205 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Mennos9

Ik dacht altijd dat het alleen "terrible two" was en dat je dan het ergste ...
Ik vind 3 jaar pittiger hoor😂

2 maanden geleden

Oh dear, dan staat ons nog wat te wachten... 🥹 Dit lijkt nu al op een hoogtepunt te zijn..

2 maanden geleden

Haha ik hoor ook dat 3 echt véél pittiger is dan 2. We varen er al met een rap tempo op af dus we zullen het zien 😅

2 maanden geleden

Ik vond de tantra’s van mijn 15 maanden oude zoon al heftig 😂

2 maanden geleden

Reactie op Mennos9

Ik dacht altijd dat het alleen "terrible two" was en dat je dan het ergste ...
Haha nee terrible two and terror three. Mijn zoontje is nu 3,5 en zoekt de grenzen aardig op. Ik flip echt af en toe. Gebruikt ook onze woorden tegen ons en is beresterk mentaal en fysiek haha. 🙈 Ik ben nu soms een slechterik, wordt 4x per week unfriend ('jij bent niet meer mijn vriend mama!') en zelfs een keer voor team rocket uitgemaakt (pokemon fase hier). En binnen datzelfde uur ben ik de liefste van de wereld. 😂 Wordt er zelf soms labiel van haha. Ik vindt het heel pittig en tegelijkertijd lach ik me rot samen met m'n man. Wel leuk; je kan nu echt gesprekken aangaan om het goed te maken of te kletsen over waarom hij nou boos/verdrietig werd. En dan geeft hij zelf aan hoe hij het anders wilt hebben ('jij moet zeggen dat ik rustig moet ademen dan wordt ik wel rustig mama').

2 maanden geleden

Ik ben de jongste van 5 en al mijn zussen hadden mij gewaarschuwd “bij 3 wordt het pas echt pittig en ga je de dagen naar de basisschool aftellen” 🤣🤣 geen woord aan gelogen. Maar hey, je krijgt er zoveel voor terug he🫶🏻🫶🏻🫶🏻

2 maanden geleden

Haha wat ontzettend hoopgevend die berichtje over terror three! Blij dat ik nu zwanger ben (ik heb écht veel minder geduld en raak soms zwaar geïrriteerd en gefrustreerd door m’n dochter van 2), tegen de tijd dat ze 3 wordt is de kleine man zo’n 7 maanden en zijn de hormonen hopelijk weer wat gestabiliseerd zodat ik het beter aan kan. 😂😂

11 dagen geleden

Hoe gaat het met jullie? Al bevallen? Hier al dagen krampen en de slijmprop verloren maar het zet nog niet door. Heel anders dan bij de eerst waar de weeën spontaan begonnen met 38 weken!

11 dagen geleden

Reactie op AEM89

Hoe gaat het met jullie? Al bevallen? Hier al dagen krampen en de slijmprop ...
Hier rommelt het nu al ook al week. Slijmprop verloren en krampen, maar net zoals mijn vorige zwangerschap zet het niet echt door. Word vandaag voor de 2e x gestript. Heb nu 3cm ontsluiting. Als het niet verder doorzet, word ik a.s. dinsdag ingeleid, dan ben ik 41+1. Succes met de laatste loodjes!

11 dagen geleden

Hier nog weinig veranderingen bij mij, ben nu 38+2 weken. Maar onze peuter merkt wel degelijk dat er wat staat te veranderen! Slapen wordt moeilijker, komt elke nacht bij mij slapen en de laatste week ook weer een paar keer in bed geplast. Terwijl hij dat sinds Augustus eigenlijk niet meer gedaan heeft. Over een week is zijn broertje er ook, geplande keizersnede. Dus laatste daagjes met zijn drietjes 🥰 (Al kom ik niet verder dat boekjes lezen en op de bank hangen… fysiek ben ik tot weinig meer in staat)

11 dagen geleden

Reactie op MelissaNoëll

Hier rommelt het nu al ook al week. Slijmprop verloren en krampen, maar ne ...
Spannend zeg, hopelijk gaat het strippen zijn werk doen! Veel succes 😊

11 dagen geleden

Reactie op AEM89

Hoe gaat het met jullie? Al bevallen? Hier al dagen krampen en de slijmprop ...
Hier vorige week bevallen, met 37 weken! Totaal nog niet verwacht, was de dag dat het begon nog druk in de weer voor sinterklaas/kerst. Totaal geen symptomen dat ie eraan kwam😂 Maar nu, kan mij niet voorstellen dat ie er nog niet zou zijn. Het is zó heerlijk als gezinnetje van 4! En wat een tijd hadden we over met maar 1 kind zeg😂

11 dagen geleden

Vandaag 39 weken en ik vind het nog redelijk rustig. Af en toe oefenweeën maar die heb ik al 5 weken.. Sinds een week wel wat vaker 💩. Mijn situatie en mindset is deze zwangerschap gelukkig ook heel anders, heb nog veel afleiding en ga er vanuit dat ik weer over de uitgerekende datum heen ga (vorige keer ook pas bevallen met 41+1). Vind het deze keer ook wel prima als ze nog eventjes blijft zitten. Merk wel dat ik nu ineens heel erg de behoefte krijg om gewoon helemaal niets meer te doen, bijna nergens zin meer in. Terwijl ik tot een weekje geleden nog hele erge nesteldrang had en niet stil kon zitten 😅

11 dagen geleden

Reactie op BabyboyL

Hier vorige week bevallen, met 37 weken! Totaal nog niet verwacht, was de d ...
Gefeliciteerd!!

