ook altijd wel lachen als ik die ondeugende oogjes dan zie🥰
Maar ja helaas voor mij kan ik echt niet rennen en anders kan ik dat weer een week bezuren doordat ik niet kan zitten lopen omdraaien in bed of opstaan van de pijn 🤕
2 maanden geleden
Ik ben ook zwanger van de 2e. Alleen onze eerste is na de bevalling overleden zonder dat er ooit een reden voor is gevonden. Dus kan niet meepraten over hoe het is. Kijk wel uit naar deze baby, ondanks dat het spannend is 🤍
2 maanden geleden
Reactie op Xx2021
Even weer dit topic nieuw leven in blazen: afgelopen maanden zijn er volgen ...
Haha ik dacht dus dat ik dit bericht in “geboorteclub juni 2022” had geplaatst.. maar zie nu dat het in die van november 2024 is. Dus afgelopen maanden zijn er niet verschillende alweer een kindje rijker geworden want dat is pas in november. Lekker scherp van mij. 😂
2 maanden geleden
Ik sluit me aan bij onderstaande reacties, fysiek is het echt wel een stuk zwaarder! Onze oudste wordt deze maand 3, dus inderdaad scheelt het wel dat hij al aardig wat dingen zelf kan en nu in een normaal bed slaapt. Maar zijn peuter puberteit komt echt naar voren tijdens de momenten van aankleden/tanden poetsen/naar bed gaan enzo, en dan is het wel belastend om met hem dat "gevecht" aan te gaan 🥹 Ook is het best pittig dat hij nu sinds een aantal weken geen middagslaapje meer doet, dus heb niet echt een rustmomentje meer op de dagen dat ik alleen met hem ben.
Ik ben nu inderdaad gewoon ietsje makkelijker, dan kijken we maar even wat langer tv met zn 2tjes.. Soms kan ik gewoon even niet meer dan op de bank liggen, en hij kruipt dan heerlijk tegen me aan 🥰
Het is inderdaad wel fantastisch dat hij het al aardig bewust meemaakt, soms betrekt hij echt uit zichzelf zijn zusje er al bij. Kan niet wachten om hem echt als grote broer te zien 🤍
2 maanden geleden
Reactie op Xx2021
Haha ik dacht dus dat ik dit bericht in “geboorteclub juni 2022” had geplaa ...
Heet dat niet zwanger zijn 😉😉🤭
2 maanden geleden
Reactie op Anomiem1996
Ik ben nu 32 weken zwanger, onze oudste is in mei 3 geworden. Ik vind het b ...
Herkenbaar die van mij werd in maart 3. Pffff het is ook echt de terror 3🤣 maar omdat ze ook zulke mooie sociale ontwikkelingen doormaken is het uit te houden😅 vooral het “mama ik wil even met de baby knuffelen”🥰
2 maanden geleden
Reactie op Baby_2324
Jeetje was heftig… ik lees dit en merk dat het me wat doet. Hoe is het nu m ...
Met ups and downs. Ik maak me soms zorgen om de meest domme dingen. Het onbezorgde is weg. En dat lijkt nu het einde nadert alleen maar erger te worden. Maar ik hou me vast aan dat dit een ander kindje is die mag blijven ❤️
2 maanden geleden
Reactie op 1-Willeke
Herkenbaar die van mij werd in maart 3. Pffff het is ook echt de terror 3🤣 ...
Oja heel herkenbaar!
Ik ga nu ook geen gevechten aan, heb er de energie niet voor om elke 5 minuten op te staan. Meestal doet hij geen levensgevaarlijke dingen, dus dan komt hij er zelf wel achter dat hij iets beter niet kan doen.
En als hij niet iets wil opruimen/aankleden/watdanook dan wil ik hem ook niet helpen. Uiteindelijk heb ik tot nu toe meestal meer geduld dan hij en gaat hij uiteindelijk overstag.
Soms loop ik weg, zeg ik dat ik boos ben, en dan herstelt hij ook wel snel en wil hij knuffelen. 🥰
Doordat ik fysiek niet zoveel meer kan, hebben we ook nog maar weinig plannen en afspraken. Dus we hoeven ook niet elke dag ergens op tijd te zijn.
2 maanden geleden
Hey, wat een leuk kletstopic om me bij aan te sluiten! 👋
Onze dochter is nu 15 maanden, ze stapt al lekker in en om huis dus ik hoef minder de sjouwen, dat is wel echt fijn! Ik merk dat ik bij deze zwangerschap er minder obsessief mee bezig ben en eigenlijk neem ik nu meer rust dan de eerste keer 🤔 ik denk doordat ik nu weet dat het heel belangrijk is en dat ik bij het slaapje van dochterlief ook even incheck bij mezelf waar ik behoefte aan heb: even me-time met serie op de bank, of ook even lekker een dutje?
Ze komt net uit sprong 9 en dat was wel ff overleven 😵💫 het kostte al mijn mentale kracht not to loose my shit 😅 omdat ik echt de hele dag werd getest. Ze was flink de grenzen aan het opzoeken en dan echt heeeel boos als ze haar zin niet kreeg. Dus echt een beetje voorproefje van terror 3? 😅 Echt dames ik leef met jullie mee 😘😘
2 maanden geleden
Reactie op Mennos9
Ik dacht altijd dat het alleen "terrible two" was en dat je dan het ergste ...
Bij 3 jaar gaan ze je echt nog meer uittesten en manipuleren.
Hoe vaak ik nu niet hoor; maar van papa mag het wel!
Ja doeiii!! Van papa mag dit ook niet.
Nou dan kun je een hele discussie krijgen met een peuter 😂