11 dagen geleden

Reactie op Smos

Hier nog weinig veranderingen bij mij, ben nu 38+2 weken. Maar onze peuter ...
Dat merk ik hier ook, tenminste ik denk dat het inderdaad komt omdat ze wel weet dat er een verandering aan gaat komen. Dochtertje van nog geen 2,5 wordt weer 1-2x per nacht wakker en dan is het alleen maar “mama mama mama”. Sowieso eigenlijk afgelopen weken alleen maar “mama mama mama”. Ze tilt ook m’n buik op en zegt dan: “baby uit?!” Dus ik vermoed dat dat allemaal wel te maken heeft met dat ze echt wel in de gaten heeft dat er wat gaat veranderen. Benieuwd hoe het straks gaat als haar broertje er ook daadwerkelijk is.

10 dagen geleden

Zijn er nog meer mama's die opzien tegen de babytijd? Ik wil zo graag een gezin met 2 kinderen maar heb bij mn oudste het eerste jaar als ontzettend zwaar ervaren. Exclusief borstvoeding gegeven, ze sliep slecht en ze had veel KNO klachten. Ze is nu 3 en ik vind dit zoveel leuker. Ik weet dat sommige mensen helemaal gek zijn op de babytijd maar ik merk dat ik het als best verstikkend heb ervaren en nu met een kind wat al rondloopt weet ik al helemaal niet hoe ik tijd voor mezelf ga innemen (dat kon ik toen al niet). Sorry voor mijn negativiteit, ik ben ook gewoon even heel hormonaal.

10 dagen geleden

Reactie op Sunny-

Zijn er nog meer mama's die opzien tegen de babytijd? Ik wil zo graag een g ...
Ik herken wel wat je schrijft. Die babytijd vond ik ook niet perse heel leuk. Maar erg pittig, ook volledig borstvoeding gegeven, moeilijke slaper, veel huilen. Nam hem niet zomaar ergens mee naartoe, want hij huilde eigenlijk altijd buiten de deur…. Onze oudste is nu ook 3 en het is idd zoveel leuker! Ga nu makkelijker ergens heen, je kunt praatjes houden, niet meer van alles meeslepen als je weg wil. Maar toch kijk ik juist weer heel erg uit naar die babytijd. Misschien tegen beter weten in? Ben zo benieuwd naar de interactie met de oudste. Ik hoop dat het voor jouw straks ook meevalt als de baby er eenmaal is! Ik verwacht dat we er toch ook anders inzitten omdat je het al een keer hebt meegemaakt… waardoor we het hopelijk als minder zwaar ervaren.

10 dagen geleden

Reactie op Sunny-

Ik vind het nu (ze is nu ruim 2,5) ook veel leuker dan de babytijd. Maar kijk er juist wel erg naar uit hoe mijn dochtertje gaat reageren op de baby. Daarnaast hou ik hoop dat niet alle baby's gelijk zijn en ik vaak hoor dat de tweede iets rustiger is als het bij de eerste zo heftig is geweest 😅 Hoop het wel echt, want dochter lief sliep pas de nacht door rond 20 maanden (tot die tijd 2 tot 3x per nacht wakker) en als baby konden we haar de eerste 3 tot 4 maanden nauwelijks weg leggen zonder krijsen. Alleen de draagdoek hielp. Maar van de andere kant zijn die 2,5 jaar ook wel om gevlogen, ook al was het soms zwaar. Dus komt nu vast ook wel goed 😘

10 dagen geleden

Reactie op Sunny-

Ik herken het zeker. Ik heb heel veel zin om weer zo'n kleintje bij ons te hebben, maar bij onze dochter was het eerste jaar ook heel zwaar, zij sliep alleen maar op ons de 1e 8 maanden, kon helemaal niks doen als mijn vriend er niet was, draagzak was ook krijsen en tot 15mnd bij ons in bed geslapen. Verder in bed, box, maxicosi alleen maar huilen, dus bleef ook veel thuis. Al kan een andere baby natuurlijk weer veel makkelijker zijn, die je wel overal mee heen neemt en dat wel overal slaapt. Ik laat het maar weer op me af komen. Vorige keer ook overleefd haha.

10 dagen geleden

Reactie op Sunny-

Hier ook een beetje.. eerste kindje had last van darm krampjes en heeft heel veel bij mij gelegen.. idd veel thuis geweest. Ben ook bang dat ik hem straks te kort doe met mijn 2 e erbij.. maar ik probeer toch te denken dat dit kindje zo niet hoeft te zijn en misschien een stuk makkelijker is ;) we laten het maar gewoon op ons af komen en door zetten 😚